Ik loop al een week tegen het volgende probleem aan met een mailform dat ik voor mijn werk moet maken:
in de eerste html pagina heb ik een link bij de naam van de medewerker staan:
<a href="mail.php?adres=medewerker@mijnbedrijf.nl&naam=voor%20achter">naam</a>
Vervolgens wordt in mail.php de mogelijkheid geboden via een form om gegevens in te vullen:
<input name="email" type="text" size="40" class="default">
enzovoorts met actie:
<form method="post" action="mailzend.php">
en (belangrijk!) regel:
<? echo "Dit bericht is geadresseerd aan $naam ($adres)."; ?>
Tot zover gaat het goed, maar dan:
In mailzend.php krijg ik geen echo meer van $naam of $adres, wel van de andere zoals $email, en ook het volgende mailscriptje werkt van geen meter
<? $message =
"Bericht\n".
"Afzender: ".$email."\n".
"Onderwerp: ".$Onderwerp."/n".
"Mailbericht: ".$Mailbericht;
mail ($adres, "Van website", $message, "from: $email\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());
?>
Zelfs als ik als mailzend alleen een <? echo "aan $naam ($adres)" ?> zet krijg ik die variabelen niet meer te zien. Alles natuurlijk op de server getest.
Ik heb het script onderhand 20x doorgelezen om te zien of de variabelen ergens hoofdletterverschillen hebben ofzo, maar dat klopt allemaal... Ook de "oude" mail scripts die online staan werken nog wel, waarin dezelfde variabelen zitten.
Iemand enig idee wat er hier fout gaat?
thx!
in de eerste html pagina heb ik een link bij de naam van de medewerker staan:
<a href="mail.php?adres=medewerker@mijnbedrijf.nl&naam=voor%20achter">naam</a>
Vervolgens wordt in mail.php de mogelijkheid geboden via een form om gegevens in te vullen:
<input name="email" type="text" size="40" class="default">
enzovoorts met actie:
<form method="post" action="mailzend.php">
en (belangrijk!) regel:
<? echo "Dit bericht is geadresseerd aan $naam ($adres)."; ?>
Tot zover gaat het goed, maar dan:
In mailzend.php krijg ik geen echo meer van $naam of $adres, wel van de andere zoals $email, en ook het volgende mailscriptje werkt van geen meter
<? $message =
"Bericht\n".
"Afzender: ".$email."\n".
"Onderwerp: ".$Onderwerp."/n".
"Mailbericht: ".$Mailbericht;
mail ($adres, "Van website", $message, "from: $email\nX-Mailer: PHP/" . phpversion());
?>
Zelfs als ik als mailzend alleen een <? echo "aan $naam ($adres)" ?> zet krijg ik die variabelen niet meer te zien. Alles natuurlijk op de server getest.
Ik heb het script onderhand 20x doorgelezen om te zien of de variabelen ergens hoofdletterverschillen hebben ofzo, maar dat klopt allemaal... Ook de "oude" mail scripts die online staan werken nog wel, waarin dezelfde variabelen zitten.
Iemand enig idee wat er hier fout gaat?
thx!