Vraagje over metabot penalty's

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
goed, ook al kom ik hier toch alweer een tijdje, ik was voor de gein weer eens wat aan het doorlezen, en ik kwam op het volgende uit:
Metamod

Omdat het regelmatig voorkomt dat corrupte moderators zogenaamd voor de lol onterechte flamebait en troll beoordelingen uitdelen, loopt er een metamod botje mee dat controleert of de flamebaits en trolls enigzins terecht zijn. Als de tussenscore van de troll of flamebait afwijkt van de eindscore, wordt een penalty berekend. Hoe groter het verschil tussen de tussenscore en eindscore, des te groter de penalty. De penalty wordt harder meegewogen als het aantal moderaties voor de reactie groot is (dit maakt het aannemelijker dat de eindscore terecht is). Vervolgens wordt er gekeken naar het totaal aantal moderaties dat je hebt gedaan en aan de hand daarvan wordt een penalty ratio berekend.

Zolang deze penalty ratio onder 1 blijft is er niets aan de hand. Een penalty ratio boven één heeft tot gevolg dat je geen flamebaits en trolls meer mag uitdelen tot je penalty ratio weer onder 1 is gezakt. Als de penalty ratio hoger is dan 4 worden al je moderator rechten definitief ontnomen.

Als je op een serieuze manier modereert hoef je niet bang te zijn dat je in de weg wordt gelopen door het metamod botje. Het naar beneden modereren van postings is sowieso altijd mogelijk met -1 overgewaardeerd
Nou vraag ik me af: Hoe kan je in hemelsnaam een penalty ratio van 4 krijgen?
Als je penalty ratio boven de 1 komt kan je geen trolls/flamebaits meer uitdelen, en alleen met trolls/flamebaits kan je penalty ratio's toebedeeld krijgen :?

Dus tenzij je in 1x een +4 penalty ratio kan krijgen, of je in 1x 20 reacties op -1 zet en op insturen drukt kan je m.i. nooit op +4 uitkomen, dus werkt het systeem dan niet lijkt me.

Heb ik het fout? leg het me uit!

[ Voor 2% gewijzigd door zion op 05-02-2003 13:38 . Reden: van - even + gemaakt ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Nou als je je settings insteld op 100 reacties per pagina en dan 100 trolls uitdeelt kan je misschien de -4 halen, maar anders zie ik ook niet in hoe je dat kan bereiken.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt toch ook een flamebait geven voor een bericht dat uiteindelijk een 3 of een 4 krijgt?
Zo heb ik het altijd begrepen iig....

oftewel je geeft een flamebait, de eindscore is 3 --> je krijgt 4 punten erbij in je penalty ratio

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-02-2003 13:58 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Alfredt schreef op 05 februari 2003 @ 13:56:
Je kunt toch ook een flamebait geven voor een bericht dat uiteindelijk een 3 of een 4 krijgt?
Zo heb ik het altijd begrepen iig....

oftewel je geeft een flamebait, de eindscore is 3 --> je krijgt 4 punten erbij in je penalty ratio
Ja, maar dat werkt dus alleen als je zelf nog maar 1x moderatie hebt gegeven.

aantal punten/aantal moderaties=penalty ratio

dus 4/1 = 4, maar als je er 2 hebt gedaan is het dus al 4/2=2

Een gemiddeld persoon zal zeker meer dan 100 moderaties gedaan hebben en dan is het dus al verwaarloosbaar met 4/100= penalty ratio van 0,04

systeem

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De metamodbot rekent om de zoveel tijd de penaltyscore uit. Als je dus een modderpoel hebt van 238 punten en je geeft veel reacties een -1 troll/flamebait, dan gaat de script je score berekenen. Je kunt gerust uitkomen op een 4, maar dan moet je het wel erg bont gemaakt hebben.

Femme in "how to screw the modbot"
Wordt enigszins de werking uitgelegd :).

• Plague
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 05 februari 2003 @ 14:35:
De metamodbot rekent om de zoveel tijd de penaltyscore uit. Als je dus een modderpoel hebt van 238 punten en je geeft veel reacties een -1 troll/flamebait, dan gaat de script je score berekenen. Je kunt gerust uitkomen op een 4, maar dan moet je het wel erg bont gemaakt hebben.

Femme in "how to screw the modbot"
Wordt enigszins de werking uitgelegd :).
Irrelevant... ;(

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Volgens mij niet, lees de gehele thread en je zult de werking van het systeem nog beter snappen. Ik heb het altijd beetje links laten liggen, toestrax het threadje bekeken en jah hoor ik snap het :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hij bedoelt de gebruiker Irrelevant die helaas op tragische wijze is omgekomen in een auto-ongeluk.
Zie ook deze draadjes:
In memoriam: Irrelevant. ;( (Reageer hier niet in!)
In Memoriam: Eelco Oosterwaal (Irrelevant)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Enorm offtopic, maar volgens Irrelevant's profile dateert z'n laatste bezoek van 29-12-2002 om tien over half 1 's nachts... beetje bad taste van iemand of een database fuckup?

Professionele website nodig?

• ArthurMorgan
  • Niet online
curry684 schreef op 05 February 2003 @ 19:38:
Enorm offtopic, maar volgens Irrelevant's profile dateert z'n laatste bezoek van 29-12-2002 om tien over half 1 's nachts... beetje bad taste van iemand of een database fuckup?
Database Bug, als een adje in de database een persoon opzoekt dan krijgt de opgezochte persoon. Dat moment als bezoekmoment....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
.

[ Voor 104% gewijzigd door Harm op 05-02-2003 20:27 . Reden: BTW ]

• Alex
Excuses, had zo snel niet doorgedacht. Hebirrlevant wel een svoorbij zien komen op het forum maar nooit hem meegemaakt. Iig back ontopic of topic kan dicht lijkt me...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

ik heb enkel nog maar positief gemodereerd (alleen heel weinig, stuk of 10 moderaties ofzo) en ik heb een penalty ratio van 3.009 .. beat that?

nee is niet grappig, ik snap er niks van hoe het komt..

BL!ZZ is m'n frontpage nickname

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:09:
ik heb enkel nog maar positief gemodereerd (alleen heel weinig, stuk of 10 moderaties ofzo) en ik heb een penalty ratio van 3.009 .. beat that?

nee is niet grappig, ik snap er niks van hoe het komt..

BL!ZZ is m'n frontpage nickname
waarschijnlijk heb je dan heel vaak, per ongeluk een -1 flame uitgedeeld dmv scrollen als je op zo'n vakje stond zoals hierboven ook al uitgelegd staat

systeem

• Alex
Nou, vanochtend stond mijn penalty-ratio spontaan op 0.000 nu staat hij weer op 0.025(ow wat erg :P ). Is er dus misschien wat aan de hand? Someone devving de FP?

- Giphart

Pagina: 1