Toon posts:

Bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een erg oud computer'tje maar heb nog nooit de bios geupdate. Nu leek me dat wel eens handig en aangezien het een compaq heb kan ik ook helemaal niet bij de settings komen. Als ik flash ben ik misschien ook wel van dat logo enz af.... maar nou weet ik niet precies welke bios update ik moet hebben. Ik heb even op het moederbord gekeken.

(VT82C686) (VT82C693A) deze 2 nummers ging ik op zoeken en zo kwam ik bij een VIA Apollo Pro 133 ... maarja weet nog niet precies welke ik moet hebben .. er zit een p3 500 op.

Kan iemand me ff een directe link geven van de bios update. want het is een dolhof en wil de hap niet verneuken :D

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Nee, dat kunnen we niet :P
Wat je ons gegeven hebt is de naam van de chipset op je moederbord, en dat kunnen heel veel moederborden zijn. Als we je nu een bios geven van een bord met een apollo chipset is er grote kans dat je je systeem kapot maakt.
Zoek op je mobo naar de naam ervan (bv: Aopen AX6BC) en gebruik tools als SisioftSandra om te kijken welk mobo je hebt.

Verder moet je zeker zelf je bios kunnen flashen met de instructies op de site van de fabrikant.

(maar waarom zou je hem uberhaupt flashen als het niet nodig is?)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hoe moeten wij in godsnaam jou een directe link kunnen geven als we niet weten wat voor PC je daar precies hebt :? Kijk naar de type aanduiding op je kast en check de Compaq site zou ik denken (of stel ik nu heel iets geks voor?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

http://www.viatech.com/en/index/index.jsp
http://www.msi.com.tw/product/index.htm

Ik denk dat je een msi bordje hebt maar dat weet ik niet zeker probeer met een tool zoals sissoft te ontdekken maar nog ff een vraag waarom wil je je bios updaten? als het draait draait het toch?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nu leek me dat wel eens handig en aangezien het een compaq heb kan ik ook helemaal niet bij de settings komen. Als ik flash ben ik misschien ook wel van dat logo enz af....
Vergeet het maar :z Stel in het vervolg zélf een systeem samen, zoals het een Tweaker betaamt. Bij de los verkrijgbare mobo's heb je veel meer speelruimte in de BIOS :)
maar nou weet ik niet precies welke bios update ik moet hebben. Ik heb even op het moederbord gekeken.
Aangezien je géén zelf samengesteld systeem hebt, zul je (zoals het behoort) op de site van de OEM fabrikant moeten kijken. Compaq in dit geval dus :)

/basic/zoekertje

Dit topic is gesloten.