Toon posts:

Sparkle GF4 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren tweakers,

Ik heb na een hele tijd treuzelen toch maar een leuk videokaartje gekocht. En uiteindelijk is dat de Sparkle Ti4600 128Mb DDR geworden. Hij geeft goed beeld, en de dualhead werkt uitstekend. Maar wanneer ik een tijdje bezig ben, krijg ik blauwe en groene streepjes en lijntjes door het scherm, soms zo erg dat mijn pc hangt. En als ik de PC opnieuw opstart krijg ik dit ook te zien in mijn bios etc. Zwaar vervelend dus. Mijn configuratie:

P4 1.8
Intel D850MV bord
512 Rimm
Detonator driver versie 21.83

Misschien is het een BIOS instelling of een vaker voorkomend probleem. Ook staat er iets in de BIOS over "AGP Size" en daar kan je MB's instellen. Wie weet wat ik daar moet invullen? Het ligt niet aan mijn monitor, want als ik em op een andre pc aansluit doet ie het perfect. Ben dus echt hopeloos :'(

Wie kan me helpen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe warm is het in je kast? Test het eens terwijl je kast open staat, want het lijkt erop dat de kaart wat te warm wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 05 February 2003 @ 18:55:
Hoe warm is het in je kast? Test het eens terwijl je kast open staat, want het lijkt erop dat de kaart wat te warm wordt :)
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Maar ik heb em al een aantal uurtjes met open kast draaien. En de koeling in mijn pc is meer dan voldoende. ;(

Verwijderd

Probeer dan ook nog eens andere drivers, het liefst de nieuwsten van www.nvidia.com . Ik denk dat dit het niet zal oplossen omdat je in je bios soms ook al vage kleuren hebt, maar probeer het toch maar eens. En heb je ook al eens een format geprobeert? Als je dat ook al gedaan hebt met andere drivers en je houdt het probleem kun je er van uitgaan dat het aan de kaart ligt. Dan zou ik hem gaan omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:59:
Probeer dan ook nog eens andere drivers, het liefst de nieuwsten van www.nvidia.com . Ik denk dat dit het niet zal oplossen omdat je in je bios soms ook al vage kleuren hebt, maar probeer het toch maar eens. En heb je ook al eens een format geprobeert? Als je dat ook al gedaan hebt met andere drivers en je houdt het probleem kun je er van uitgaan dat het aan de kaart ligt. Dan zou ik hem gaan omruilen.
Format hek ook al uitgevoerd en idd de nieuwe Nvidia drivers schijnen ook niet te helpen.
Denk idd dat de kaart naar z'n ouwe moer is!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 19:01 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al andere drivers geprobeerd? Download anders whql drivers van www.nvidia.com. Agp apture size moet ongeveer de helft van het intern geheugen zijn. In de faq staat het wel preciezer. :) Heb je een ander videokaart om te testen bij de hand? Had je het ook bij je vorige kaart?

edit:
ik moet sneller typen :)

[ Voor 28% gewijzigd door pisart op 05-02-2003 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 05 February 2003 @ 19:01:
Heb je al andere drivers geprobeerd? Download anders whql drivers van www.nvidia.com. Agp apture size moet ongeveer de helft van het intern geheugen zijn. In de faq staat het wel preciezer. :) Heb je een ander videokaart om te testen bij de hand? Had je het ook bij je vorige kaart?

edit:
ik moet sneller typen :)
Met die ouwe kaart hek geen problemen. Maar ik ben net naar mijn buurman gerend, en die heeft er dus gewoon helemaal geen problemen mee. Heeft een Asus P3B bordje ofzoiets!

• pisart
  • Niet online
Verander is van agp snelheid 2x of zo. Heb je al is 3dmark gedraaid? Ter indicatie van de prestaties van je videokaart of die niet ondermaats presteert.

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 05 februari 2003 @ 19:07:
Verander is van agp snelheid 2x of zo. Heb je al is 3dmark gedraaid? Ter indicatie van de prestaties van je videokaart of die niet ondermaats presteert.
Volgens mij kan ik de AGP snelheid niet instellen. Maar uit de 3Dmark 2001 kwamen 8321 punten rollen.niet echt spectaculair dus..

• pisart
  • Niet online
Normaal wel. Want de p3b kan alleen agp 2x aan dus misschien zou het beter draaien bij u ook. Ook niet echt veel die punten. Ik haal 9100 punten met p4 1.5ghz en ti4600 niet overgeklokt.

Verwijderd

Topicstarter
FASE 2:

Ik heb net ff de BIOS geupdeet en maakt nog geen verschil. Ik heb een 350 W Enermax voeding, zegt iemand dat wat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 19:35:
FASE 2:

Ik heb net ff de BIOS geupdeet en maakt nog geen verschil. Ik heb een 350 W Enermax voeding, zegt iemand dat wat?
Jawel, die voeding hoort goed te zijn. Heb je trouwens geen andere pc waarin je hem kunt testen?

Verwijderd

probeer de bios van die videokaart eens te flasshen en gebruik de laatste (detonator ergens in de 40) drivers eens
3d mark score is idd wel belachelijk laag

Verwijderd

Topicstarter
FASE 3:

Die is er niet.. Want die kaart is toch naar z'n moer.. :'( Volgende week maar weer een nieuwe halen..Hopelijk kan ik er dan om lachen.. Bedankt voor jullie moeite!
Pagina: 1