Foam surround vs rubber surround

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik dacht altijd dat rubber beter was; soepeler, ging langer mee enzo. Ik ben nu op zoek naar een woofer voor een zelfbouw sub maar zie toch erg veel woofers die een foam rand hebben, van Stryke, Adire enz. En dit zijn geen 2e rangs wooferbouwertjes. Waarom hebben zij dit en wat zijn er de nadelen van ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien goedkoper en makkelijker te maken ? En ik denk dat het schuimrubber van tegenwoordig echt wel heel erg veel verbeterd is. De oude foamranden verteerde na een verloop van tijd. Ik neem aan dat dat bij deze nieuwe niet het geval is. Zelf heb ik altijd nog het liefst rubber, maar ik denk dat dit behoorlijk gevoelsmatig is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Als ik m'n catalogus doorblader met verschillende merken woofers zie ik alleen een foamsurround's bij de middentoners. Alle woofer (sub) hebben een rubber surround.

Misschien kunnen ze niet zulke extreme slagen maken (wat me sterk lijkt)

Nu we het toch hebben over surrounds, ik zie ook een paar "inverted" surrounds (naar binnen) hoe zit het daar mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 18:42 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Topicstarter
Persoonlijk zie ik ook liever rubber, maar ik kan geen woofers vinden die echt VEEL druk kunnen geven, niet snel gelimiteerd worden door hun xmax en ook nog een beetje diep gaan met een rubberen rand...de Adire Shiva heeft een foam rand, dat is dan wel een optie.

Edit: Shiva is niet een optie, gaat te snel over z'n nek :/ Heb nu wel 2 stryke drivers gevonden, een 12" en een 15":
SAL-PB12
AV15

Ik ben geneigd voor de laatste te gaan; waar de SAL PB12 bij 100watt nog geen last heb van de xmax, geld dat voor de laatste zelfs bij 250 watt >:) En tis een 15", meer luchtverplaatsing. -3dB@23hz. En het plaatje is om je vingers bij af te likken :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.stryke.com/pics/AV12front.jpg
LET OP: Dit is de 12" versie

Wat is trouwens het voordeel van een PR tov bass-reflex ? Het enige wat ik me nu zou kunnen bedenken is dat je eventueel poortgeruis kwijt bent.

[ Voor 59% gewijzigd door JT op 05-02-2003 20:07 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Yup, minder poortruis zou ik ook zeggen. En het is niet alijd mogelijk om de juiste lengte poort in je kast te krijgen.