Toon posts:

[Win95] copy user settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar windows 95 systemen waarop werknemers hebben gewerkt die nu niet meer werkzaam zijn bij ons bedrijf. De nieuwe medewerkers gebruiken de oude inlognamen omdat hier allerlei wachtwoorden en instellingen in opgeslagen zijn. Nou willen we graag de nieuwe mensen met hun eigen naam in laten loggen, maar wel met behoud van alle oude lokale settings.

Wel een en ander gevonden op internet, maar spreekt elkaar een beetje tegen. Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat het een lokaal wachtwoord is.
Zoek op elke PC naar *.pwl. Verwijder de gevonden wachtwoorden, en start de PC opnieuw op. Daarna zou hij moeten vragen naar een nieuw wachtwoord en daar moet je dus intikken wat de naam van de werknemer is uiteraard.

Als het niet lokaal is, zou je dat op de server moeten aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist niet wat we willen. In die Windows 95 machines zijn allerlei instellingen als dialup wachtwoorden etc gekoppeld aan de username. Als je deze weggooit ben je juist alles kwijt.

Verwijderd

Dan moet je naar het pwl bestand zoeken dat overeenkomt met de oude inlognaam, en alleen die verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 14:18 . Reden: blaat ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
amdinc moet echt leren lezen

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op 05 februari 2003 @ 15:07:
amdinc moet echt leren lezen
dacht ff dat het mij lag :P

Verwijderd

Topicstarter
schopje...
heeft niemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
schop, laatste poging ;-(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geen ervaring ('vroeger' gebruikte ik NT4 en geen W95 in netwerken), maar toch een halfslachtige poging - kan geen kwaad aangezien het de laatste schop-poging was :P

Als het vooral gaat om de loginnamen heb je voor zover ik weet pech als je het automatisch wilt doen. Vergeten wachtwoorden kan je best weer achterhalen door de 'sterretjes' weer zichtbaar te maken en de mensen de boel te laten overschrijven - welke regkey dat was ben ik even vergeten maar dat is zo op te zoeken als je dat wilt. Ook zijn er zat programmaatjes die het zichtbaar kunnen maken. Of er programmaatjes zijn om de wachtwoorden rechtstreeks uit de bestanden te halen, weet ik niet :P
en als ze bestaan: daar doen we ook niet aan op GoT, mensen

Als het ook om de andere instellingen gaat zou je met een logonscript HKCU kunnen kopieren, net als eventuele andere bestanden die userafhankelijk zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
FJK, bedankt voor je uitvoerige antwoord. Dit biedt in ieder geval genoeg nieuwe mogelijkheden om te testen.
Pagina: 1