The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Als je foto's kwijt bent is het nog wel mogelijk ze te recoveren met het programma Digital Image Recovery (DIR, freeware).
Ik heb een Minolta Dimage S304 en een 2300 gehad, in twee jaar tijd heeft de S304 een keertje een Lenco 32 MB kaartje "gesloopt", ik heb toen een nieuwe gehad. Voor de rest heb ik Lexar (16), Sandisk (16, 64, 128), Dane-Elec (256) probleemloos gebruikt.
Er is ook ergens op internet een lijst met CompactFlashkaarten die getest zijn met de Minolta Dimage 7/7i maar ik kan op het moment die lijst nergens vinden.
Als het aan je camera ligt denk ik ook niet dat Minolta het zou kunnen verhelpen, het zou dan een structurele fout zijn bij alle 7i's dus eigenlijk geen defect.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Het gaat pas mis na een aantal weken.Johnny schreef op 05 February 2003 @ 16:11:
Niet compatible lijkt me een beetje vaag... tenminste, wanneer gaat het mis? Direcht als je de Apacer er in doet, of nadat je hem een aantal dagen/weken/maanden hebt gebruikt? Heb je toen een nieuwe CompactFlash kaart gehad?
Als je foto's kwijt bent is het nog wel mogelijk ze te recoveren met het programma Digital Image Recovery (DIR, freeware).
Ik heb een Minolta Dimage S304 en een 2300 gehad, in twee jaar tijd heeft de S304 een keertje een Lenco 32 MB kaartje "gesloopt", ik heb toen een nieuwe gehad. Voor de rest heb ik Lexar (16), Sandisk (16, 64, 128), Dane-Elec (256) probleemloos gebruikt.
Er is ook ergens op internet een lijst met CompactFlashkaarten die getest zijn met de Minolta Dimage 7/7i maar ik kan op het moment die lijst nergens vinden.
Als het aan je camera ligt denk ik ook niet dat Minolta het zou kunnen verhelpen, het zou dan een structurele fout zijn bij alle 7i's dus eigenlijk geen defect.
De data was niet zo belangrijk, gelukkig.
Hij is wel compatible, want het werkt wel, maar Minolta ondersteund het vanuit de fabriek niet.
Dit staat ook op hun site te lezen.
Ik ben gewoon heel benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, of dat er nog andere zijn.
Verwijderd
hier een quote van belgiumdigital forum :
Alle kaartjes bijvoorbeeld 256 MB CompactFlash kaartjes van Kingston met sparepartnummer THNCF256MMA, Sandisk, Sandisk Ultra, Toshiba Green sparepartnummer THNCF256MMA en Toshiba XtraSpeed Sparepartnummers THNCF256MBA en MBI lopen zonder enkele problemen.
512 MB kaartjes van Sandisk Ultra en Toshiba XtraSpeed lopen zonder problemen.
De nieuwe 1, 2 en 4 GB van Toshiba lopen ook probleemloos
De grootste problemen geven 256 MB en 512 MB kaartjes van Dane-Elec, Ridata, Samsung, Transcend, Simple PQI, Apacer en nog een heleboel anderen.
De search op dat forum werkt niet echt.
Verwijderd
Ik heb toch maar voor de zekerheid een kaartje van toshiba gekocht voor m'n 7i. Waar ik m'n digicam heb gekocht verkochten ze ook alleen maar apacers.
edit :
hier is nog een extra link :
klik
ergens redelijk onderaan staat dit geschreven (is wel in't duits)
en hier nog een linkje : klikApacer 256 MB - Nachdem ich die Karte rund 4...5 mal erfolgreich getestet hatte (jeweils ca. 30...50 Fotos gemacht, ausgelesen, formatiert), stieg sie mir im Urlaub prompt aus. Sie wurde (ca. 2/3 voll) beim Einschalten nicht mehr erkannt. Die Daten liessen sich auch nicht mit anderen Lesegeräten auslesen. - Version 1.10e - Lutz N.
als je op apacer zoekt zie je dat er nog mensen zijn die problemen hebben met dit kaartje en de D7i
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 19:43 ]
Toch maar proberen mijn geld terug te krijgen i.p.v. een nieuw kaartje.
Hoop hem voor het weekend te hebben, heb namelijk nog een fotocontestje te doen
[ Voor 36% gewijzigd door Remco op 05-02-2003 20:14 ]