Afgedankte router thuis inzetten ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zou het mogelijk zijn om m'n kabemodem aan een router te hangen en vanaf daar het signaal naar een aantal pc's te routeren ?

De modem aan een hub hangen werkt niet maar een router zou toch moeten werken niet ?

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Uhum :) waar wil je een dikke connectie vandaan trekken dan? ;)

• seq_uence
Misschien weet iemand een goede link ?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 18:56 schreef seq_uence het volgende:
Zou het mogelijk zijn om m'n kabemodem aan een router te hangen en vanaf daar het signaal naar een aantal pc's te routeren ?[/quote]Moet lukken... moet je natuurlijk wel een router hebben met een ethernet interface en nog een andere interface waar je wat mee kan (waarschijnlijk dus *nog* een ethernet interface)... maar eh... waar haal jij afgedankte routers vandaan? Doet mij ook zo een kennis!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 20:20 schreef seq_uence het volgende:
Misschien weet iemand een goede link ?[/quote]Gbit linkje aan de amsterdam internet exchange? ik heb een accountje op een bak bij systeem beheer van de uva, en ik garandeer u dat hij snel is :)

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:28
hmm? volgens mij moet het met een gewone hub ook lukken hoor, alleen heb je dan wel een servertje nodig geloof ik.

maarruh, idd doe mij ook maar een switchje
(leuk voor lanpheestjes :9)

• Bigs
  • Niet online
Vertel anders wat meer over de router :) (merk, typenr, liever nog specs) dat wil ook wel helpen

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

De meeste kabelmodems laten niet meer dan 1 IP adres toe nee.. Een router kan je daarmee helpen, maar dan moet hi jwel minimaal 2 ethernet poorten hebben (al zou het met subinterfaces waarschijnlijk ook wel lukken)
wat is het voor routertje ?

IP Rocks

• seq_uence
Het is een Ascend P50 router, helaas alleen voor isdn geschikt ben ik bang. Iemand nog suggesties over dat ding ???

• aatos
  • Laatst online: 13:16
Op dinsdag 14 november 2000 18:56 schreef seq_uence het volgende:
De modem aan een hub hangen werkt niet maar een router zou toch moeten werken niet ?
groeten seq_uence
een hub niet maar een switch waarschijnlijk wel. ik heb net een netwerk aangelegd in een studentenhuis, op een server met twee netwerkkaarten een softwarerouter, daarna een 100/10mbit switch met daaraan 4 computers. in theorie was het ook mogelijk om het zonder server te doen, maar ik wist niet helemaal zeker dat @home dat niet zou ontdekken dus heb ik het toch maar zo gedaan.

Verwijderd

Misschien heb ik geen gelijk hoor, maar naar mijn weten staat je kabel verbinding geregistreerd met het mac adres (soort serienummer). Die router heeft niet datzelfde mac adres?

Internet -> server -> hubje -> de rest

werkt altijd.. :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gewoon linux bakkie maken van een ouwe p 120 ofzo dan kun jegelijk http/ftp enzo op draaien

• aatos
Op zaterdag 18 november 2000 06:24 schreef junkie het volgende:
Misschien heb ik geen gelijk hoor, maar naar mijn weten staat je kabel verbinding geregistreerd met het mac adres (soort serienummer). Die router heeft niet datzelfde mac adres?

Internet -> server -> hubje -> de rest

werkt altijd.. :)
junkie van die server maak je feitelijk ook een router

Verwijderd

jah doh! ik weet heus wel hoe het werkt :)

maar in die server moeten 2 netwerkkaarten, waarvan 1tje een mac adres heeft die bij de provider is aangemeld. Die andere netwerkkaart stuurd alles door over het netwerk.

• aatos
volgens mij is het wel toegestaan om een andere netwerkkaart te gebruiken.. alleen dan moet je het macadres doorgeven aan de kabelboer.. dus als je het macaddress doorgeeft van de router..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom zou het niet kunnen? Moet geschikt zijn om met je modem te werken en met je LAN, das al. What makes you think it cannot be done?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Als je het macadres van je router doorgeeft dan moet het zeker kunnen jah, kost je wel 2 geeltjes (met chello dan :)). Ik wist niet dat zo'n ding een mac adres had heheh we hebben 2 van die dingen op me werk liggen... hhmmmmmm...

Verwijderd

zucht.. :)
Op vrijdag 17 november 2000 22:37 schreef seq_uence het volgende:
Het is een Ascend P50 router, helaas alleen voor isdn geschikt ben ik bang. Iemand nog suggesties over dat ding ???
voortaan ff lezen voordat we een discussie beginnen :)
Pagina: 1