Toon posts:

ME crasht na RAM upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sjezus! Heb ik net me 256 MB PC 133 binnen, start 2000 op, nergens last van. Reboot en start ME op, volop foutmeldingen, vlekken op me scherm, crashen bij de vleet!!:r:r

Affin, 1x 128 MB eruit gehaald, 2000 gestart... perfect. Reboot weer naar ME, draait weer zo te zien, en meld me gelijk dat me realplayer en me comet cursor zijn verwijderd. (Da's waar ook - gister nog ff voor het slapen gaan:)). Doet voor de rest redelijk normaal en kan zelf UT draaien. Blijft echter wel gelijk hangen op afsluiten. Nou, okee. 2e RAMmetje er weer in en draaien maar. UT weer starten... hoppa! Weer foutmelding!! :( (maar reboot nu wel goed) Weer aanloggen, UT weer starten en ... allemaal enge foutmeldingen verschijnen spontaan (crypt.dll, kernel32.dll, etc) dus wegklikken die zooi en UT start op.... CRASH:r:r.

Aaargh!! Weer hetzelfde liedje dus.. Kan iemand mij nou ff vertellen of dat dit een 'known issue' is of dat er gewoon een RAMmetje naar de K***E is? (En waarom doet 2k dan 'normaal'?)

P3 500 512kb
Aopen AX6BC
256MB RAM PC 133
GeForce Pro DDR
Adaptec AHA 2940 U2W
IBM DNES 9,1GB
Plextor 12x4x32 SCSI
Plextor 40x CDROM
Soundblaster Live 1024
Labtec APX 4620
Iiyama Vision Master Pro 410

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik kan bij mijn abit BF6 het derde dimm slot niet gebruiken, dit geeft grote fouten en veel problemen met het RAM... dit schijnt veel meer voor te komen (ook bij andere mobo's) dus als je een rammetje in het derde (of zelfs vierde) dimm slot hebt zitten, hem eruit halen..

Het kan natuurlijk ook gewoon een kapot rammetje zijn, of ééntje die "incompatible" is met je mobo (ja dat schijnt ook nog te kunnen ;) ). Als dit het geval is en je ruilt hem om, vraag dan meteen om een ander merk ram

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb n Aopen AX6BC (zie boven) mobo. Zit n BXje in....

Ik ga nu weer eens die ene module er uit halen... ff kijken of ie het dan weer goed doet.

Verwijderd

Interessant, sinds ik nieuw geheugen heb, 128 MB PC 133 ipv. 2 x 64 MB PC 100 (zit nu in mijn oude P2-266) heb ik hetzelfde probleem..

Startmenu (en onderdelen) verkleurd (blokjes)
Porsche 2000 hangt spontaan
UT hangt spontaan

Dacht eerst dat het aan DirectX 8 lag, heb ik gelijk daarna geïnstalleerd, maar dat was dus niet zo (ook weer gedeïnstalleerd)

ASUS P3V4X Mobo
P III 500 Mhz @ 560
128 MB PC 133 RAM
IBM Deskstar 30 GB
Pioneer DVD 104s
Mitsumi 8201 CD-fikker
Creative Annihilator 256 Pro DRR
Creative Live Player
Trust netwerkkaartje
ISDN kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm.... nu 1 klein meldingkje (wininet.dll), maar voor de rest draait UT weer als een zonnetje.... zou eht nu gewoon aan ME liggen (ff restoren) of toont zoiets nou duidelijk aan dat mijn ene RAMmetje nogal zuigt? (nooit probs mee gehad)

Verwijderd

Ik kreeg ook allemaal foutmeldingen na het verwisselen van PC100 voor PC133 geheugen in WinME. Na het terugzettten van de CAS naar 3 ipv 2 werkte alles weer. Waarom Win2k dan wel zou werken zou ik eigenlijk ook niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
CAS???

Je ne sais pas?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:24
Installeer alleen de nieuwe module en kijk wat er gebeurd! (Je kan ook de Quick-Post in je Bios uitzetten, dan test ie je geheugen!)

Verwijderd

CAS latency kun je geloof ik in de BIOS aanpassen.

Zal ik ook eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit heel de tijd te switchen tussen de 2 nieuwe modules. Lees het hele verhaal maar eens goed.

Verwijderd

Sorry, ik bedoelde de CAS Latency in de BIOS.
Je kan hier kiezen tussen 2 en 3. Zal wel ergens in de 'Advanced options' staan.

Ook al draaide dus dat PC100 op 2 en nu de PC133 op 3, het aantal 3DMarks is toch nog gestegen van 6400 naar 6900 :D (Kon ik niet laten)

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het eerst wel ff met 'de goede' nieuwe RAM er in en daarna ook ff met die tweede er bij...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na die CAS latency eerst met de ene en daarna met de tweede er bij geprobeerd te hebben kom ik tot de conclusie dat met alleen die eerste mijn ME het wel goed doet en met die tweede er bij voor geen meter. UT hangt nl. na een aantal onbekende enge foutmeldingen weer.:r:r

Het enige wat ik nog kan bedenken is om ze nog ff om te wisselen van positie. Maar of dat iets uit zal maken...

Verwijderd

Topicstarter
Nah, nou geeft ie zelfs al voor het login scherm een BSOD. lekker is dat. Ik weet genoeg; morgen ff die zaak belluh. Weg met die zooi.

Verwijderd

Topicstarter
Nah, nou weet ik ut niet meer hoor. Stop weer alleen die ene mod er in die het goed leek te doen (op CAS2) en krijg weer een zooi foutmeldingen over me heen. Het maakt toch geen hl uit of je 133 Mhz RAM in n 100 Mhz mobo zet of zie ik dat nou verkeerd?

In me vorige PC, (P2 233 - nu veroordeeld tot server:)) zaten 64 MB PC66 en 128 MB PC 100 naast elkaar. Hmmm...

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Euh... voordat iedereen hier vervalt in discussies over cas en ras instellingen hou er wel ff rekening mee dat dit soort vreemde fouten zonder aanwijsbare oorzaak meestal het gevolg zijn van gewoon slecht of kapot ram... meestal maken cas instellingen niet zo heel veel uit...

mijn cas 233 100mhz ram draait ook zonder problemen op cas 222 113 mhz

Verwijderd

Stomme klepzeugen!
Grote mondjes en niemand kan hier iets!
Bekijk het maar,
ik ben weer weg.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm... het rare blijft natuurlijkdat Win2k het normaal blijft doen (alleen connect mijn ICQ niet meer; als ik er op klik verdwijnt ie spontaan... raar)

Mijn redenering is dat las je er gewoon geheugen bij prikt, hij het bij het opstarten ff netjes moet aangeven en dat je er daarna geen ruk meer van merkt kwa foutmeldingen. Of zie ik dat verkeerd?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:19

bloody

0.000 KB!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 22:19 schreef klaasjong het volgende:
Stomme klepzeugen!
Bekijk het maar,
ik ben weer weg.[/quote]hou toch je kop man eikel die je bent. je zou direct gedisabled moeten worden :(:( :r:r

nope

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Stomme klepzeugen!
Bekijk het maar,
ik ben weer weg.[/quote]En wat post die eikel zelf?
HELPMIJ!!! Ik wil HULP..>>>> aub

Waarin hij vraagt om de nieuwste drivers voor zijn brander:D

Nee, jij kan het!:+

Verwijderd

Topicstarter
Hee, verneuk me topic niet door hier elkaar te gaan afkraken, stelletje kleuters.
Pagina: 1