Toon posts:

resloluties enzo

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag over resoluties enzo:

Heb al aardig wat verstand van websites bouwen maar het resolutie gedoe vind ik erg lastig...ik ben mijn site aan het bouwen op mijn eigen pc welke een resloutie heeft van 1280 * 1024 maar als ik de resloutie verklein komen er problemen:
wat is een oplossing?

Ik heb al wat zitten brainstormen en kom tot de volgende dingen:

Me beeldscherm zetten op een kleinere resolutie tijdens bouwen , als ik hem dan vergroot dan is hij altijd goed ,,,, toch??:?

Of een soort van check (if-else)doen via javascript als een gebruiker op me site komt en dan via die check verschillende maten van achtergronden en dergelijke aanroepen ?

is dit wat of zijn er betere methodes voor?

Bedankt!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Kun je niet beter Webdesign voor Dummies kopen ofzo?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik kan je weinig helpen. Maar het heeft ook met verhoudingen te maken. Ik heb ooit es begrepen dan 1280x1024 buiten de normale verhouding valt die bij 800x600, 1024x768 en 1600x1200 geldt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 15:00:
Een vraag over resoluties enzo:

Me beeldscherm zetten op een kleinere resolutie tijdens bouwen , als ik hem dan vergroot dan is hij altijd goed ,,,, toch??:?
Hangt natuurlijk van je design af....
Of een soort van check (if-else)doen via javascript als een gebruiker op me site komt en dan via die check verschillende maten van achtergronden en dergelijke aanroepen?
En dan?? Snap ff wat je bedoelt en wat je wilt bereiken? Mensen naar pagina's leiden afhankelijk van hun resolutie....

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
BtM909 schreef op 05 February 2003 @ 15:04:
[...]

Hangt natuurlijk van je design af....

[...]

En dan?? Snap ff wat je bedoelt en wat je wilt bereiken? Mensen naar pagina's leiden afhankelijk van hun resolutie....
Misschien dat bepaalde afbeeldingen en menu's aanpassen aan de grote van het scherm. Ik heb dat ook gedaan op een site, het rechtermenu past zich aan aan de grote van het scherm

Verwijderd

Adaptability is het woord dat je zoekt.

Volgens mij is hier elke twee weken wel een topic over. B)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Wat ik altijd doe is bijvoorbeeld bij frames:
Menuframe van vaste grootte, altijd afgestemd op 800x600 en die is niet te resizen.
De inhoud van mijn site wel.

Bij tables is het makkelijker, daar stel je dan gewoon 800x600 (of zoiets) als tablegrootte.

Dit is alleen bij een hele simpele opzet natuurlijk. Als je veel meer frames hebt ofzo wordt het uiteraard een stukkie ingewikkelder, maar nooit echt heel moeilijk.

Ohw...en probeer hier iets aan te doen:
FB2000 helpdesk
Probeer ook eens te antwoorden op andere topics.

[ Voor 18% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-02-2003 15:28 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Kijk eens op http://www.wdvl.com

In deze tutorial staat o.a. over tien top sites hoe ze omgaan met schermresoluties:
http://www.wdvl.com/Authoring/Design/TopTen2001/

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Er is genoeg te vinden hier op GoT en ook met google over resolutie-onafhankelijke websites bouwen.

Verder wil ik je er ook graag op wijzen dat we hier niet van de fb2000 helpdesk zijn ( http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/60144 ).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.