Ik heb dus op mijn C schijf Win 2000 pas geinstalleerd en op mijn D schijf stond al Win XP. Maar nadat ik Win 2000 heb geinstalleerd kan ik niet meer in WIn XP komen. Ik krijg wel een bootloader menu bij het opstarten en kan hier kiezen uit Win2000 en Win XP maar als ik Win XP kies loopt hij vast. Ik heb al geprobeerd de boot.ini aan te passen maar dit is me niet gelukt. Ook heb ik het geprobeerd met de Repair optie van XP met het command bootcfg. Maar hoe kan ik mijn bootloader weer instellen zodat hij de XP bootloader weer gebruikt. Want het schijnt zo te zijn dat XP niet wertk onder de bootloader van WIn 2K
fixboot / fixmbr vanaf recovery console van XP doen, de bootloader van 2k kan niet XP opstarten, maar wel omgekeerd, zoals je zelf al opgemerkt had.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik heb dit zojuist geprobeerd maar het heeft niet geholpen... Iemand nog suggesties?blackd schreef op 05 februari 2003 @ 18:11:
fixboot / fixmbr vanaf recovery console van XP doen, de bootloader van 2k kan niet XP opstarten, maar wel omgekeerd, zoals je zelf al opgemerkt had.
Boot.ini terug zetten zoals hij stond? Maw wat heb je veranderd?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Heb hetzelfde probleem gehad met 2000 installeren na XP (las achteraf dat je dat nooit moet doen
). Diverse dingen geprobeerd via de console bij het opstarten vanaf cd, maar dat lukte niet. Uiteindelijk i.p.v. de console gekozen voor een nieuwe install en ontdekte toen dat je ook een huidige installatie kon repareren... Dat uiteindelijk maar gedaan, opnieuw opstarten en gaaaan!