[DHTML/JS] Tekenen in pagina

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik ben bezig met een pagina die gegevens uit een database haalt en dat op het scherm "tekend".
Plaatjes en text zijn geen probleem [DHTML/JavaScript] , maar lijnen/vectoren tekenen kom ik niet uit.

Hoe kan ik het beste lijnen/figuren tekenen op een pagina. Is JS/DHTML hier eigenlijk wel geschikt voor, of zit ik dan echt aan een java-applet oid te denken¿
Het gaat om rechte lijnen en simpele figuren [rechthoek/driehoek/cirkel], geen ingewikkelde vectoren dus.

Ik heb met google al iets gevonden, maar dat krijg ik gewoon niet aan de praat :?

Nu staat ie wel goed :+

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• MAZZA
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

-=!ME!=- schreef op 05 February 2003 @ 14:34:
<knip>

....maar dat krijg ik gewoon niet aan de praat :?
Want... :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom krijg je die niet aan de praat? Het voorbeeld op die site is erg goed toegelicht.

Je kan die maker trouwens een mailtje sturen, wellicht kan hij je meteen verder helpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb de hele handleiding gevolgt, maar hij tekend niks :'(
Als ik text in de div gooi, zie ik de text wel, maar ik zie niks getekends op me scherm verschijnen :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ik zou toch eerder voor een oplosing als SVG gaan. Verder kun je gebruik maken van Flash, of PHP met de GD library. Ik denk alleen dat geen enkele oplossing precies is wat je bedoelt.

Verwijderd

SVG is misschien een mooie techniek, maar het wordt nou niet bepaald door veel browsers ondersteund. Er bestaat wel een plugin van Adobe, maar die "weegt" ruim 2MB.

VML is enigszins vergelijkbaar en werkt in IE 5.0 en hoger onder Windows (gezien het marktaandeel van IE kun je spreken van een ruime ondersteuning).

Zelf heb ik daarom gekozen voor de combinatie JavaScript/VML voor het maken van een lichtgewicht editor.

Je kunt 'm uitproberen op: http://variomatic.quickhost.nl/graffiti/index.php
Pagina: 1