Toon posts:

[Delphi] Tab- Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de tabvolgorde in een bepaalde panel. Als ik bij een bepaald component een bepaalde TabOrder invul, kan hij niet veranderen en veranderd hij weer terug naar de oude waarde. Wie weet een oplossing?

Volgens mij is het een bug in Delphi...

Wat ik al geprobeerd heb...Jah op Google gezocht...vond ik niet de oplossing... Maar zelf zouw ik niet weten hoe het op te lossen...volgens mij is het een bug... Ik weet niet hoe ik meer aan de eisen moet voldoen om te posten.. :+

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben...anders als ik dat niet ben..Vertel me dan wat ik fout doe..en verwijs niet alleen naar dat formulier...

Ik dacht dat het zow goed was... :'(

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Staan je componenten niet op verschillende panels oid?
offtopic:
Eigenlijk zou ik je niet mogen helpen, want doordrammen (as in 4 identieke topics openen) wordt hier niet geapprecieerd...

[ Voor 58% gewijzigd door Coltrui op 05-02-2003 14:25 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Ik ben er zeker van dat het geen bug is. ;)
Ik heb zelf al verschillende keren de tabvolgorde van m'n controls moeten aanpassen, en dat is al iedere keer gelukt.
Misschien hebben die controls wel verschillende owners (zoals Wezen al gezegd heeft).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt...:> Ik zit stuff van anderen te verbeteren...en ik zie inderdaad dat er nog een panel op het hoofdpanel zit ...waarom ze dat gedaan hebben is mij een raadsel...daarom zag ik het niet... Maar bedankt...(Ook dat je nu wel gereageerd hebt :))

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Wezen schreef op 05 February 2003 @ 14:23:
offtopic:
Eigenlijk zou ik je niet mogen helpen, want doordrammen (as in 4 identieke topics openen) wordt hier niet geapprecieerd...
offtopic:
Op verzoek van modjes 3 keer overnieuw openen zullen we maar oogluikend toestaan ;)

En de handigste oplossing is een right-click op de container waar het control in zit, klikken op 'Tab Order...' en dan kun je met simpel lijst-met-buttons werk de order zetten. Die werkt gegarandeerd, ik heb met handmatig tab-orders zetten ook wel enes problemen gehad omdat er allerhande checks onderliggen die dubbele nummers en zo voorkomen.

Additie nu het lijkt te werken: als je deze dialoog die ik aangeef had gebruikt had je meteen gezien wat er niet klopte :P

[ Voor 10% gewijzigd door curry684 op 05-02-2003 14:30 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ok.. Ik zal voortaan proberen...duidelijker topics te openen... Dan wordt die ook niet gesloten en hoef ik geen nieuwe te maken :)

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Het kan zijn dat het component een TabOrder niet kan doen ofzo (om wat voor reden dan ook)

Zo heb ik een GroupBox, daar springt ie ook telkens terug naar de oude waarde.
Maar een EditBox die in die GroupBox zit kun je wel weer wijzigen.

't lijkt me in ieder geval GEEN bug in Delhpi :)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Verwijderd

Topicstarter
Neej het is geen bug in delphi...Kwam doordat er een panel op een panel stond daardoor ging het niet goed...

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Dat komt omdat de componenten IN een panel of groupbox hun eigen taborder hebben. Voorbeeldje:
0. edit 'edit1'
1. panel 'panel1'
2. button 'button1'

In het panel staan bijvoorbeeld 2 componenten:
0. edit 'edit2'
1. button 'button2'

Dit kan je ook zien als je op je formulier rechter muis->taborder doet en op de panel r.muis->taborder. In het eerste geval zullen de edit1, panel1 en button1 er staan terwijl in de 2e geval alleen de edit2 en de button2 van het panel er staan.
In een panel kan iid weer een panel staan met daarop weer componenten.

Je antwoord was er al, maar ik hoop dat dit wat licht op de zaak werpt. Er is best wel goed nagedacht over Delphi hoor ;)

• curry684

curry684

Spuit elf.... alles wat je zegt is gisteren al verteld. Aub hele topic lezen voordat je een topic dat 'af' is omhoogschopt?

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
curry684 schreef op 06 February 2003 @ 13:40:
[...]

Spuit elf.... alles wat je zegt is gisteren al verteld. Aub hele topic lezen voordat je een topic dat 'af' is omhoogschopt?
Zo was dat absoluut niet bedoeld. Mijn bedoeling was om de desbetreffende persoon en of mensen die dit topic vinden in de search ook begrijpen waarom dit zo werkt. Dit voorkomt vragen in de toekomst. Niet alleen met taborder, maar ook over de gedachte achter de structuur van Delphi. Denk verder richting het dynamisch creeren van componenten en het instellen van de parent wat dan in een keer logisch is.

En ja, mijn excuses, ik zag pas de datum toen ik het gepost had |:(. Is niet handig.
P.S. Zullen we het zo afsluiten? No hard feelings

• curry684

curry684

Elissen schreef op 06 February 2003 @ 13:52:
En ja, mijn excuses, ik zag pas de datum toen ik het gepost had |:(. Is niet handig.
P.S. Zullen we het zo afsluiten? No hard feelings
Np was niet als flame bedoeld maar als hint :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Afgehandeld dan maar?
Dan kunnen we het topic laten zakken.... :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1