• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Hopelijk zitten er nog wat doktoren onder de Tweakers. Het bespaart me een afspraak bij de huisarts:

Wat is er aan de hand als je sinds enkele weken met een gevoel in je hoofd rondloopt dat je niet genoeg geslapen hebt. Zo'n duf gevoel. Ook duizeld het mij wel eens. Als ik dan mijn ogen dichtdoe, lijkt alles rondjes te draaien.

Ik slaap genoeg (meestal van 22:30 tot 7:30), computer nooit meer dan 1 uur achter elkaar, meestal zelfs minder dan 1 uur per dag, gebruik nooit drugs en heb geen bril.

Op sommige momenten is het minder. Maar dat kan zowel 's avonds zijn als 's morgens. Die
opklaringen zijn maar van korte duur. Een half uurtje hooguit. Ik denk dus niet dat het iets met vermoeidheid te maken heeft.

Ik vind dit bestwel balen, omdat ik zo niet goed op kan letten op school.

Weet iemand iets?

Verwijderd

is mij ooit ook een paar keer overkomen, maar daar is het bij gebleven, was soms ook wel in combo met een deja vu gebeurd (zoek ff op deja vu, dan kan je de originele post zoeken)

Verwijderd

Hmmm Pfeiffer. Heb ik ook gehad. Voelde me ook moe en belabberd. Bloedtestje laten doen?

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Een bloedonderzoekje kan denk ik inderdaad geen kwaad, maar het hoeft niet gelijk Pfeiffer te zijn hoor, misschien een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen :)

Verwijderd

bloedtestje laten doen, lijkt op hemoglobine gehalte te laag(mineraal:ijzer tekort)

typefoutjuh

Verwijderd

Ik zou gewoon naar de dokter gaan, is zo gebeurt, en je hebt een grote kans dat je dan weet wat er aan de hand is.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Doktor heeft beroepsgeheim, er is dus niemand die hoeft te weten dat jij naar de dokter bent gegaan. Zelfs je ouders niet.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Mmm... Denk niet dat het Pfeifer is. Het is niet zo dat ik nadat ik iets gedaan heb, zit te puffen van vermoeidheid. Daar heb je last van, heb ik van enkele mensen gehoort die het ook hadden.

Een tekort aan voedingstoffen zou kunnen. Maar mijn eetgewoontes zijn niet veel veranderd de laatste tijd...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

ijzertekort denk ik

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

MOL:
ik heb dat 5 jaar gehad, het begon in groep 8 op de basis school. Ik naar doktor, maar die had geen verklaring. Hij stuurde me door naar het ziekenhuis om daar een CT-scan te laten doen. Maar daar kwam voorderest ook niks uit.
Naja, ik er dus maar gewoon mee verder leven.
Maar het werd echt met het jaar erger. En ik had geen enkele dag meer wanneer ik echt lekker in mun vel zat. Toen hoorde ik via via dat er mensen zijn die aan de hand van vragen aan 'de ware ik' dingen kunnen vragen. (Ik kan me even niet zo snel de naam bedenken van hoe dit heet)
Maar ze doen dat door je pols vast te houden, en er vervolgens op drukken, en als je pols/arm doorzakt is het antwoord ja, en als je pols/arm tegengehouden wordt (door wat weet ik echt niet, die vrouw zelf zei dat dat vanuit je hersenen komt) is het antwoord nee. En geloof me: ik heb daar echt geen enkele controle op!
Dus zij ging allemaal vragen stellen, en daaruit bleek dat ik allemaal verkeerde dingen at. Aan het eind van de 'test' had ze een overzicht gekregen van wat goed en slecht voor me was. Als moest me daar aan houden, wou ik mezelf beter voelen.
Ik deed dat dus, en na 2 maanden was ik idd weer de oude. (op een paar kleine dingen na, maar dat heeft een andere oorzaak)

Ik zal nog eens de naam van die 'therapie' opzoeken. Misschien dat je er wat aan hebt.

<EDIT> Volgens mij heet dit 'kinesiologische armtest'</EDIT>

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Dat is de Heilige Geest, man ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
"Toen hoorde ik via via dat er mensen zijn die aan de hand van vragen aan 'de ware ik' dingen kunnen vragen."

Jaja... Net als Herman Finkers, he? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb t laatst ook even gehad, maar ging na een paar weekjes vanzelf weer over.. Zal wel te weinig zonlicht hebben gehad..:)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Ik was al even naar de huisarts geweest, vrijdag. Hij had bloed geprikt. Mijn ijzergehalte was ok. Nu weet ik tenminste dat het niet een probleem is met mijn bloed. Heb ik daar tenminste wat zekerheid over.

Hey ErectionJackson. Hoe kwam het dat je een paar weken niet genoeg zonlicht had gezien O+

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Hee Mol, als ze je bloed alleen op ijzer checken, wil dat dus niet zeggen dat ze alles zien...
Ga toch nog een keer naar een dokter, eentje die je vertrouwt en waar je mee kan lullen. Misschien is het niks bijzonders, maar als je erover blijft piekeren ( anders zet je dit niet in een forum)wordt het alleen maar erger en voel je steeds meer dufheid en duizelingen, alleen al omdat je er zo op gefocusd bent. I know.....
Gewoon nog ff langs gaan...

xMouse

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Denk haast ook wel ijzertekort, mijn vriendin heeft er ook last van. De symptonen komen in ieder geval overeen met die van mijn vriendin.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Wordt je ook duizelig als je te snel op staat? Dan kan het komen door een lage bloeddruk. Heb ik ook vaak als ik weinig gedronken heb.

Verwijderd

Reply op de topic: Wat heb ik?

-Gezien de klachten... nog 2 weken (max)

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10-2025
richard -> LOL :)
Pagina: 1