[WINXP] Blauwe Schermen / Crashes

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi hoi,

Ik heb iet sheel raars. ik heb eerst gister me windows op nieuw geinstalled omda thij steeds crashte IE / Winamp noem maarop en soms blauwe scheremen gaf.

Nu heb ik nieuiwe windows er op staan en hij geeft echt veel blauwe schermen. Met foutmeldingen als non_paged_area in die richting. Onder op staat Fysieke geheugendump maar dat lijkt me logisch dat hij dat doet.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

P41,7@1,9ghz (staat nu op 1,8 heb ik al terug gezet)
512 Rdram pc800
Geforce4 Ti4600 deluxe

ik zou het echt niet weten wat het kan zijn

Ik had er gister helemaal geen last van..

Groeten

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Test je geheugen eens, www.memtest86.com

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ja, het is een geheugenprobleem. Vervang je geheugen als je die geheugentest hebt gedaan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

WeAreLegion schreef op 05 februari 2003 @ 15:34:
P4 1,7@1,9ghz (staat nu op 1,8 heb ik al terug gezet)
Zet ook je processor eens terug op de originele 1,7Mhz.... WinXP kan ineens raar doen bij een overklokte processor. Check ook even de temepratuur van je processor.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Probeer er anders eens een DIMM uit te halen en kijk dan of het probleem zich nog steeds blijft voordoen.

En idd even Memtest laten draaien.

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay zal ik ff doen
maar ik had dit probleem ook al voor dat ik er mer geheugen in gedaan heb ..
ik had me videokaart ook overklokked maar da theb ik al weer undo gedaan .. zoveel maakte dat ook niet uit :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zoals ik het begreep heb je de snelheid terug gezet van 1,9 naar 1,8. En dat terwijl er een 1,7 in zit. Aangezien het toch niet veel uitmaakt zou ik hem voorlopic weer op 1,7 zetten :)

Probeer ook eens of je die BSOD's krijgt als je alle overbodige kaarten verwijderd hebt (modem, netwerkkaart, geluidskaart etc..)

Ik hoop trouwens niet dat je door je overclock actie met je videokaart je de videokaart dusdanig hebt beschadigd dat dit, ook al heb je hem teruggeklokt, de BSOD's veroorzaakt. :X

[ Voor 129% gewijzigd door Han op 05-02-2003 15:53 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• WeAreLegion
  • Niet online
NOu die kaart zit zo grote koelblok op en ik heb hem binnen range overclocked kreeg niks artifacts en noem maarop :) maar goed die staat ook weer terug :) en het zijn page faults die komen niet door een videokaart bij mijn weten :)

maar ik heb speed weer terug gezet :) die 200mhz maakt opzich ook niet zoveel uit :) en komt toch andere in binnenkort. Verder zal ik zof f die geheugen test doen :)

• WeAreLegion
  • Niet online
OKay test gedaan.

Heb 4 passes gedaan gewoon standaard test die hij gewoon uitvoerd als je disk er in doet en er waren helemaal geen error's alles werkte prima dus dat is het niet :) heb er nu al ff geen last meer van :) dus denk dat het gewoon ff storinkje was
Pagina: 1