Toon posts:

Eigen route samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar een bepaalde server een nogal brakke.. traceroute, is het mogelijk dat ik via andere routers connect naar die server..
Ik weet dat het niet zomaar kan omdat mn isp ook bandbreedte gekocht moet hebben daar.
Maar ok stel mn isp heeft dat, is het dan mogelijk een andere route te nemen.

Verwijderd

Dit gaat toch automatisch? Je zou kunnen proberen om via een proxy server (daar zijn er heel van van) het i-net op te gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 17:33:
Dit gaat toch automatisch? Je zou kunnen proberen om via een proxy server (daar zijn er heel van van) het i-net op te gaan...
Nee het gaat om online gaming :)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 21:44

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ha, dat mocht je willen. :)

Neen, dat zal niet gaan zonder tussenkomst van je ISP.

Je ISP beheert de routers waar jij met je internetverbinding aan hangt. Elke router heeft zijn eigen routetabel, en die bepaalt hoe verkeer wordt gerouteerd. Je kan hier helaas weinig invloed op uitoefenen (tja, tenzij je weet hoe je bepaalde interfaces op die routers kunt platgooien/shutten zodat de router geforced wordt om een ander pad te kiezen, if any. Maargoed, ook dat zul je niet zelf kunnen doen). >:)

... en oranje! :P

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Ookal zou het wel gaan met tussenkomst van de ISP, dan hangt het ook nog van de ISP aan de andere kant af via welke route die packets terug stuurt. Dus dat schiet alsnog weinig op dan waarschijnlijk :)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Cybje schreef op 05 February 2003 @ 18:10:
Ookal zou het wel gaan met tussenkomst van de ISP, dan hangt het ook nog van de ISP aan de andere kant af via welke route die packets terug stuurt. Dus dat schiet alsnog weinig op dan waarschijnlijk :)
Ja die server aan de andere kant die stuurt wel gewoon via.. een goede route terug :)

• Cybje

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:28:
[...]

Ja die server aan de andere kant die stuurt wel gewoon via.. een goede route terug :)
Welke ISP heb je? Als het een beetje goede ISP is (oftewel geen Chello ofzo) moet je ze gewoon even contacten, want een beetje goede ISP hoort gewoon via de snelste route te sturen. En dat is dus duidelijk niet de snelste, dus ze nu gebruiken.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Cybje schreef op 05 February 2003 @ 18:45:
[...]

Welke ISP heb je? Als het een beetje goede ISP is (oftewel geen Chello ofzo) moet je ze gewoon even contacten, want een beetje goede ISP hoort gewoon via de snelste route te sturen. En dat is dus duidelijk niet de snelste, dus ze nu gebruiken.
Jij denkt dat de betreffende ISP dit niet al doet? :?
Het lijkt mij niet dat een ISP aan consumenten op verzoek routing-requests gaat uitvoeren, of wel? (tenzij je een duur betalende zakelijke klant bent :) )

Doorgaans is het zo dat een ISP wel meerdere gateways heeft naar een bepaald netwerk, maar dat is louter voor redundancy-redenen. In geval van een uplink die wegvalt, kan deze moeiteloos omschakelen naar de anderen. Mooier nog: de ISP heeft het geconfigureerd zodat over beide links wordt geload-balanced. Zit je doorgaans altijd goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
iNSaNe-oNe schreef op 05 February 2003 @ 19:24:
[...]

Het lijkt mij niet dat een ISP aan consumenten op verzoek routing-requests gaat uitvoeren, of wel? (tenzij je een duur betalende zakelijke klant bent :) )

Doorgaans is het zo dat een ISP wel meerdere gateways heeft naar een bepaald netwerk, maar dat is louter voor redundancy-redenen. In geval van een uplink die wegvalt, kan deze moeiteloos omschakelen naar de anderen. Mooier nog: de ISP heeft het geconfigureerd zodat over beide links wordt geload-balanced. Zit je doorgaans altijd goed. :)
Ze doen het dan iig voor alle klanten.. want elke klant gaat er op vooruit.

• Cybje

Cybje

First Post!

iNSaNe-oNe schreef op 05 February 2003 @ 19:24:
[...]

Ik weet toch niet welke ISP hij heeft ... er zullen er gerust zijn die dat doen hoor. Heeft iedereen baat bij lijkt mij. Een beetje goede router kun je vast ook wel op instellen dat-ie gewoon Transit 1 moet gebruiken voor een bepaald netwerk en als die stuk is dat-ie een backup transit pakt. Tenminste, lijkt me logisch als dat kan, maar weet ik niet zo zeker want ik houd me nooit zo bezig met routing op dat gebied :)

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Cybje schreef op 05 februari 2003 @ 19:55:
[...]

Ik weet toch niet welke ISP hij heeft ... er zullen er gerust zijn die dat doen hoor. Heeft iedereen baat bij lijkt mij. Een beetje goede router kun je vast ook wel op instellen dat-ie gewoon Transit 1 moet gebruiken voor een bepaald netwerk en als die stuk is dat-ie een backup transit pakt. Tenminste, lijkt me logisch als dat kan, maar weet ik niet zo zeker want ik houd me nooit zo bezig met routing op dat gebied :)
Dat zeg ik. Gamma. Tuurlijk kan dat (ik configureer dat regelmatig voor mijn werk). :P

Een ISP mag zich geen ISP noemen indien dit niet allang geconfigureerd is. Ik kan me niet voorstellen dat er een ISP is die géén BGP-4 draait (routing-protocol), waarbij dit allemaal automatisch 'geleerd' wordt door de routers en dus automatisch het snelste/beste pad wordt gekozen langs specifieke peerings voor een bepaald netwerk. Oók dus voor het specifieke netwerk wat zo 'slecht' is volgens de topicstarter. It won't get any better than this... :)

[ Voor 3% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 05-02-2003 20:04 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Kan niet. De snelste / voordeligste route wordt automatisch al gekozen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.