Wat is het beste om te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Hoi, I heb nu wat redelijk geld om uit te geven omdat het me verjaardag is geweest.

Nou zit ik te denken om me geluid installatie te verbeteren.
Op het moment heb ik dus:
- Mijn PC met sblive! player en pioneer 106s DVD speler
- Technics a600 mk3 versterker (weet niet of hij goed is of gewoon normaal)
- Mission 700 speakers
- Infinity HCS P2 passive subwoofer

Meeste van mijn muziek zijn mp3's (20 GB in totaal en de meeste zijn 192Kbps) maar heb natuurlijk ook CD's. Nu gebruik ik dus me PC voor al mijn muziek (mp3's, cd's, en internet radio) en heb ook heel veel Divx'jes maar ik heb alleen 4 DVD's ofzo.

Ik kan dus verschillende dingen uitbreiden. maar weet niet wat. Ik had zelf een paar ideeen.

* Ik kan een nieuwe geluidskaart kopen om mijn geluids kwaliteit te verbeteren (die audigy 2 of de nieuwe van terratec (heb begrepen dat die het beste zijn voor muziek)), minder ruis als ik dus mijn muziek lekker hard heb, tenminste dat hoop ik

* kan een receiver kopen zodat ik in de toekomst ook Dolby Digital kan gaan gebruiken

* of een CD speler zodat ik niet steeds mijn PC aan hoef te hebben. Ik van de NAD C521i CD Player heel mooi. Weet dus alleen niet of dat zin heeft met mijn versterker

wat denken jullie dat ik het beste kan doen om mijn geluids installatie te verbeteren. Ik ben natuurlijk niet een super audiofiel dus ik hoef geen ideeen zoals acram en dat kost toch the veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Persoonlijk zou ik voor een nieuwe amp gaan. Of het Dolby Digital word moet je zelf weten; als jij is een enkele keer een film kijkt en niks meer, dan zou ik het niet doen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
kijk heel veel films op mijn pc, heb namelijk over 200 divx/xvid films, maar ik gok dat de meeste in stereo zijn en als ik het goed begrijp geven dolby digital systemen niet zo'n goed stereo geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
oh ja, mijn huis genoot heeft laatst de logitech z680 gekocht, dat klonk ook leuk, dus nog een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het geluid van zo'n logitech al voldoende vind, dan moet je zoiets halen. Echter als je verhuisd naar een grotere ruimte (lees woonkamer :)) dan heb je er niet zoveel meer aan. Een andere versterker kan je nog gebruiken als onderdeel van je toekomstige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
kan je een goede versterker op ebay halen denken jullie (2e hands harman kardon ofzo) of moet ik toch eerst luisteren naar zo'n apparaat. ik denk dat je wel gelijkt hebt dat zo'n logitech niet zo'n goed idee is. kan beter nu beginnen om een goede installatie te maken en gewoon langzaam opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ach, leuke receiver kost in de winkel maar 400-500 euro. Ik zou daar ff rondzoeken en je laten helpen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met speakers heb je altijd de grootste verandering in geluid, wellicht verbetering dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigelijk ook een zelfde soort vraag, dus ik zal het hier maar bij posten, en niet een nieuw toppic beginnen.

Laatst zag ik hier op GoT een Topic met de Yamaha RP-U200 Versterker:
Wie kent dit apparaat ?

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/yec/cavit/images/products/apu70/apu70_bty.jpg
Specs:
http://www.yamaha.com/yec/cavit/products/pd_rpu200_01.htm

Ik vind dit een mooi versterkertje, met op zich genoeg vermogen (allhoewel ik daar verders niet zo veel verstand van heb) en dat voor een bedrag van €129,- nog niet eens zo duur is. Bovendien is hij met USB direct op de pc aan te sluiten, kan ik meteen die SBlive! uit m'n pc bonjouren, of evt met coax kabel digitaal aansluiten.

Nu moet er ook een speakersetje bij, ik heb niet zo'n groot budget, en het moet wel 5.1 zijn natuurlijk :P.
Dit zag ik vandaag voor €222,- bij expert staan:
deze subwoofer:
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL
en deze sataliet speakers:
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL

Al bij al, bij elkaar voor €351,- dus op zich niet zo duur, al vind ik dat al vrij veel geld, aangezien ik een student ben :).

Wat doe ik er mee:
- Spellen spelen
- Veel muziek luisteren
- af en toe een dvdtje kijken/divx film alla ac3

Is het wat, zo nee, zijn er betere alternatieve, of misschien goedkopere met hetzelfde resultaat. Voor de modjes, van de versterker is bar weinig te vinden, ik kan hem voor dat geld alleen bij correct rotterdam krijgen, bij de radiobeurs moesten ze hem bestellen voor €545,- :X en bijna geen 1 zaak kent dat ding. De speakers heb ik ook geen reviews gevonden, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

1 woord voor u:

ZOEK

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord voor jou, lees mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Hij ziet er iig wel erg vetjes uit :o :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 16:43:
[...]

1 woord voor jou, lees mijn post
Voor ervaringen met dat ding moet je dus in dat topic kijken, niet alleen zoeken is belangrijk maar ook het daadwerkelijke lezen. Dus zoeken. Ook naar andere amps, op internet en in winkels.

En dit uit de FAQ:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 06-02-2003 16:48 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JvS schreef op 05 February 2003 @ 18:33:
Met speakers heb je altijd de grootste verandering in geluid, wellicht verbetering dus.
klopt :)
daarna zal ik toch voor de geluidskaart gaan... een versterker maakt denk ik iets minder uit op dit moment (ligt eraan welke speakers je er later bij koopt evt.. das verhaal apart)

als je de speakers wilt houden, zal ik eerst voor de geluidskaart gaan dus
de 3,5mm plugjes is een ramp. MAAR, als je een goeie AV reciever hebt met digitale DD ingang, heb je geneens een geluidskaart nodig.. :Y)

dus... eigenlijk : reciever :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Missschien dat ik verkeerd begrepen wordt, misschien dat ik het niet helemaal duidelijk heb gemaakt in mijn post.

eerst even 2 puntjes:
- Ik ben al helemaal niet iemand nieuw zomaar klakloos een topic begint, en ik weet wel degelijk hoe de search werkt, en waar google te vinden is, ik vraag het niet voor niets in dit topic
- Ik vind het bijna altijd terecht dat er gewezen word op de search en op faq, maar af en toe word hier zo gedaan, dat het eigelijk nutteloos is om hier een topic te openen, en dat je het zelf maar moet uitzoeken

Dan even over mijn onderwerp:
Als je m'n post hebt gelezen dan zie dat het gaat om een versterker die aan usb aan te sluiten is. Deze versterkers zijn uiterst zeldzaam, en daar bedoel ik mee:
- Die vind je (bijna) niet op internet
- In de standaard hifi winkel kennen ze het niet, wat die hebben (sorry dat ik het moet zeggen, vrij weinig verstand van hun producten, laat staan over computers)
- In een proffesionele muziekzaak kennen ze het ook niet, want het is gewoon een thuis/computerversterker
- In een computerzaak kennen ze het niet, want daar weten ze bar weinig over audio.

Het is gewoon een behoorlijk vaag apparaat. Het enige apparaat wat dan nog in de buurt zou komen is een (:r) creative extingy, maar die heeft geen versterker aan boord.
Mijn vraag is gewoon aan de kenners hier, of ze mbv de technische specifiekantie mij iets kunnen zeggen over de kwaliteit/mogelijkheden van het apparaat ten opzichte van een gewone 5.1 DD DTS versterker, en de specs van de speakers, OK?, en ga natuurlijk niet eventjes zomaar helemaal naar de andere kant van het land reizen of iets klakkeloos bestellen, er bestaat ook nog zoiets als "Student" die geen tijd heeft om "Spaar even verder" te doen.

Ik hoop dat dit nu duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Ik vind die Yamaha ding wel heeeel mooi maar alleen hij is niet zo krachtig. En ik poste de topic om te vragen wat ik het beste kan upgraden om beter geluid te krijgen (want ik wil gewoon langzamer hand een heel mooi systeem hebben waar mijn PC nog steeds een belangrijke rol speelt). Ik vraag dus niet welk merk van een bepaald model ik wil kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Maar gilseboer, gebruikerservaringen staan dus echt in dat topic.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit gaat wel heel erg offopic. Die discussie kan beter in het topic dat over dat apparaat gaat.

Overigens JT, hou hier voortaan ff rekening mee. Bot users afblaffen heb ik het niet zo op, laat dat maar aan crew over (die het ook niet moeten doen)

Zie ook:
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

Gaat over:
1 woord voor u:

ZOEK
Je weet toch inmiddels wel beter hoop ik?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.