Toon posts:

[90 min/800 MB] Plextor W4012TA: merk CD-Rs & Software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al twee dagen aan het prutsen om 800(+) MB te branden met m'n Plextor W4012TA (firmware 1.04) en ik produceer alleen maar coasters |:( 8)7 .

Heeft iemand goede ervaringen met het branden van 800(+) MB met deze writer en zo ja, kan je me vertellen (want dat heb ik nog niet op het forum gevonden) met welke setup?

Mijn setup:
OS: Windows XP Pro (Corp) met SP1, WinASPI 4.71.2; brander hangt in z'n eentje op een IDE-kanaal.
Brandsoftware: Nero 5.5.10.0
CD-Rs: Platinum 90 min/800 MB, Dixons 90 min/800 MB :D.
Virtual Drives: CloneCD 4.1.0.1 en FantomCD 1.2.1.180.

En ja, check for correct disc format staat uit, Yellow = 80 min, Red = 90 min, Expert Features Enable overburn = 92:00:00 (94:59:00 is g'loof ik max voorzover ik diverse artikelen goed begrijp) en ik brand met DAO.

DAO/96 op 40X geeft een foutmelding bij 94% (ongeveer 750 MB), DAO op 16X lijkt goed te gaan (voor minstens 760 MB) maar is totaal onleesbaar in XP; vreemdgenoeg ziet (een andere) Win 98SE dat er 760 MB op staat, maar kan de CD dan nog steeds niet lezen |:( . Het vreemde is ook dat ik de overburn-test van Nero CD Speed niet kan uitvoeren; elke CD die ik invoer wordt herkend als 32 minuten lang, zonder manufacturer (zelfs de Sony CDs van 650 MB).

Voor de goede orde, ik wil best andere CD-Rs kopen maar eigenlijk liever niet elk merk op de markt uitproberen. Ook hecht ik niet bijzonder aan Nero, maar de suggestie 'een echt OS' is me (nog) een brug te ver :+. (Zelfde geldt momenteel nog voor 'een andere brander' >:) ). Volgens de (Belgische) Plextor site zouden ProDisc en SKC wel goed ondersteund moeten worden, maar ik heb geen verkoper voor particulieren in Nederland kunnen vinden.

Dus bij deze een oproep voor een goed merk CD-Rs en/of goede brandsoftware die me een goed resultaat kunnen opleveren. Oh ja, waar ik de CD-Rs kan kopen is ook wel prettig dan....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 12:38 ]

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Met mijn Plextor 8/4/32 werkt het perfect je moet alleen wel even overburn bij Nero inschakelen of net wat voor programma je gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Overburn staat ingeschakeld, maar ik blijf dan tegen bovenstaande problemen aanlopen.

MVC, welk merk CDs gebruik je? Welk OS? Welke brandsoftware?

Heeft niemand een setup met deze brander waarmee hij/zij succesvol 800 MB brand? Ben ik echt de enige in Nederland die dat wil ?!?!?!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 12:40 ]

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zie hier een review waarin 90/99 minuten worden gebruikt. Zelf heb ik goede ervaringen met DataTrack 90 minuten CD-Rs.

Het vervelende aan 800 MB CD-Rs is dat ze buiten de orangebook standaard vallen en de meeste CD-Rs daarom vaak van vrij slechte kwaliteit zijn, in de zin van slecht terug te lezen en te branden. Met Nero en DataTrack CD-Rs moet het lukken. Zie anders meer info over 99 min CD-Rs van DataTrack hier.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Snikker, dat wilde ik horen. De review kende ik al, BTW. Dan nog mijn laatste vraag (om alle mogelijke foutbronnen uit te sluiten): welk OS draai je?

Verwijderd

Hmzz...ik zie dat meerdere mensen prob's hebben met de 800mb/90 min cd-r's.
Als ik mijn TDK's bekijk in Nero, geeft deze aan dat ze leeg zijn en als cap 800 mb hebben. Kijk ik echter via windows (Deze PC en dan de eigenschappen van de schijf dan geeft deze aan dat de schijf maar een cap van 96,6 mb heeft...
Als ik via WM player probeer MP3's naar normaal audiobestand op cd te branden, geeft ie bij 96,6 mb aan liedjes al aan dat ie vol is...

Waar ligt dit aan??

(ps...mijn pc is net een jaar oud en er zit een Justlink dvd/cd-Rew brander in)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 15:55 ]

Pagina: 1