Pioneer DVD speler doet vaag/wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 14:17
Ik heb een heel apart probleem. Ik kon mijn cd writer niet goed meer benaderen, door een defecte IDE kabel. Dus ik kocht een keurige geshielde rounded cable by freezing hardware. Ik koppel mijn dvd keurig aan de eerste (wwarmee hij master wordt), ik zet de jumper op master en de andere loop ik door naar mijn cd RW. Schetst mijn verbazing, hij ziet alleen de secondary slave, niet de secondary master (ze zitten op het secundaire kanaal). Wat ik ook probeer hardware matig en in de bios, niets wil helpen.

Weet iemand hier iets voor?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als jij je brander los haalt :?
Gaat hij wel open en dicht :?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
brander moet master worden en DVD speler moet slave worden. Zoals je weet moet je dit dus doen met de jumpers op de drives.

• Ordos20
Goed zal het proberen. Hielkej, hij wil niet open (tis een slot drive) maar ik kon gewoon nog wel de cd eruit halen, das het vreemde

• Ordos20
Mhhh okay nu kan ik bij de boot up de 2 statiosn zien (dvd en cd-rw) alleen nu als ik een cdrom in de cd-rw leg wil hij hem helemaal niet lezen. Toen de dvd speler niet geactiveerd werd tijdens de boot-up wou dit nog wel . Ik ben nu echt het spoor bijster

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
staan de bios instellingen wel goed :?

Zet alles in de bios eens op auto.
En jumper op mobo en/of dvd-speler/brander.

• Ordos20
Yup de bios staat goed, hij herkent em gelijk bij hewt opstarten. Switchen naar PIO wil ook geen verbetering brengen. Als ik de cd er in leg gaat het lampje branden (dus er is een leesactie) En ik zie een wacht icoon in windows...... en dan blijft ie maar door lezen zonder dat er iets gebeurt.

BTW het is een Aopen cdrw4048

Pagina: 1