• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00
Jongens, ik ben er dus bijna uit. Ik ga waarschijnlijk een van deze cams kopen, ze zijn allebei te krijgen voor ongeveer 560 euro, en dat is echt mijn max.

Ik heb op dit moment een HP850 van iemand te leen en kan zeggen dat die iig goed bevalt. Ik kom van een a40, maar die was toch net wat te beperkt.

Mijn eigen +/- sheet

HP 812
+ VEEEEEEEEEL zoom
+ 4mpix, dus groter vergroten en betere uitsnedes
+ veel apertureinstelmogelijkheden (2.4 tot 11 in 15 stappen ongeveer)
+ EVF
+ werkt op penlites

- SD geheugen is wat duurder
- geen manual focus
- geen volledige manual actie (wat al wel op mijn a40 kon)
- formaat

Canon S30
+ volledig handmatig scherp te stellen (heb je daar eigenlijk wel wat aan???, met mij slr kijk ik altijd door de lens, hoe gaat dat hier?)
+ Cf/microdrive
+ apertureinstelmogelijkheden (????) (*)
+ formaat

- weinig zoom
- stomme proprietary (ofzo) batterij zonder capaciteit

(*) Ik ben wreed afgeknapt op de handmatige instelbaarheid van de a40, wel twee hele aperture settings. Zozo, das veel :). Hoeveel heeft die S30 er eigenlijk?

Of misschien nog een hele andere camera?

Wat wil ik ermee:
* Hobbien, net zoals ik altijd met mijn analoge slr heb gedaan
* Vakantiefotos
* Meenemen op feestjes (daar wint de s30 het duidelijk door zijn formaat)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Rudy_V schreef op 05 februari 2003 @ 15:13:
Jongens, ik ben er dus bijna uit. Ik ga waarschijnlijk een van deze cams kopen, ze zijn allebei te krijgen voor ongeveer 560 euro, en dat is echt mijn max.

Ik heb op dit moment een HP850 van iemand te leen en kan zeggen dat die iig goed bevalt. Ik kom van een a40, maar die was toch net wat te beperkt.

Mijn eigen +/- sheet

HP 812
+ VEEEEEEEEEL zoom
ja, digitale zoom wel :)
optisch is gewoon 3x

de HP slikt wel penlites, dat is wel een goed voordeel...

maar ik zou toch echt voor de S30 gaan...
ik heb deze zelf ook gehad en dit is een ideale camera (snel, goede foto's, veel instellingen, klein en goede accuduur)...ik vond het een jaar geleden voor 899 euro al een goede deal :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00
Mooooody schreef op 05 February 2003 @ 15:27:
[...]

ja, digitale zoom wel :)
optisch is gewoon 3x

de HP slikt wel penlites, dat is wel een goed voordeel...

maar ik zou toch echt voor de S30 gaan...
ik heb deze zelf ook gehad en dit is een ideale camera (snel, goede foto's, veel instellingen, klein en goede accuduur)...ik vond het een jaar geleden voor 899 euro al een goede deal :)
De photosmart 850 heeft echt 8x optische zoom hoor, hij heeft zelfs 56x zoom, staat op de camera :D.

Aangezien jij de s30 hebt gehad, kan je er wat meer over vertellen?
* Welke aperture settings (ik wil niet nog een keer zoiets braks als maar 2(!!) met mijn a40) heb je bij aperture priority?
* Wat kan je nou eigenlijk met die manual focus (je ziet toch niet hoe scherp je object is door die brakke lcd)
* hoeveel fotos maak je met een a30 accu, bij normaal gebruik
* hoeveel fotos maak je op een 128mb kaart bij fine en bij superfine, en maakt dat nou veel uit (ik heb nog een 128mb kaart van mijn a40, vandaar)

En een algemene vraag: is een EVF nou handig of niet.....

En heeft iemand vergelijkende fotos ergens kunnen vinden? Het probleem is dat iedereen altijd zo Canon-geil is, waardoor je eigenlijk blind naar die S30 wordt gewezen. Ik vraag me af of dat nou helemaal terecht is......

[ Voor 13% gewijzigd door M_V op 05-02-2003 15:52 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Rudy_V schreef op 05 February 2003 @ 15:47:
[...]

De photosmart 850 heeft echt 8x optische zoom hoor, hij heeft zelfs 56x zoom, staat op de camera :D.
jij hebt het toch echt over de 812 :)

misschien een typfout?

naja, dan is de 8x zoom wel een voordeel natuurlijk
alleen heeft de 850 wel als nadeel dat-ie behoorlijk groot is en je er weinig mee kan instellen...
Aangezien jij de s30 hebt gehad, kan je er wat meer over vertellen?
* Welke aperture settings (ik wil niet nog een keer zoiets braks als maar 2(!!) met mijn a40) heb je bij aperture priority?
* Wat kan je nou eigenlijk met die manual focus (je ziet toch niet hoe scherp je object is door die brakke lcd)
* hoeveel fotos maak je met een a30 accu, bij normaal gebruik
* hoeveel fotos maak je op een 128mb kaart bij fine en bij superfine, en maakt dat nou veel uit (ik heb nog een 128mb kaart van mijn a40, vandaar)
ik wil je wel wat vertellen, maar liever over msn ofzo...
heb nu geen zin/tijd om een heel verschil te typen :)
En een algemene vraag: is een EVF nou handig of niet.....
als je normaal gesproken de optische zoeker vaak gebruikt, kan het wel een (kleine) meerwaarde hebben...
wat die weerwaarde is, moet je maar ff zelf bedenken door te kijken wat de optische zoeker van de 850 precies te bieden heeft...
En heeft iemand vergelijkende fotos ergens kunnen vinden? Het probleem is dat iedereen altijd zo Canon-geil is, waardoor je eigenlijk blind naar die S30 wordt gewezen. Ik vraag me af of dat nou helemaal terecht is......
http://www.imaging-resource.com/ en dan comparometer

logisch dat veel mensen Canon-geil zijn, want ze maken gewoon kwalitatief goede producten (altijd goede beeldkwaliteit, goede lenzen, snelle bediening/handeling)

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 05-02-2003 15:58 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.