Toon posts:

[webboard] hoeveel uur werk

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag het volgende willen weten:
Ik wil voor mijn studie samen met een klasgenoot mijn vrije studie punten gaan halen door een soort klasse site te gaan maken. Het idee is op zich al goedgekeurd maar wat ik wil weten hoeveel uur werk is het ongeveer om een webboard te maken.
Het hoeft geen HiTech board te zijn maar dingen dat users moeten inloggen enzo moet er wel in zetten. Er moet ook een soort admin optie in zitten om te zorgen dat post kunnen worden verwijderd.
We hebben ervaring met html / asp maar niet met php (wil niet zeggen dat het geen optie is)

Dus wie heeft er ervaring mee hoeveel uur werk het ongeveer is.

bij voorbaad dank

Verwijderd

Hangt van je ervaring af.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
En zeker van hoe uitgebreidt je het wil maken. En hoe je alles voorbereidt. Moeilijke vraag.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Hebben wel wat ervaring... hebben pas voor een webwinkel gemaakt waar je dus met koppelingen naar DB's werkt enzo.
En hoe uitgebeidt het moet worden. Tja de rest van de klast moeten gewoon net zoals een beetje bij GOT een vraag kunnen stellen en de rest moet daar antwoord op kunnen geven.
denk dat dingen zoals stiky post enzo hoeft niet (of moet nou weer net wat noemen wat heeeeel simpel is :)
/edit
oh ja hoef niet te horen of het nou 52 en een half uur werk is ofzo hoor:) maar meer of het nou 5, 50 of 500 uur werk is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 20:41 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 16:50

nIghtorius

Poef!

het hangt behoorlijk van je ervaring af:

zo had ik namelijk 7 uur nodig om een snelle en goed functioneerde webboard te maken (ASP, met inloggen etc) terwijl een klasgenoot (die niet veel of haast nooit programmeerd) ongv. 5 dagen voor nodig had (en ik bood hem ook hulp aan)...

btw.. sticky posts zijn niet zo moelijk te implementeren.. :p

code:
1
select <velden> from topics where topics.forumid = <id van forum> order by sticky, datum asc;

zo komen de stickies bovenin te staan.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door nIghtorius op 05-02-2003 20:44 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Dat hangt af van :
- hoeveel ervaring je al hebt met het ontwikkelen in de gekozen taal
- op welke problemen je stuit en hoe snel je ze kunt oplossen
- met hoeveel man je eraan werkt, en hoe goed die zijn. Moeten die eerst nog de taal leren, hebben die al ervaring in programmeren etc....

Ik denk dus niet dat wij hier zomaar voor jou uit de losse pols een goede/realistische schatting voor jou kunnen maken, en ik denk ook niet dat dit een P&W topic waard is.

Wat je kunt doen: maak een planning, geef bij ieder punt aan hoeveel tijd je er ongeveer voor nodig acht en vermenigvuldig dan de geschatte tijd x 2 of zelfs x 3. Zo bouw je alvast een marge in, want planningen blijken toch uiteindelijk nooit te kloppen.

Succes . ;)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.