Toon posts:

Wel ping geen pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige dagen heeft de pc van me vader een beetje kuren wat betreft het vinden van een internetpagina. Na afgelopen maandag toen iemand zo lief was om met het stroom te spelen werkt de computer niet meer zo lekker.

Via de adsl modem en hack heb ik netwerkje aangelegd waar de pc van mijn vader en die van mij inzit. Mijn pc heeft nergens last van en werkt goed terwijl die van me pa het dus niet meer doet.

Hij draait win98. Via ipconfig krijgt hij wel een ipadres toegewezen en staat als gateway de modem ingesteld. Ping ik bv:

www.tweakers.net dan krijg ik een time-out
ping ik echter op ip dan krijg ik een response terug.

Ik heb de dns'en van de provider in de tcp/ip van de netwerkkaart gezet, heb het ip adres van de modem als dns ingevuld maar niks werkt.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

edit: ik lees niet goed |:( Jouw pc doet het wel.. hmm

Dan lijkt het me toch echt aan de 'router'/modem te liggen dan aan de pc. Heeft jouw pc trouwens dezelfde settings als die van je pa?

[ Voor 130% gewijzigd door R4NCOR op 05-02-2003 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maaaaaar
ik zit met dezelfde dns binnen het zelfde netwerk en zoals beschreven
werkt het dus mij wel gewoon.

edit je had al gedit hihi ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 19:45 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik heb de dns'en van de provider in de tcp/ip van de netwerkkaart gezet, heb het ip adres van de modem als dns ingevuld maar niks werkt.
Dat is me niet helemaal duidelijk?
Zou je even op een rij willen zetten/schrijven wat wat is?
Ip adres.
subnetmask.
gateway
dns (servers)

Verwijderd

Topicstarter
ik werk via dhcp
ik krijg een ip uitgedeeld via de adsl modem, dat werkt goed allemaal.

Bij de pc van me pa zie ik via ipconfig dat hij ook een ipadres krijgt toegewezen

ip = 10.0.0.150
gateway = 10.0.0.138 ---> adsl modem
subnetmask = 255.255.255.0

de dns'en heb ik in de config van de modem geplaatst, in dit geval de dnsen van tiscali.

Het vreemde is dat er bij mijn pc dus niks aan de hand is maar dat i van me pa dus niks meer doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 19:50 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Voeg 194.69.18.18 eens toe aan je dns.
Helpt dit?

Verwijderd

Topicstarter
Toevoegen aan de tcp ip van de netwerkkaart in de pc van me pa

of

toevoegen in de config van de adsl modem?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Aan die van je pa's netwerkkaart.
Daar moet nl ook een dns server aangegeven worden, of die van je modem of van je provider.
Maar doe die van je provider eens.

[ Voor 68% gewijzigd door Vae Victis op 05-02-2003 19:55 ]

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 19:43:
<knip>

alvast bedankt
Erm, probeer eens een dns server van een andere provider. Het ip adres van de modem als dns server lijkt me niet echt aannemelijk, tenzij er een DNS server op de modem zit ingebakken ;)

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Met de toevoeging van de dns aan de tcp/ip van de netwerkkaart werkt het nog steeds niet. Ik snap er de ballen van.

Iemand misschien nog meer suggesties om dit vreemde probleem op te lossen?

thnx

Verwijderd

Misschien heb je iets aan deze link.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Zit in mijn 510i een dns ingebakken.

Ook a is deze gewoon pptp modem. (dont ask me)

maar ping eens naar 62.58.50.5 en als tie reageert ff instellen als dns.

Als het dan nog niet werkt.

tracert 62.58.50.5

En zorg ervoor dat je ip settings van jouw pc gelijk zijn aan die van je vader. behalve het ip adres zelf.

Mocht je gebruik maken van de dhcp functie van je modem vraag dan een een nieuwe ip aan. of disable je nic en reanable hem weer.

Zet ook opties als nooit een verbinding kiezen in internet explorer aan.

We horen het nog wel

Verwijderd

Topicstarter
De fix van x-terior heeft ervoor gezorgd dat het
in 1 keer weer werkte.

Bedankt iedereen voor de hellup.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 19:43:
Sinds enige dagen heeft de pc van me vader een beetje kuren wat betreft het vinden van een internetpagina. Na afgelopen maandag toen iemand zo lief was om met het stroom te spelen werkt de computer niet meer zo lekker.

Via de adsl modem en hack heb ik netwerkje aangelegd waar de pc van mijn vader en die van mij inzit. Mijn pc heeft nergens last van en werkt goed terwijl die van me pa het dus niet meer doet.

Hij draait win98. Via ipconfig krijgt hij wel een ipadres toegewezen en staat als gateway de modem ingesteld. Ping ik bv:

www.tweakers.net dan krijg ik een time-out
ping ik echter op ip dan krijg ik een response terug.

alvast bedankt
Ik kan me vaag iets herinneren dat bij een kennis van mij waar ik ook een netwerk heb moeten aanleggen hetzelfde probleem voorkwam. Nadat ik Norton AV 2003 erop had gezet begon hij fouten te maken in z'n register, zetten z'n register terug en ook toen waren alle instellingen nog gewoon hetzelfde (die van de netwerkkaart). Maar ik kon niet pingen naar de pc ernaast. Wat als gevolg dat ik Windows opnieuw heb moeten installeren. Wel met format C: :9 Ik heb toen daarvoor van alles geprobeerd maar hielp niet.

• re.run
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 20:18
Ik heb een tijdje terug hetzelfde probleem gehad. Alleen had ik geen stroomuitval en had ik geen win98 :+

Anyway het kwam er op neer dat ik op het clientsysteem niet kon internetten omdat de winsock.dll en / of wsock32.dll kapot waren. Dit zou door die stroomuitval heel goed het geval kunnen zijn.

Hier is het hele verhaal nog een na te lezen:
Toch nog een vraag over internet delen

Succes.

none

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 08:53:
[...]

Ik kan me vaag iets herinneren dat bij een kennis van mij waar ik ook een netwerk heb moeten aanleggen hetzelfde probleem voorkwam. Nadat ik Norton AV 2003 erop had gezet begon hij fouten te maken in z'n register, zetten z'n register terug en ook toen waren alle instellingen nog gewoon hetzelfde (die van de netwerkkaart). Maar ik kon niet pingen naar de pc ernaast. Wat als gevolg dat ik Windows opnieuw heb moeten installeren. Wel met format C: :9 Ik heb toen daarvoor van alles geprobeerd maar hielp niet.
Lijkt wel enigzins op mijn probleemje (hahaha).... wat betreft de format c: dan :'(

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 11:23

DaMinD

Leeg

Euh dit komt mij ook heel erg bekend voor.

Mischien staat bij je internet opties Automatische proxy instellingen vinden aan. Dit kan er toe lijden dat je geen internet pagina's kunt vinden maar ze wel kunt pingen.
Pagina: 1