Toon posts:

Program Neighberhood probleem(pje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, een collega van mij zit met hetvolgende probleempje:

Het aanloggen op de Citrix Program Neighborhood van een normale gebruiker
geeft de volgende foutmelding: (Heel af en toe gaat het echter wel goed en krijg je de voor de gebruiker gepubliceerde applicaties te zien, vaag dus...)

The entered credential information is incorrect. Verify that your user
name and domain are correct, then type your password again...

Echter, deze credentials zijn correct en als er een custom ICA connectie
naar een server in de farm opgezet wordt en dezelfde credentials gebruikt
worden, kan deze gebruiker wel aanloggen.
Ook een custom connectie naar een published application werkt zonder
probleem.

Het is dus alleen de initiele connectie naar de farm om de gepubliceerde
applicaties voor de betreffende gebruiker op te halen dat niet goed gaat.

De Metaframe servers hangen in een NT4 domein.
Er wordt gebruik gemaakt van een Oracle 8.1.7 database.
Er zijn 2 zones gedefinieerd, met elk een server die datacollector is en
andere primaire rollen heeft.
Naar deze 2 servers zullen de clients een connectie maken om "hun"
applicaties op te halen, waarna ze naar een applicatie server doorgestuurd
worden.

Oh ja... Belangrijke aanvulling: Met een administrator account werkt alles
zonder probleem, dus ook het aanloggen op de program neighborhood.

Eeuwige roem voor de gouden tip . .

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je pass-thru authenticatie aanstaan ?

De Citrix PN client wil nog wel eens de credentials van een service (eg: die van SMS, of van je virus scanner update service als Sophos gebruiken) gebruiken en daarmee in de mist gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee er komt netjes een logon-dialog van de PN Client (dus nadrukkelijk niet die van W2K)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stomme vraag en default IT oplossing:
Heb je de ICA client al eens gedeinstalleerd (en tevens daarna de eventuele overgebeleven dir en reg zooi verwijderen) en dan opnieuw de client installen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:19:
Nee er komt netjes een logon-dialog van de PN Client (dus nadrukkelijk niet die van W2K)
Nee, maar je kan de Citrix PN client zo configureren dat hij de authenticatie van Windows2000 overneemt, en die zelf niet meer specifiek gaat vragen.

Dit gaat nogal eens mis - http://knowledgebase.citr...rixKB,Case=Ext(CTX792384) beschrijft het probleem als je helemaal naar beneden in het article scrolled. Misschien niet jouw probleem - maar zeker even de moeite om te controleren dat dat niet aanstaat.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde! Een overeenkomst is dat wij ook 2 zones hebben. ( die ik morgen trouwens probeer samen te voegen tot 1 zone ). In die farm heb ik 3 domeinen ( zonder trust ). Enkel het AD domein heeft geen problemen, de 2 NT 4 domeinen hebben exact dezelfde problemen zoals jij beschrijft. Zodra ik een oplossing weet zal ik het je melden. Ik word hier knettergek van.
Ik draai trouwens W2K server NL SP2 met Metaframe XP FR2 met de laatste MF hotfixes. Ik hoop dat FR3 dit oplost, die staat op uitkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:10:
Ik hoop dat FR3 dit oplost, die staat op uitkomen.
Vermoedelijk pas begin Q2 2003. Ik denk dat hij moet samenvallen met de dotNET introductie.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 12:17 . Reden: van Q3 naar Q 2 (foutje) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:06:
Eeuwige roem voor de gouden tip . .
Geef dan eerst maar eens wat meer info. clientversie, serverversie MF of XP, fr level en SP level? tse of win2k en welk os SP?

Verwijderd

Topicstarter
Client 6.30.1050, Server W2K SP3 Citrix XPe FR2 + microsoft hotfix (SP3+XPe probleem), NT4 domain.

Lijkt erop dat als een gebruiker lid is van een global group met een spatie in de naam dat PN hier problemen mee heeft. (tja wie doet er nou ook spaties in de groepnaam???)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 00:08:
[...]

Vermoedelijk pas begin Q3 2003. Ik denk dat hij moet samenvallen met de dotNET introductie.
dotNET staat voor april dit jaar.
Dit staat bij citrix:
MetaFrame XP with Feature Release 3, which is scheduled for general availability in the first half of 2003, will offer extended support for Microsoft's upcoming operating system, Windows .NET Server 2003.
Zo te zien was ik in de war met de technology preview, die is net uit.

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen oplossing maar er viel me wel iets op.
Als ik een sessie heb naar de desktop van een server en daarin de program neightborhood start heb ik er geen last van.
Bij mij maakt trouwens niet uit of ik wel of geen domain admin ben.
Ik word knettergek van dit probleem. 8)7
Pagina: 1