Sinds enige dagen heeft de pc van me vader een beetje kuren wat betreft het vinden van een internetpagina. Na afgelopen maandag toen iemand zo lief was om met het stroom te spelen werkt de computer niet meer zo lekker.
Via de adsl modem en hack heb ik netwerkje aangelegd waar de pc van mijn vader en die van mij inzit. Mijn pc heeft nergens last van en werkt goed terwijl die van me pa het dus niet meer doet.
Hij draait win98. Via ipconfig krijgt hij wel een ipadres toegewezen en staat als gateway de modem ingesteld. Ping ik bv:
www.tweakers.net dan krijg ik een time-out
ping ik echter op ip dan krijg ik een response terug.
Ik heb de dns'en van de provider in de tcp/ip van de netwerkkaart gezet, heb het ip adres van de modem als dns ingevuld maar niks werkt.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
alvast bedankt
Via de adsl modem en hack heb ik netwerkje aangelegd waar de pc van mijn vader en die van mij inzit. Mijn pc heeft nergens last van en werkt goed terwijl die van me pa het dus niet meer doet.
Hij draait win98. Via ipconfig krijgt hij wel een ipadres toegewezen en staat als gateway de modem ingesteld. Ping ik bv:
www.tweakers.net dan krijg ik een time-out
ping ik echter op ip dan krijg ik een response terug.
Ik heb de dns'en van de provider in de tcp/ip van de netwerkkaart gezet, heb het ip adres van de modem als dns ingevuld maar niks werkt.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
alvast bedankt