Jongens, ik heb een probleem, ik ben een groot netwerk aan het opzetten voor een bedrijf, en één van de wensen is dat er intern gemaild kan worden. Nu heb ik daar een Windows NT4 domeincontroller opstaan, die het domein beheert. Het domein heet 'vanschaik', nu wil ik dus een mailserver aanmaken op de NT4 server, die automatisch alle mail verwerkt. Dus als ik een intern mailtje stuur naar pietje@vanschaik, dan moet ie bij pietje te halen zijn, vatten? Alvast bedankt
Verwijderd
Gewoon een mailserver op je LAN draaien! Als je echt geld over hebt zou ik Communigate Pro nemen. Maar goed, dit pakketje kost dan ook aardig wat centen..
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 19:52 schreef Onno het volgende:
...en wat is je vraag nou?[/quote]Ik wil kunnen mailen, intern, begrijp je?? Maar de oplossing van een mailserver gaat niet op, want die geldt alleen voor pietje@mailserver en niet voor pietje@domein
...en wat is je vraag nou?[/quote]Ik wil kunnen mailen, intern, begrijp je?? Maar de oplossing van een mailserver gaat niet op, want die geldt alleen voor pietje@mailserver en niet voor pietje@domein
pietje@domain gaat ook niet, gozer...
Je denkt teveel aan internet, echter pietje@domein.nl wil feitelijk zeggen:
USER pietje AT (MAIL)SERVER xxxx.domein.nl
(xxxx wordt geregeld op het domain zelf)
Dus is een oplosssing als pietje@domein niet beschikbaar, tenzij je je mailserver dezelfde naam geeft als je domain, maar dit kan conflicteren (en dat gebeurt ook in 95% van de gevallen)
Je denkt teveel aan internet, echter pietje@domein.nl wil feitelijk zeggen:
USER pietje AT (MAIL)SERVER xxxx.domein.nl
(xxxx wordt geregeld op het domain zelf)
Dus is een oplosssing als pietje@domein niet beschikbaar, tenzij je je mailserver dezelfde naam geeft als je domain, maar dit kan conflicteren (en dat gebeurt ook in 95% van de gevallen)
Verwijderd
wil het bijna niet zeggen, maar als je goedkoop wil neem je toch een linux mail server??... en als je goed configt kun iig met linux WEL naar binne en buiten
Verwijderd
mailserver kan wel degelijk piet@bedrijf mailen. Mits je hem maar niet gebruikt om naar internet te mailen (of je moet translation toepassen maar dan kom je al snel toe aan Microsoft Exchange, Lotus Notes of Novell Groupwise).
Tipje kijk eens naar <a href=http://www.pegasus.usa.com/>Pegasus</a>
Tipje kijk eens naar <a href=http://www.pegasus.usa.com/>Pegasus</a>
Hallo,
kijk ff op www.software602.com en download de trial versie van 602Lansuite Pro. Dit is een proxyserver (een simpele maar goede) en een mailserver. Hij is in staat op POP-boxen op internet leeg te halen (zoveel je wilt) en die te distribueren over POP-boxen op het internet netwerk. Hij 'ziet' wanneer een adres intern is en stopt het in de internet mailbox.
Voorbeeld: Jij (sysadmin@vanschaick.nl) mailt naar mij (bvdvalk@quickonline.nl). Dat is ander netwerk -> wordt via de SMTP server van je provider het web opgestuurd en komt bij mij terecht.
Voorbeeld 2: Jij mailt naar baas@vanschaick.nl -> wordt direct in mailbox van baas gestopt die met Outlook ofzo leeggehaald kan worden (POP3)
Dit pakket is niet zo gek duur ($200)zeker niet als je het vergelijk met Exchange ofzo.
succes.
Boudi
kijk ff op www.software602.com en download de trial versie van 602Lansuite Pro. Dit is een proxyserver (een simpele maar goede) en een mailserver. Hij is in staat op POP-boxen op internet leeg te halen (zoveel je wilt) en die te distribueren over POP-boxen op het internet netwerk. Hij 'ziet' wanneer een adres intern is en stopt het in de internet mailbox.
Voorbeeld: Jij (sysadmin@vanschaick.nl) mailt naar mij (bvdvalk@quickonline.nl). Dat is ander netwerk -> wordt via de SMTP server van je provider het web opgestuurd en komt bij mij terecht.
Voorbeeld 2: Jij mailt naar baas@vanschaick.nl -> wordt direct in mailbox van baas gestopt die met Outlook ofzo leeggehaald kan worden (POP3)
Dit pakket is niet zo gek duur ($200)zeker niet als je het vergelijk met Exchange ofzo.
succes.
Boudi
Met of zonder mayonaise?
ja 602 is idd wel mooi proggie.
Helaas begon het na een paar maanden, als proxy bij mij, steeds slechter te werken. Voor mail zal het wel ok zijn.
Helaas begon het na een paar maanden, als proxy bij mij, steeds slechter te werken. Voor mail zal het wel ok zijn.
I’m not like the OTTERS
MDeamon is ook een goede mailserver. Deze kan ook pop-boxen legen en over het interne netwerk verspreiden.
Ook zit er een web-client bij.
Ook zit er een web-client bij.
Mdeamon is idd ok proggie hiervoor...
www.abh-inter.net/html/soft-hardware/deerfield/mdeamon.htm
btw, vanschaik?
zegt KM jou iets??
www.abh-inter.net/html/soft-hardware/deerfield/mdeamon.htm
btw, vanschaik?
zegt KM jou iets??
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Het is misschien een vreemd idee hoor
maar kun je niet gewoon het postkantoor gebeuren wat in NT zelf zit gebruiken? Werkt prima (ik heb het eens geprobeerd) en het kost niks.
Je kan het vergelijken met Exchange server, maar dit is een 'lite'-versie. Je kan dan op de client mailen met inbox-in.
Succes!
Je kan het vergelijken met Exchange server, maar dit is een 'lite'-versie. Je kan dan op de client mailen met inbox-in.
Succes!
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
ja, kijk eens naar het prijsverschil, en dan heb ik het nog niet eens over de eventueel aan te schaffen geheugen modules ivm met 'mem consuming exchange'
btw, ik gebruik zelf ook vaak exchange
, maar het ligt puur aan het bedrijf en wat ze er aan uit willen geven....
btw, ik gebruik zelf ook vaak exchange
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
MS Exchange is inderdaad best een mooi pakket, maar veel te uitgebreid voor deze situatie denk ik. Het is veel duurder (niet alleen het pakket zelf maar denk ook es aan CAL's per client) en het vreet resources. Ik zou dus Exchange aan raden wanneer je gebruik wilt maken van zowel interne als externe email (zonder dat de gebruiker het verschil merkt), agenda's delen op het netwerk, contacts bij houden over het netwerk en niet te vergeten de Public Folders. Zeker in Exchange 2000 zitten weer leuke opties zoals 'normale' bestanden en mappen openen via de public folders. Maar voor deze situatie vind ik Exchange overkill en zou ik 602Lansuite adviseren...
mvg Boudi
mvg Boudi
Met of zonder mayonaise?
Verwijderd
Ik hoor daar iemand over CommuniGate Pro praten. Dit is inderdaad een erg mooie, veilige en uitgebreide mailserver.
Ik gebruik hem zelf ook op een aantal servers.
Ik weet niet wat ie kost voor Windhoos; Het voordeel voor de linux-variant is dat ie helemaal GRATIS is:)
Mocht dat nou niet tot de mogelijkheden behoren, dan zou ik gewoon voor Microsoft Exchange gaan!
Ik gebruik hem zelf ook op een aantal servers.
Ik weet niet wat ie kost voor Windhoos; Het voordeel voor de linux-variant is dat ie helemaal GRATIS is:)
Mocht dat nou niet tot de mogelijkheden behoren, dan zou ik gewoon voor Microsoft Exchange gaan!
Gebruik MERCUR e-mail server, perfect pakket goedkoop en makkelijk bedienbaar.
http://atrium-software.com
http://atrium-software.com
Pagina: 1