Toon posts:

Zalman ZM80-HP

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze al? Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee en cooled ie genoeg (aangezien ie fanloos is :D )?
Ik ben van plan om deze aan te schaffen, aangezien mijn fan bijna helemaal kapot is :P

Oja, kheb een Hercules Radeon 9700 Pro, het lijkt mij dat meneer Zalman deze cooler daar ook wel op afgestemd heeft, toch?

Thnx alvast

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik heb hem vandaag op me geforce 4 Ti 4200 gezet en hij bevalt me zeer goed.
Heb nu geen goeie hd (verrotte ibm) maar anders zou ik hem eens oced testen.
Warm wordt ie in ieder geval wel :p
Schijnt dat airflow wel gewenst is.

Verwijderd

Topicstarter
duponjan schreef op 05 februari 2003 @ 16:59:
Ik heb hem vandaag op me geforce 4 Ti 4200 gezet en hij bevalt me zeer goed.
Heb nu geen goeie hd (verrotte ibm) maar anders zou ik hem eens oced testen.
Warm wordt ie in ieder geval wel :p
Schijnt dat airflow wel gewenst is.
Kheb twee extra case-fans waarvan er eentje vlak bij de videokaart zit, die blaast eroverheen, dus airflow moet goed zijn neem ik aan

Je bedoeld neem ik aan dat die "Zalman-plank" ;) warm wordt?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

DinX

Motormuis

Ik heb hem eergisteren op m'n radeon 9700 pro gezet. Waar je wel moet aan denken is dat de hercules achteraan een heat sinkje heeft. Ik kreeg dat er zeer moeilijk vanaf. Je moet er goed aan trekken/draaien.

Je kan er best een case-fan boven hangen (ik heb een chieftec met fan in de zijkant, ideaal dus). Zorg ook dat je genoeg arctic silver in de buurt hebt, er moet namelijk een hoop tussen het koelblokje, de koelplaten en het heatpipeje.

De koelplaten worden vrij warm hier, wat meestal toch duidt dar er veel warmte afgevoerd wordt.
Wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.dinx.be/albums/zalman/IMG_0026.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dinx.be/albums/zalman/IMG_0028.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dinx.be/albums/zalman/IMG_0029.sized.jpg

Je ziet dus dat het behoorlijk wat plaats inneemt, je zal dus zowieso 1 pci slot kwijt zijn om hem te kunnen plaatsen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 17:02:
[...]

blablabla

Je bedoeld neem ik aan dat die "Zalman-plank" ;) warm wordt?
idd, ze worden allebei ongeveer even warm (door die warmteuitwisseling :9 )
het geluid is echt schitterend vergeleken met mijn boxed MSI geval :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Dupje op 05-02-2003 17:09 ]

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08-2025
DinX schreef op 05 February 2003 @ 17:04:
Ik heb hem eergisteren op m'n radeon 9700 pro gezet.
En je hebt een waterkoeling systeem. Waarom waterkoel je dan ook niet je grafische kaart? een waterkoelblok zal denk ik niet veel duurder zijn dan zo'n tosti-apparaat. :?

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 05 February 2003 @ 17:04:
Ik heb hem eergisteren op m'n radeon 9700 pro gezet. Waar je wel moet aan denken is dat de hercules achteraan een heat sinkje heeft. Ik kreeg dat er zeer moeilijk vanaf. Je moet er goed aan trekken/draaien.

Je ziet dus dat het behoorlijk wat plaats inneemt, je zal dus zowieso 1 pci slot kwijt zijn om hem te kunnen plaatsen.
PCI slot benk nu ook al kwijt aan de Hercules cooler :P Mooi ding ist wel trouwens, helemaal van koper (op de blades na dan).

Hmmmzzzz shit ja, khad ff niet aan dat sinkje op de achterkant gedacht :/ Zou die plaat van de Zalman daar niet boven hangen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb hem zelf op een Club 3D Radeon 9700 Pro geplakt (overigens wel de 80a versie) en dat werkt prima, ook zonder casefans. Kost wel even wat tijd om alles in elkaar te knutselen maar het is niet echt lastig. En het werkt meer dan perfect.

Ik kan iig prima 3 uur UT2k3 spelen zonder ergens last van te hebben. Uiteraard zijn dan de beide delen erg warm maar ach ;). Ik vond het de 30 euro iig meer dan waard.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Nou dan zal ik wel de eerste zijn die er slechte ervaringen mee heeft :+

Als je wilt ocen raad ik hem je zeker af. (heb nu watercooling en dat bevalt me stukken beter).
non-oced is ie zeker goed en erg stil maar zorg idd wel dat er genoed airflow over heem gaat want ook bij mij werden alebij de platen erg warm en bij die radeon let hier ook even op: http://www.zalman.co.kr/english/news/20021018.htm

Of je sloopt je heatspreader eraf (maja das denk ik weer een beetje te die-hard :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Tjaps op 05-02-2003 19:16 ]

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31
ik heb hem gehad
maar ik vond het nix...
ding werd gloedje heet

heb gf4ti4200
en om te ocen is het ding al helemaal nix

• DinX

DinX

Motormuis

Granny schreef op 05 February 2003 @ 17:31:
[...]

En je hebt een waterkoeling systeem. Waarom waterkoel je dan ook niet je grafische kaart? een waterkoelblok zal denk ik niet veel duurder zijn dan zo'n tosti-apparaat. :?
Ik heb m'n waterkoeling van vorige week opnieuw in elkaar. M'n GPU fan stopte 2 dagen erna ermee. En ik had echt geen zin om hem weer uit elkaar te gaan halen :)
En ik vond die zalman er veel te mooi uitzien :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

Wimo.

Shake and Bake!

cryptapix schreef op 05 February 2003 @ 19:58:
ik heb hem gehad
maar ik vond het nix...
ding werd gloedje heet

heb gf4ti4200
en om te ocen is het ding al helemaal nix
Ik heb die van jou gehad :) En daarmee kon ik verder overclocken dan ooit.. met m'n ti4400

• IceStorm

IceStorm

The Doctor schreef op 05 February 2003 @ 19:14:
non-oced is ie zeker goed en erg stil maar zorg idd wel dat er genoed airflow over heem gaat want ook bij mij werden alebij de platen erg warm en bij die radeon let hier ook even op: http://www.zalman.co.kr/english/news/20021018.htm

Het ding is sowieso niet bedoeld om te overclocken, hij is gemaakt om de standaard koeling te vervangen en dat doet ie imho prima.
Daarnaast is airflow niet nodig, mijn kast doet niet aan airflow en dat gaat prima :). Dat die platen warm worden is alleen maar een goed teken, warmte die in de platen zit zit iig niet in je core.

En als laatste, je bent wel een enorme ukkel als je niet doorhebt dat de core iets 'lager' ligt dan de heatspreader, en ja dat mag ik zeggen want ik ben een n00b op dit gebied en het viel mij al op ;).

• DinX

DinX

Motormuis

IceStorm schreef op 05 February 2003 @ 20:58:

[...]

En als laatste, je bent wel een enorme ukkel als je niet doorhebt dat de core iets 'lager' ligt dan de heatspreader, en ja dat mag ik zeggen want ik ben een n00b op dit gebied en het viel mij al op ;).
Staat zelfs mooi in de handleiding vermeld :)
Ze zeggen dat je er een goede kwak AS moet opsmeren, en niet zo'n dun laagje als je met een processor doet.
Misschien daarmee dat hij niet goed koelde bij 1 van de mensen hier :)

• IceStorm

IceStorm

DinX schreef op 05 February 2003 @ 21:00:
Staat zelfs mooi in de handleiding vermeld :)
Ze zeggen dat je er een goede kwak AS moet opsmeren, en niet zo'n dun laagje als je met een processor doet.
Misschien daarmee dat hij niet goed koelde bij 1 van de mensen hier :)

Ik heb idd allebeid de tubetjes moeten gebruiken. Beter teveel dan te weinig (mits niet te extreem overdreven ;)).

• DinX

DinX

Motormuis

IceStorm schreef op 05 February 2003 @ 21:08:

[...]

Ik heb idd allebeid de tubetjes moeten gebruiken. Beter teveel dan te weinig (mits niet te extreem overdreven ;)).
Nog beter was geweest om echte AS te gebruiken. Hebben ze me alleszinds aangeraden in de winkel :) Die zilverpasta van zalman zou niet zo goed zijn naar het schijnt.
En oja, degene die zei dat z'n blok heet werd, wees blij :D
Een heet blok wijst op een goede koeling van je processor :)

Verwijderd

best de zm80A-hp versie nemen die is beter dan de gewone zm80-hp, cooloppervlak is groter

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 16:34

Goku33

Ownage!

zm80-hp: 1000 cm2
zm80a-hp: 1300 cm2

Je kan dus beter die 2e nemen...

• Sonic
  • Laatst online: 17-02 15:44
Past deze nou ook als je een Asus P4T533 mobo hebt??

Afbeeldingslocatie: http://www.dinx.be/albums/zalman/IMG_0029.sized.jpg

Bij de P4T heb je volgens mij niet zo veel ruimte om dat ding te plaatsen.

• DinX

DinX

Motormuis

Sonic- schreef op 05 februari 2003 @ 21:37:
Past deze nou ook als je een Asus P4T533 mobo hebt??

[afbeelding]

Bij de P4T heb je volgens mij niet zo veel ruimte om dat ding te plaatsen.
Waar plaats :?

• Sonic
Tussen het AGP slot en de CPU
zal even een plaatje zoeken

edit : plaatje

Afbeeldingslocatie: http://pda.gamepoint.net/p4t533.jpg

Zo als je kan zien zit er niet veel ruimte op dit mobo voor iets boven de video kaart. Als je de CPU fan er op zet denk ik dat hij er tegen aan zal komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Sonic op 05-02-2003 21:45 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Sonic- schreef op 05 februari 2003 @ 21:41:
[...]

Tussen het AGP slot en de CPU
zal even een plaatje zoeken

edit : plaatje

[afbeelding]

Zo als je kan zien zit er niet veel ruimte op dit mobo voor iets boven de video kaart. Als je de CPU fan er op zet denk ik dat hij er tegen aan zal komen.
Zoveel ruimte neemt hij aan die kant niet in. Aan de kant zit het koelvlak maar een heel klein stukje van de kaart af. Ik zal anders even meten hoeveel hij inneemt aan die kant.

OK, gemeten: aan de cpu-kant komt hij tot 1.5 cm ongeveer van de kaart af.
Aan de andere kant (die GPU kant) neemt hij 3 cm in ongeveer

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 05-02-2003 21:49 ]

• Sonic
DinX schreef op 05 februari 2003 @ 21:48:
[...]

Zoveel ruimte neemt hij aan die kant niet in. Aan de kant zit het koelvlak maar een heel klein stukje van de kaart af. Ik zal anders even meten hoeveel hij inneemt aan die kant.

OK, gemeten: aan de cpu-kant komt hij tot 1.5 cm ongeveer van de kaart af.
Aan de andere kant (die GPU kant) neemt hij 3 cm in ongeveer
Thanks! zal het eens kijken hoeveel ruimte ik er tussen heb

edit : ik heb dus echt maximaal 1.5cm er tussen. dus dat gaat niet passen, dan zit hij er tegen aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Sonic op 05-02-2003 21:59 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Sonic- schreef op 05 February 2003 @ 21:52:
[...]

Thanks! zal het eens kijken hoeveel ruimte ik er tussen heb
Waar je wel voor moet opletten is het voedingsstekkertje wat daar vlakbij je agp slot zit denk ik.

• Sonic
DinX schreef op 05 februari 2003 @ 21:54:
[...]

Waar je wel voor moet opletten is het voedingsstekkertje wat daar vlakbij je agp slot zit denk ik.
Dat is het probleem dus niet
hij past er gewoon niet tussen.

en als ik die andere zalman er tussen zet (die maar uitsteekt aan een kant) zou het wel goed gaat. je zit dan alleen weer met een extra fan volgens hun site

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49
Ik heb em hier op een GF4 Ti4600 zitten.
Inderdaad beetje knutselen maar werkt gewoon perfect.
En net als bij de rest worden de platen van mij ook warm maar dat hoort gewoon.
Relaxed ding.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Heb zelf nu de ZM80-HP (de A versie was nog niet te krijgen) op mn GF4 Ti4400 van MSI.

Koelt perfect. Ook OCed (haal nu weer 325 Core) maar dan moet er wel voldoende airflow zijn. Niet OCed gaat het ook zonder airflow.

Hier kun je ongeveer zien hoveel hij naar boven uitsteekt.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/mounted1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/mounted2.jpg

Als je besluit om hem te kopen wens ik je veel bouw plezier. Zalman heeft er echt voor gezorgd dat alles perfect past en goed beschreven is. Maar zoals hier boven ook al vermeld is; gebruik genoeg koelpasta (welke maakt niet zoveel uit naar mijn idee)
Carp_Hunter vind AS3 ook het beste maar omdat bij deze koeler al Zalman Thermal Grease zit zou ik die gewoon gebruiken.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• DinX

DinX

Motormuis

Carp_Hunter schreef op 06 februari 2003 @ 00:34:
Heb zelf nu de ZM80-HP (de A versie was nog niet te krijgen) op mn GF4 Ti4400 van MSI.

Koelt perfect. Ook OCed (haal nu weer 325 Core) maar dan moet er wel voldoende airflow zijn. Niet OCed gaat het ook zonder airflow.

Hier kun je ongeveer zien hoveel hij naar boven uitsteekt.
[afbeelding]

[afbeelding]

Als je besluit om hem te kopen wens ik je veel bouw plezier. Zalman heeft er echt voor gezorgd dat alles perfect past en goed beschreven is. Maar zoals hier boven ook al vermeld is; gebruik genoeg koelpasta (welke maakt niet zoveel uit naar mijn idee)
Carp_Hunter vind AS3 ook het beste maar omdat bij deze koeler al Zalman Thermal Grease zit zou ik die gewoon gebruiken.
Inderdaad, het is de eerste koeler die ik gezien heb waar een hele handleiding bijzit. Met de bijhorende prentjes en alles erbij :)
Ook op de koelelementen zelf staat in het groot op wat waar moet.

Je kan trouwens ook geen verkeerde kopen, want ze geven er 2 verschillende koelblokjes bij, een kleine en een grote. Je kan dus in principe niks verkeerd doen. Ik had hem in enkele minuten in elkaar (duurde wat langer doordat ik het koelelementje aan de achterkant niet weg kreeg).

Verwijderd

ja heb dr een echt super met gamen draait veel beter dan voor dat ik mn dr po had

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb er ook een (A) op mijn Radeon9700pro die standaard op 325/310 draaid, maar hier lekker op 366/355 staat :)
nou heb ik ook een fan in mijn zijpaneel die recht tegen dat gevaarte aanblaast
en ik heb hem ingesmeerd met AC3
alleen het installeren op de kaart was geen pretje, ik ben een schijtert mischien maar als je een kaart van 400 euro in je handen heb en je schiet een keer uit :| tja
ik kreeg op de onderkant de moertjes er niet goed op

ik ben er heel erg tevree over
nu nog 3 stillen hardeschijven, want wat ik nu heb is geen pretje :|

leuk systeem Carp_Hunter bijna hetzelfde als de mijne :)

[ Voor 37% gewijzigd door pt0x op 06-02-2003 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx alvast allemaal!!!

Heb ik nog één vraagje:

Heeft iemand toevallig ook de Hercules Radeon 9700 Pro in combinatie met zoon Zalman ZM80-HP of ZM80a-HP gevaarte en hoe verliep je montage?

tia ;)

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 09:42:
Heeft iemand toevallig ook de Hercules Radeon 9700 Pro in combinatie met zoon Zalman ZM80-HP of ZM80a-HP gevaarte en hoe verliep je montage?

Aangezien alle Radeon's hetzelfde zijn zul je hooguit 'last' hebben van de heatsinkjes die er bij de Hercules opzitten (zoals Dinx in post 4 al aangeeft). Voor de rest is het gewoon een kwestie van er tijd voor nemen imho. Ga gewoon rustig zitten en doe het niet in de verloren 5 minuten voordat je gaat avondeten oid ;).
Persoonlijk vond ik de handleiding echt ontzettend handig, daar staat alles in wat je 'moet' doen (ook al is het meeste ook wel te achterhalen met nadenken, met 400 euro in je handen is het toch prettig als je het zeker weet dat het goed gaat ;)).

Niet te zuinig zijn met koelprut en goed controleren of alles vast/recht zit en dan kan er weinig mis gaan.

[edit]Dit gaat overigens over de A versie, hoewel de non-A zo goed als hetzelfde is voor zover ik kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 06-02-2003 09:54 ]

Verwijderd

Dit is het zoveelste ZM80-HP topic.. De search biedt uitkomst ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.