Toon posts:

3com wireless driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee hoe je je 3com wirelles kaartje (3crshpw196) aan de praat krijgt in linux. Heb namelijk al een x aantal dingen geprobeert maar het wil maar niet lukken.
Ik heb de pcmcia package al ge-update naar 3.2.3. Verder heb ik van de sourceforge een pakket gedownload voor atmel chips. De kaart word wel herkend maar als de module geladen word krijg ik een error(zal straks als ik thuis ben even de melding posten).

Ik gebruik van slackware 8.1 met de standaart kernel(2.4.18).

Iemand een oplossing voor dit probleem?

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 15:53:
Heeft iemand een idee hoe je je 3com wirelles kaartje (3crshpw196) aan de praat krijgt in linux. Heb namelijk al een x aantal dingen geprobeert maar het wil maar niet lukken.
Ik heb de pcmcia package al ge-update naar 3.2.3. Verder heb ik van de sourceforge een pakket gedownload voor amtel chips. De kaart word wel herkend maar als de module geladen word krijg ik een error(zal straks als ik thuis ben even de melding posten).

Ik gebruik van slackware 8.1 met de standaart kernel(2.4.18).

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Je moet zelf een kernel bakken. De chipset is van ATMEL.

Verwijderd

Geef eens wat exacter aan wat je hebt gedaan, welke software je hebt geinstalleerd (een pakketje van sourceforge :? )en wat de eventuele foutmeldingen waren van deze acties.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens deze site: http://www.ostenfeld.k-net.dk/~bolind/3comwlan/ zou ik het pakketje op deze site: http://atmelwlandriver.sourceforge.net/news.html moeten installeren. Ik heb de hele handel 'n paar keer opnieuw gecompiled maar ik krijg steeds de zelfde melding. Ik zal straks als ik thuis ben even de posten wat precies de fout melding is.

Ik dacht zelf dat het misschien iets te maken zou kunnen hebben met verschillen tussen de pcmcia driver uit de kernel en de driver van de pcmcia package.

edit:

De readme die bij de atmel driver zit staat ook niks van welke kernel of pcmcia versie je moet hebben, ik neem aan dat je met de laatste dan altijd goed zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 16:08 ]