[webcam] hoe dit aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
Beste mensen,

Ik werd laast gebeld door mijn huisarts met de volgende vraag:
Ik wil een webcam in mijn behandelkamer hebben om co-assistent(en)
te kunnen opserveren voor hun beoordeling, weet jij hoe je dit aanpakt?
Mij leek dit wel leuk dus heb ja gezegt.
Nu wil hij dus z'n co-schapper 8 uur lang opnemen
hij wil hiervoor dus een webcam kopen en een pc.

Maar nu is mijn vraag HOE kan je zoiets het beste aanpakken
het geluid moet ook opgenomen worden en de webcam moet een redelijke kwaliteit hebben.
Nu vroeg ik mij af of mensen hier ook ooit iet in die richting hebben opgezet.
en wat voor soft&hardware ze daarvoor hebben gebruikt

Alvast bedankt namens mij de de doc :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hoe zit het met privacy :| Mag dit gewoon?

Default blanke hetero

Verwijderd

Ik kan me niet voorsltellen dat dit mag

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 15:25:
Ik kan me niet voorsltellen dat dit mag
En als het wel mag, moet het denk ik wel duidelijk vermeld worden dat er een (web)cam op je gericht staat!

Ik zou er wel moeilijkheden mee hebben eerlijk gezegd!

Default blanke hetero

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Hij vraagt hoe je het realiseert, niet of het mag :)

Gewoon goede webcam kopen en die om de sec een foto laten maken :) Dan krijg je wel 3600x8 foto's. En die plak je aan elkaar om er een filmpje van te maken :)

• Han
  • Niet online

Han

Dit mag als hij ook daadwerkelijk zijn medewerkers op de hoogte stelt van het feit dat hij de gang van zaken in zijn praktijk via een camera vast legt.... Al denk ik dat zijn personeel dit niet zal waarderen en het wel eens een juridisch getouwtrek kan worden die de werksfeer niet ten goede komt.. Maar ja, da's zijn keuze. Hij zal (en moet) er wel een goede reden voor hebben.

Maar waar heb je over al gekeken om zelf tot een antwoord te komen? Het lijkt mij niet zo moeilijk om je te laten voorlichten over videosurveillance via de webcam en alvast wat info op te zoeken... GoT is geen plek waar je klakkeloos alle vragen kunt plaatsen zonder zelf eerst moeite te doen en dit aan te tonen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Als hij het nodige geld ervoor over heeft zou je kunnen denken aan een Axis camera. Die hebben ingebouwde webserver en al. Hoef je gewoon maar aan je netwerk te hangen en klaar.

http://www.axis.com/products/index.htm

Je kan bepaalde type's van hun ook besturen vanop afstand, dus inzoomen, draaien,...
Je kan er ook geluid bijkrijgen.

De cam bij trueserver is van axis bvb: http://cam3.telecity-2.trueserver.nl/view/view.shtml
Ze zijn juist aan het werk, dus je hebt een beetje een beeld van de kwaliteit nu (zal wel hoger kunnen)

In de pricewatch vind je prijzen hiervan. De 2100 (zoals die bij trueserver) kost in de €300 . Een bestuurbare met geluid gaat boven de €1000

[ Voor 70% gewijzigd door DinX op 05-02-2003 15:39 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

BCM

XceeD schreef op 05 February 2003 @ 15:28:
[sub]Dit mag als hij ook daadwerkelijk zijn medewerkers op de hoogte stelt van het feit dat hij de gang van zaken in zijn praktijk via een camera vast legt.... Al denk ik dat zijn personeel dit niet zal waarderen en het wel eens een juridisch getouwtrek kan worden die de werksfeer niet ten goede komt.. Maar ja, da's zijn keuze. Hij zal (en moet) er wel een goede reden voor hebben.
Ik denk dat de co-assistenten nog het minste probleem zijn. Denk eens aan de patienten. Het is juridisch gezien bijna onmogelijk.

Cedo Nulli

• DinX

DinX

Motormuis

BCM schreef op 05 February 2003 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat de co-assistenten nog het minste probleem zijn. Denk eens aan de patienten. Het is juridisch gezien bijna onmogelijk.
Mja, de patiënten ...
Volgens mij doet hij het omdat hij anders de hele tijd bij z'n assistenten moet zijn ofzo. Dan is hij er ook bij. Zolang die beelden in het intern netwerk blijven is er eigenlijk niks mis met de privacy. Hij moet natuurlijk niet die beelden op de familie-feestjes gaan laten zien hè :)

Verwijderd

BCM schreef op 05 February 2003 @ 16:02:
[...]

IDD, ik zou er iig totaal niet van gediend zijn als herr doctor m'n *piep* staat te bekijken, dat dan de (hopelijk dan toch nog) assistente's mee staan te kijken..

Ik zou voordat je zoiets doet eerst even navragen wat de gevolgen hiervan zijn..
Maar dat werd al wel een beetje duidelijk uit de vorige reacties :)

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 16:06:
[...]

IDD, ik zou er iig totaal niet van gediend zijn als herr doctor m'n *piep* staat te bekijken, dat dan de (hopelijk dan toch nog) assistente's mee staan te kijken..

Ik zou voordat je zoiets doet eerst even navragen wat de gevolgen hiervan zijn..
Maar dat werd al wel een beetje duidelijk uit de vorige reacties :)
En anders komen de assistenten of de dokter gewoon meekijken in de behandelingskamer. Vind ik persoonlijk toch net hetzelfde.
Alleen kan de dokter zijn assistenen nu wat meer vrijheid geven., en nadien kan hij nog altijd terugkijken op de videobeelden als er iets fout gegaan zou zijn (patiënt die komt klagen na de behandeling ofzo)
En als hij het duielijk aangeeft dat er gefilmd wordt omwille van de assistenten zou het toch mogelijk kunnen zijn dat de patiënten gewoon vragen om iets over de lens te hangen ofzo als ze het echt niet willen.

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 05-02-2003 16:09 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

Laten we even vergeten dat het nu niet om gaat dat iemand z'n assistentes en collega's wilt bespioneren. Of dat wel of niet mag, mag besproken in SG. Ik ben er ook wel benieuwd naar, volgens mij mag het namelijk wel indien de betrokkenen op de hoogte zijn gesteld.

Bedenk maar gewoon ideeen om een webcam voor een bepaalde tijdsbestek de beelden op te nemen.
Dit kan bv nog nuttig zijn voor als je je kamer wilt beveiligen of zo. Of dat je iets getimed wilt opnemen (bevalling huisdier?)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• pyravex

pyravex

Topicstarter
het gaat dus om de hoofd arts die zijn studenten moet opserveren.
NIEMAND anders zal deze beelden te zien krijgen.
Maar ik zal iig hem op de hoogte brengen van het feit dat hij het wel moet melden dat de patient opgenomen word.

Maar elke sec. een pixel is geen optie
hij moet goed kunnen zien hoe de interactie is tussen "arts" en patient.
hij moet dus ook geluid er bij hebben.

Ik zal zelf te denken aan een digitale videocamera + een firewire kaart in een pc
want anders gaat het hard oplopen qua grootte van de te generen data.

mijn vraag is nu
is er een programma die dit wel goed op kan nemen en de bestanden een redelijk formaat geeft?

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25

Tusk

Sticky Bomb likes you!

waarom met een pc? waarom niet gewoon ouderwets met een filmcamera en een video recorder?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 07:03
Ikzelf heb eens een kleine camera aan mijn TV-kaart gehangen en zo 10 uur video opgenomen. Met het programma AV_IO kun je real-time capturen met geluid en met iedere codec die maar geschikt is. Ikzelf gebruik de div/x codec en dat ging prima!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

Exterazzo

Qeasy

Tusk schreef op 05 February 2003 @ 17:06:
waarom met een pc? waarom niet gewoon ouderwets met een filmcamera en een video recorder?
was ook mijn eerste reactie, gaat makkelijker en is goedkoper volgens mij :)

Audentia

• Dericteur
  • Laatst online: 23:02
vind ergens een oude camcorder, hang deze aan de composite aansluiting van een cheapo tvkaartje en neem het op met virtualdub, lijkt mij ideale oplossing

• pyravex

pyravex

Topicstarter
Exterazzo schreef op 05 februari 2003 @ 17:14:
[...]

was ook mijn eerste reactie, gaat makkelijker en is goedkoper volgens mij :)
omdat hij dan een TV+camcorder+vcr moet kopen en is dat goedkoper dan een elcheapo pc + webcam?

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
pyravex schreef op 06 February 2003 @ 09:18:
[...]

omdat hij dan een TV+camcorder+vcr moet kopen en is dat goedkoper dan een elcheapo pc + webcam?
Een andere oplossing is een harddiskrecorder die ze ook in de beveiliging gebruiken. geen idee wat die dingen kosten enso, maar werkt wel heel mooi.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 10:06
Dit gebeurd wel meer hoor, maar dan gebruiken ze een gewone videocamera..

Ze vragen echter vantevoren of je bezwaar hebt, zo ja -> camera uit.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• pyravex

pyravex

Topicstarter
heeft iemand enig idee of er ook programma's zijn die dit soort dingen kunnen?
het moet wel simpel zijn, want na het studeren heet de doc. geen tijd meer gehad om zich met compu's bezig te houden :P

Verwijderd

Ach of de coschapper het nou ziet of de huisarts zelf. Die hebben beroepsgeheim. Zou denk zelf gewoon een Video 8 op de kop tikken en die via de TVkaart alles laten capturen... moet je wel een goed snelle pc hebben met zeeeer veel HD ruimte en het liefst ook een directe hardwarematige MPEG2 compressiekaart.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

lekker makkelijk :)

Webcam32 daarmee kun je alles op je hdd opnemen met de maximale FPS van de webcam :)

Als je nu die nieuwe Logitech cam pakt heb je een webcam 1,3 megapixe, dus da's genoeg!

Via webcam32 kun je makkelijk vanalles regelen via de webcam, ook de tijden e.d. als je gewoon een verlengkabel voor USB pakt en een pc die in de kamer erlangs staat, kun je via een passive USB hub makkelijk 10 meter halen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1