ik ben bezig om met php+mysql een systeempje te maken dat de logs van de printer parsed en een webpagina uitpoept waarop je kan zien hoeveel iedereen geprint heeft. nu moet er in de database ook de documentnaam komen te staan. De documentnaam komt in logs voor in een hele rare string, die niet altijd helemaal hetzelfde is. Hij ziet er ongeveer zo uit:
(Voor de duidelijkheid: dit staat allemaal op 1 regel!)
Op een gegeven moment komt er dus 'job-name' in voor, gevolgd door 2 willekeurige tekens, dan de jobname die ik dus wil hebben, gevolgd door '.B' en een heleboel rommel. Hoe kan ik nu het beste die jobname eruit halen? Ik heb het geprobeerd met strtok en split, maar dat werkt niet goed. Misschien dat het een beter idee is om het met reguliere expressies te doen, maar daar heb ik met php geen ervaring mee. Zou iemand me een voorzetje kunnen geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken?
code:
1
2
3
| .........G..attributes-charset..utf-8H..attributes-natural-language..en-usE..printer-uri..http://ipadres:poort/padnaarprinter/flatprinterB..job -name..Microsoft Word - Document1.B..job-originating-user-name..xxxxxI..document-format..application/postscript!..job-priority.....2B..job-ori ginating-host-name. |
(Voor de duidelijkheid: dit staat allemaal op 1 regel!)
Op een gegeven moment komt er dus 'job-name' in voor, gevolgd door 2 willekeurige tekens, dan de jobname die ik dus wil hebben, gevolgd door '.B' en een heleboel rommel. Hoe kan ik nu het beste die jobname eruit halen? Ik heb het geprobeerd met strtok en split, maar dat werkt niet goed. Misschien dat het een beter idee is om het met reguliere expressies te doen, maar daar heb ik met php geen ervaring mee. Zou iemand me een voorzetje kunnen geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken?