[win98] "de computer kan nu uitgeschakeld worden" ?

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik heb een probleem met een oude celeron van compaq met windows 98. Het ding komt telkens na een x aantal minuten met de mededeling:

code:
1
2
de computer kan nu uitgeschakeld worden.
druk CTRL + ALT + DEL om opnieuw op te starten

dus niet het standaard zwart scherm, gecentreerde oranje letters plaatje, maar witte dos-tekst linksboven.

ctrl+alt+del werkt niet, harde reset is enige mogelijkheid.

Het gebeurde (toevallig?) telkens als ik bezig was een isdn-verbinding te maken in externe toegang, maar ook telkens na een paar minuten...kan het dus allebij zijn..

heeft iemand ooit iets soortgelijks gehad? ik heb het nog nooit gezien in ieder geval...

Verwijderd

Misschien een virus?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gooi je ISDN spul uit apparaatbeheer en installeer het opnieuw :)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
heb ik al geprobeert...

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Draai even spybot search en destroy en een nieuwe virusscanner. Spybot S&D over te halen van htpp://security.kolla.de en een virusscanner, tja, die kan je zelf wel vinden denk ik zo :P

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 09:13

highking

Langharig tuig

Krijg je die tekst ook op die manier als je het systeem op de normale manier afsluit?

Kan me herinneren dat als je de logow.sys en logos.sys uit je windows-dir verwijderd dat je dat namelijk ook krijgt. Maw dat hoeft dus niet perse iets te maken te hebben met het feit datty zomaar afsluit.

Verwijderd

Even de shutdown supplement voor win98se van download.mircosoft.com downloaden.

als dit niet werkt kun je nog in het apparaatbeheer en en dan system devices meen ik het item "geavanceerd stroombeheer" weg donderen.

Doet ie het nog laat dan middels nieuwe hardware in het configuratiescherm zoeken naar nieuwe apparaten.

Als dit nog niet lukt dan is het waarschijnlijk dikke vette pech voor je tenzij je zin
hebt in een reinstall

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik had dit probleem ook, toen ik XP op m'n W98 systeem gooide, je moet ff kijken in je configuratie scherm bij energie beheer en/of bij apparaat beheer in de sijsteem optie in je configuratiescherm, en dan even instellen dat ie alleen via windows alles af mag sluiten. en dat je en ATX voeding hebt ipv een AT.

ride on

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
highking schreef op 05 februari 2003 @ 16:20:
Kan me herinneren dat als je de logow.sys en logos.sys uit je windows-dir verwijderd dat je dat namelijk ook krijgt. Maw dat hoeft dus niet perse iets te maken te hebben met het feit datty zomaar afsluit.
Dat kan best kloppen want dat zijn gewoon .BMP bestanden met een .sys extensie geloof ik, dus er is dan ook geen plaatje meer om te laten zien en dus komt die tekst in beeld

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ja dat weet ik, die dingen heb ik ooit zelf nog lopen tweaken met photoshop, toen ik zelf nog 98 draaide...

Maar het probleem is niet dat er tekst komt ipv plaatje, dat boeit niet, het probleem is dat het spontaan gebeurt, terwijl je bezig bent, een soort van crashen dus ;(

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

is je voeding nog wel tof (probeer 's een andere voeding) :?

ride on

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Toevallig de UPS mogelijkheid aanstaan onder Power Management (ehmz, zat dat al in Win98? ;)). Als hij aanstaat en er hangt geen UPS aan, dan sluit Windhoos automatisch af.
Pagina: 1