Toon posts:

Warmteproblemen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp nu met het volgende probleem:

eest ff het systeem:

AMD K6-2 550 Mhz, 64MB(100MhZ) op een DFI mainboard,
Voodoo3 3000, SB64PCI

2 netwerkkrtn. 3com en compex.

Ik heb de laatste tijd erge vee last van VXD errors (blue screen enz.) Sygate crasht vaak, explorer ook, RA2, ff spelen, dan opeens helemaal terug naar windows.
Soldier of fortune, ff spelen, na een tijdje helemaal terug naar windows.

En maar fouten geven.

Ik denk dat dit een hitteprobleem van me processor is. Hoe kan ik dit oplossen??

Ik heb nu een 'normale cooler op m'n processor ziten.'en een slotcooler in een van mn overige isa sleuven.

Alvast bedankt.

Sander

Verwijderd

Wat ik destijds met mijn k6-III gedaan heb:

Verwijder de aluminium dekplaat, dan krijg je iets te zien wat op een prototype duron lijkt, dus ook een groenege core.

Plaats wat stabilisatoren (zoals bij duron/t-bird), bijv. 4 kleine rondjes gemaakt van dunne tochtstrip (foamig spul) en hang je heatsink eraan, artic silver ertussen. Wel voorzichtig, core is niet al te stevig.

Scheelde bij mij een graad of 8.

Tip: het aluminium plaatje is gelijmd met een rubberig spul, alleen op de hoeken, de lijm zit alleen op de rand van het plaatje, het deel dat een richeltje is, van ongeveer 0,5 cm breed. snij met een scheermes voorzichtig de lijm door, maar ga niet verder dan het richeltje, anders gaat het kapot van binnen.

Good luck !

Verwijderd

Linka gozaa :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply, ik ga het niet doen, maar ik ga wel ff een andere koeler erop zetten.

Verwijderd

Ook goed.

Maar stel je voor: en een andere koeler, en dan ook nog eens artic silver smack op je chip janken, is wel ff wat anders !!

Verwijderd

En zo ziet het dan uit

Afbeeldingslocatie: http://www.robin-seijdel.myweb.nl/k6III.jpg
Pagina: 1