[w2k] afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Topicstarter
Ik heb hier voor mn ma op een P2 300Mhz w2k professional NL geinstalleerd, alleen als ik af wil sluiten zet hij de computer niet uit, maar laat hij een scherm zien dat ik de pc nu uit kan zetten.:(

Maar ik wil dus dat w2k de machine direct uitzet, dus dat ik neit die melding krijg. Want als ik dan op de powerknop druk gaat de comp wel uit, maar als ik dan de powerknop weer loslaat start hij weer op: zeer vervelend dus! Ze moet hem nu dus uitzetten door de stekker eruit te halen en dat vindt mn ma niet prettig!

Is hier een handig tootje of tweakje voor. Ik heb gesearch en in de FAQ gekeken, maar kon hierover niets vinden.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Uit de FAQ:

Waar kan ik meer info vinden over afsluit problemen van XP?

Dat geldt ook voor Win2k. Directe link: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

En gezocht op 'afsluit shutdown win2k':

[rml][ Win2k] Shutdown.exe : it's now safe to turn...*[/rml]
[rml][ Win2k] ShutDown, TweakUI, en Security[/rml]
w2k + auto power off bij shutdown ?

Etc.. etc...

Dus ik weet niet waar jij op gezocht hebt... Maar dit is makkelijk te vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door Han op 05-02-2003 18:11 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Helaas heb je Windows 2000 in APM modus geinstalleerd of aangezet ergens bij de power opties in het configuratie scherm. Dit is alleen te corrigeren doormiddel van herinstallatie van Windows nadat je in het BIOS ACPI ge-enabled hebt. Dus eerst ACPI enable in BIOS en dan herinstallatie 2000. Ik heb dit zelf ook ervaren en toen nog 2x opnieuw geinstalleerd om het nog eens definitief allemaal te diagnostiseren :)

Opmerking: Op sommige dual CPU (P2B-D of P2L series van ASUS) borden is ACPI foutief geimplementeerd en werkt 2000 alleen maar in APM modus.

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Het is idd net wat sjeng zegt. Die bios instelling dus. En helaas moet je dan je windows ook opnieuw installen. Teminste anders heb ik het nooit werkend gekregen

Er was nog zo'n oplossing d8 ik. Had iets te maken met de driver veranderen in je sys opties. Dus dat je ACPI verandert in windows zelf. Weet alleen nie meer pcies hoe. Mischien dat search helpt of iemand die het weet