BIOS probleem met A-Trend BX-440B

Pagina: 1
Acties:

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ik heb van iemand een compleet systeem gekocht en daar zit een A-Trend :P mobo in. Hij werkt'e' verder prima, maar ik wou graag even een BIOS update doen omdat hij bij een koude start heel langzaam geheugen gaat tellen en daar ergerde ik mij aan.

Dus ik (bijna) heel internet afgezocht naar een BIOS update en ik ben niks tegengekomen. Toen heb ik ook nog op GoT gezocht en daar kwam ik dit topic tegen.

Ik wist toen nog niet zeker of ik wel een A-Trend bord had want dat stond er niet op. Dus ik dacht dat het ook wel een AMAX kon zijn. Ik heb toen dat BIOS gedownload die daar door Rick2001 wordt gegeven. En het BIOS geflashed (en mijn oude gebackupt op flop), maar als ik in het BIOS naar de 'afdeling' voor geheugen instellingen (advanced settings?) ga loopt de pc vast in het BIOS. Verder werkt de pc prima. Maar dat BIOS was dus duidelijk niet de goeie. Dus ik wou toen de oude weer terug flashen.

Maar toen ik wou flashen kwam ik er achter dat mijn gebackupte BIOS op flop corrupt was (flop verrot). Ik heb toen geprobeerd te fixen in mijn andere computer met scandisk. Nadat ik dit had gedaan kon ik het bestand gewoon kopieeren, maar ik had al zo mijn twijfels of hij nog wel goed was. Toen ik het BIOS weer had geflashed en ik reboote dacht ik dat alles goed was gegaan. Want hij liep niet meer vast in het BIOS. Maar toen ik weer alles netjes had ingestelt en gereboot bleef hij hangen na de POST (waar je dus zo'n tabelletje krijgt) en zie ik alleen een blinkertje. Ik heb toen alle overbodige dingen er uit gehaald maar dat hielp niks. PC verrot dus...

Gelukkig had een kameraad van mij een soortgelijk bord, en heb ik daar even mij BIOS kunnen hot-flashen met die AMAX BIOS. Nu boot de pc wel weer maar loopt hij dus nog steeds vast in het BIOS en staat mijn geheugen standaard OCed (CAS2).

Mijn vraag is nu heeft iemand toevallig nog dit A-Trend bord en kan mij het orginele BIOS geven (of een nieuwere)?

bord specs:

BIOS Date: 09/23/98
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 09/23/98-i440BX-W977TF-BX-440B-00
BIOS Eval: BX-440B VER:1.1 04 WB

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Jah!!! :), verrek hij staat er tussen. BIOS voor de BX-440B uit 1999. Bedankt!

Probleem is nu dus opgelost! :)

(hoe ben je die ftp tegen gekomen? Ik ben namelijk al een aardige tijd bezig met zoeken en ben hem niet tegen gekomen...)

Verwijderd

Via www.wimsbios.com

Ook ooit eens op zoek naar geweest om een bios chip van een atrend te recoveren.