Ik heb een webapplicatie van ASP.NET
Op verschillende pagina's kan informatie opgevraagd worden vanuit een tabel
hier kun je een item selecteren, daarna wordt er meer gedetaileerde informatie weergegeven. Je kunt hierna op de knop wijzig drukken om de informatie aan te passen.
Dan worden alle labels textboxen, zodra ik dan op enter druk dan wordt de pagina geannuleerd en dat wil ik niet. Nu heb ik met javascript ervoor gezorgd dat de enter niet meer te gebruiken is, maar nu kan ik ook niet de enter gebruiken in textareas. Nu wil ik niet een aparte toetscombinatie om een enter in een textbox in te voeren. Eigelijk wil ik alleen een eventhandler voor die textarea die daar wel een enter invoert zodra hier de focus op staat, en anders moet hij niks doen met de enter.
Nu komt het volgende probleem, ik wil niet alle pagina's nalopen en zorgen dat bij elke textbox een eventhandler komt. Is het mogelijk om via een loop een eventhandler aan een textarea te binden?
Ik heb het volgende
Ik heb dus bij het vraagteken geprobeerd om een functie te laten aanspreken
(onKeyUp = "test()", onKeyUp = test(), onKeyUp = "return test()")
die doet alleen maar een alert als test
Maar het schijnt niet te werken, heeft iemand anders een goede oplossing?
Of is er eventueel een andere manier om te achterhalen op welk element de focus staat, zonder dat in een variabele bij te houden
Op verschillende pagina's kan informatie opgevraagd worden vanuit een tabel
hier kun je een item selecteren, daarna wordt er meer gedetaileerde informatie weergegeven. Je kunt hierna op de knop wijzig drukken om de informatie aan te passen.
Dan worden alle labels textboxen, zodra ik dan op enter druk dan wordt de pagina geannuleerd en dat wil ik niet. Nu heb ik met javascript ervoor gezorgd dat de enter niet meer te gebruiken is, maar nu kan ik ook niet de enter gebruiken in textareas. Nu wil ik niet een aparte toetscombinatie om een enter in een textbox in te voeren. Eigelijk wil ik alleen een eventhandler voor die textarea die daar wel een enter invoert zodra hier de focus op staat, en anders moet hij niks doen met de enter.
Nu komt het volgende probleem, ik wil niet alle pagina's nalopen en zorgen dat bij elke textbox een eventhandler komt. Is het mogelijk om via een loop een eventhandler aan een textarea te binden?
Ik heb het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
| for (i=0;i<document.forms[0].elements.length;i++)
{
if (document.forms[0].elements[i].type = "textarea")
{
document.forms[0].elements[i].onKeyUp = ?
}
} |
Ik heb dus bij het vraagteken geprobeerd om een functie te laten aanspreken
(onKeyUp = "test()", onKeyUp = test(), onKeyUp = "return test()")
die doet alleen maar een alert als test
Maar het schijnt niet te werken, heeft iemand anders een goede oplossing?
Of is er eventueel een andere manier om te achterhalen op welk element de focus staat, zonder dat in een variabele bij te houden
[ Voor 3% gewijzigd door dominion99 op 05-02-2003 16:43 ]