USB Key nieuwe revolutie van opslagmedia

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 20:20
USB key is fantastische uitvinding. vind ik

geen gezeur hoeveel diskette's nodig zijn en welke moeten gaan comprimeren.

ook geen ten koste van ruimte op cd's (7 mb bestandje op 650 mb cd-r)

Maar voordat ik zo een ding gaan schaffen, wil ik weten wat de ervaringen zijn

b.v. driverprobleem, beschadinggehalte enz.

De prijzen die ik kon vinden, zijn ongeveer

(afhankelijk van merk, ik ga vanuit van ongeveer)

er zijn soorten aantal mb's

32 , 64 , 128 , 256 , 512 (net als RAM)

25 euro , 40 euro, 60 euro, 120 euro en 250 euro

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen surf naar google.nl

en typ in: revieuw + usbpen

daar kan jij een hoop van de informatie die jij zoekt vinden :)
suc6

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29
Driverprobleem: geen. Inpluggen en werken, iig op Windows2000 en Windows XP. Bij mij zijn ze nog niet beschadigd, dus dat zal ook wel meevallen. Nadeeltje: bij sommige computers zitten alleen USB poorten aan de achterkant. Da's lastig, maar geen fout van de pendrives. Oftewel: ik ben er erg tevreden over.

Verwijderd

Ik gebruik liever CDRW, en als formaat je lief is: CD-Single formaat.

De prijzen van USB-keys vind ik een beetje te hoog in verhouding. (voor de prijs van 32MB heb ik 70000 MB aan CDRW's).

( CDRW: 0,035 cent/MB / USB-keys: 78,12 cent/MB ) = 2232 x duurder

Voordeel CDRW: driver=geen, USB=niet nodig, bootable=ja, standaard=ja
Voordeel flashgeheugen: driver=voor beperkte OS'en toegankelijk, bootable=voor beperkte bios'en, standaard=1 van de vele
Nadeel CDRW: te goedkoop/betrouwbaar/oud voor patsers.

Vooral driver/standaard vind ik problematisch: er zijn nu al 8in1 readers, maar zelfs die kunnen niet alle vormen/soorten/specificaties aan - daarnaast werkt het voor geen meter onder Windows 95. Bovendien is de opslag zéér beperkt en kun je met een externe USB behuizing meer (harddisk, CDRW, DVDRW, Data-miniDisc, opticaldrive, Zipdrive, copystation etc). Daarnaast is CD(RW) klein/plat, handig in archivering (er passen 1200 CD's in 1 burolade), practisch, realtime schrijf/wisbaar, snel zat en wereldwijd op elke computer met ATA-IDE/SCSI/USB/FireWire/SATA/ParallelPort/MKT controller/aansluiting toepasbaar.

Nadeel van USB-keys vind ik dat ze nogal gevoelig zijn (m.n. statische electriciteit, magnetische velden, vocht, temperatuurverschillen), dik, evenmin slijtageloos zijn als CDRW/MiniDisc en dat ze een veiligheidsrisico vormen op het gebied van virussen -> en dit laatste zullen vooral veel scholieren/scriptkiddies proberen.

Ik heb meer CD(RW) drives als PC's met USB, daarnaast moet ik veel toegang hebben tot oudere PC's met exotische OS'en, dus mijn persoonlijk voordeel ligt evident bij CDRW. Maar topicstarter staat vrij om search te doen op reviews en een eigen afweging te maken. Bijvoorbeeld door onderstaande topics te lezen die hij met search had kunnen vinden:

[ Voor 214% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 01:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 23:39:

De prijzen van USB-keys vind ik een beetje te hoog in verhouding. (voor de prijs van 32MB heb ik 70000 MB aan CDRW's).

Voordeel CDRW: driver=geen, USB=niet nodig, bootable=ja
Voordeel USB-key: driver=geen voor beperkte OS'en

Nadeel van USB-keys vind ik dat ze nogal gevoelig zijn (m.n. statische electriciteit, magnetische velden).
USB keys zijn ook bootable :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 23:21

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 23:39:

Foei wat een vergelijking :P

CDRW is traag, onhandig, groot, zeer onpractisch om steeds kleine files naar weg te schrijven, realtime saven niet mogelijk en op school heb ik echt niet in elke PC een RW drive.

Dus er zijn genoeg voordelen. Bovendien kan je die drive oneindig vaak beschrijven.

Verder geen ervaring mee, wil ook zo'n ding is idd handig, maar dan moeten ze eerst Win2K of XP installeen op school, wat binnenkort gaat gebeuren en dan haal ik er ook 1.

Nu onder NT4 moet je drivers installeren en daar heb ik geen rechten toe, dat zou het enige nadeel kunnen zijn zover ik weet.

Heb wel gehoord van iemand op school deze week dat hij dat ding eens mee gewassen heeft en het werkt nog steeds ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Liquidsilver, een USB pendrive is niet oneindig vaak te beschrijven. Ze hebben maar een maximum aantal schrijf cycli voordat zo'n ding gaar is (zoek maar eens in OM op flashdrives e.d.)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 05 February 2003 @ 23:54:
Liquidsilver, een USB pendrive is niet oneindig vaak te beschrijven. Ze hebben maar een maximum aantal schrijf cycli voordat zo'n ding gaar is (zoek maar eens in OM op flashdrives e.d.)
1 miljoen keer beschrijfbaar, 10 jaar datavast - als je de fabrikant mag geloven. (echter kijkend naar praktijk: CDR zou ook 50-100 jaar goed blijven - werd daarna drastisch verlaagd toen er getest werd, met flashgeheugen zoals bij Playstation ging ook altijd zoveel fout en miniDisc bleek ook een tegenvaller voor veel mensen).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Pendrives zijn inderdaad erg makkelijk..
Maar er is ook al veel over te vinden, dus als je even in de linkjes kijkt die euss je geeft, dan weet je denk ik al voldoende..

Oh en dit hoort trouwens in [OM] thuis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.