[win2k] Zwarte lijst programma's

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
In de policy's van windows kun je een aantal programma's opgeven die niet kunnen worden uitgevoerd door gebruikers. Weet iemand toevallig of er zo'n lijstje compleet bestaat ergens op het internet?

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Is dat niet een persoonlijke lijst die je zelf moet maken ?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Jah, dat klopt. Maar misschien is er een lijst beschikbaar op het internet waarin in iedergeval alle programma's zijn genoemd die de moeite waard zijn om te overdenken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je niet beter andersom te werk gaan; alleen die programma's toestaan die de gebruikers mogen gebruiken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ik heb inmiddels alleen nog een ander probleempje. Het gaat namelijk allemaal momenteel om een laptop die in het bedrijfsnetwerk staat maar tevens wel eens wordt meegegeven aan mensen voor presentaties. Op dat moment kunnen die gewoon lokaal inloggen met de guest account. Nou wil ik alleen een aantal policy zaken instellen voor die guest account. Alleen hoe doe ik dat? Ik kan namelijk wel policy zaken instellen voor administrator als ik inlog als administrator. Hoe doe ik dat alleen als ik die zaken wil wijzigen voor de guest account. Want vanuit die account kan ik niks aan het policy wijzigen.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Jah black hd. Daar heb je gelijk in. Maar omdat ik dan mogelijk iets meer dichtdoe dan er open mag staan. En het is zo dat de mensen die de laptop in hand krijgen er waarschijnlijk niets kwaads mee willen doen, maar het moet ze wel een beetje moeilijk worden gemaakt willen ze zomaar even rondkijken.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Woei.. die houden we er in :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Hoe doe ik dat alleen als ik die zaken wil wijzigen voor de guest account. Want vanuit die account kan ik niks aan het policy wijzigen.
Simpel geef als admin de guest account admin rechten en log in als guest. Pas alles aan wat je moet doen en ontneem dan weer als admin de admin rechten van de guest account.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Jah alleen hoe kan ik nu het policy en dus ook die lijst aanpassen voor de guest account?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ok dat is dus duidelijk

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
PLz use the Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifknop

[ Voor 5% gewijzigd door Exe-cuter op 05-02-2003 17:28 ]

Pagina: 1