Toon posts:

Nieuwe Klipsch (GMX-D 5.1)

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Klipsch GMX, net uit in Amerika. Ik kan nog geen goede reviews vinden, alleen de officiele press release. Ik vind ze prachtig, de kwaliteit was er al en nu hebben ze flink aan het design gesleuteld.

Het zal nog wel even duren voordat ze ook in NL te koop zijn, en ik gok ook een stuk duurder dan de 299 dollar die ze in Amerika vragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/images/productmedia/large/gmxd51_info_large.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 13:32 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind ze niet echt mooi, op die afstandsbediening na :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zien er redelijk 'technisch' uit. Dat maakt ze redelijk vrouw-onvriendelijk ;) Verder moet je maar even voor jezelf bedenken hoe t eruit ziet met 2x 2,5mm2 kabels eraanvast. :+

Ze zien er trouwens niet uit alsof ze makkelijk op een stand zijn te monteren, en die dingetje zomaar op de grond zetten lijkt me ook niet tof.

Siditamentis astuentis pactum.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
klipsch :9~
ik hoop dat dit ook in 2.1 uitvoering komt, ik gebruik op mijn pc toch alleen maar stereo, voor 5.1 heb ik al klipsch in mijn HT-setup :D

Rookworst zonder R is ook worst.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Jezus wat lelijk zeg :o.

Verwijderd

ik vind ze iets te druk voor bij de pc :|

Verwijderd

Ik vind ze sowieso te druk, wat lelijk zeg :| Hopen dat ze in Amerika blijven. ;)

Verwijderd

Niet overdrijven, zonder die roostertjes zijn het echt wel coole speakertjes voor bij de pc ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik vind ze zeker wel cool. Maar welke mongool heeft er voor gezord dat er een stuk massief plexiglas voor de middentoner, die notabene een DIRECTIONEEL geluid afgeeft, zit ? Ben ook zeer zeker benieuwd naar de prijs. Als je het mij vraagt heeft Logitech met de Z560 een veel betere set dan de huidige Klipsch; VEEL goedkoper en presteert net zo goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FreakR
  • Laatst online: 03-08 13:44
Zien er zeker niet slecht uit! Alleen vind ik m'n eigen Klipsch Promedia 2.1 toch mooier ;)

Ik hou zowieso altijd meer van strakke (misschien wel ouderwetsere ;)) designs..

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd of het design niet ten koste is gegaan van de geluidskwaliteit.
Als iemand al reviews heeft gevonden... :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
gru-we-lijk!!!!!!!!11111 :r :r

;)

En ze zijn kwalitatief vast niet beter dan de vorige Klipsch modellen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op 05 February 2003 @ 19:42:
gru-we-lijk!!!!!!!!11111 :r :r

;)

En ze zijn kwalitatief vast niet beter dan de vorige Klipsch modellen
Praat geen poep, Klipsch is op pc-audio gebied veruit het beste wat er te krijgen is.

Verwijderd

lelijk? ik vind ze best kewl! moet wel zeggen dat ik toch nooit 299€ voor een boxenset over heb voor mijn pc!! in nog geen 299 jaar. maar echt mooi design. en mensen die het lelijk vinden tja dan doe je je ogen dicht als je na je muziek of game luisterd op je pc... ben voorlopig blij met mijn 4.1 van creative (houten sub) of cambridge is toch 1 pot nat.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:00:
[...]

Praat geen poep, Klipsch is op pc-audio gebied veruit het beste wat er te krijgen is.
Niet overdrijven, als we het over verkrijgbaarheid in Nederland hebben mag de Logitech Z-680 ook heel leuk meedoen en laten we de Cambridge Soundworks Megaworks 510-D niet vergeten, vooral in het buitenland zijn er nog een aantal
merken/sets te noemen die goed mee kunnen, maar het is zeker waar dat Klipsch tot de top behoort.

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Ga nou niet doen alsof je het wel allemaal weet met je 'praat geen poep'. Heb jij de Logitech Z560/680 en de Creative Megaworks 510D al gehoord ? Of wat dacht je van de Videologic Sirocco ? Of voor 300 pleuro een amp + 2 speakers ? Dat LAATSTE is wat veruit het beste zal klinken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• rvanlooijen
JT schreef op 05 February 2003 @ 20:20:
[...]

Ga nou niet doen alsof je het wel allemaal weet met je 'praat geen poep'. Heb jij de Logitech Z560/680 en de Creative Megaworks 510D al gehoord ? Of wat dacht je van de Videologic Sirocco ? Of voor 300 pleuro een amp + 2 speakers ? Dat LAATSTE is wat veruit het beste zal klinken.
Was je het haast helemaal met me eens, op die amp + 2 speakers dan, of dat beter klinkt valt over te discussieren, vooral die Z-680 kan zich erg goed meten hoor, ook in de middentonen ;)

(geld natuurlijk ook meteen voor de Z-560 inderdaad, welke alleen de centerspeaker mist en t leuke control boxje)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas overdrijf ik niet. Klipsch veegt gewoon (op dit moment) de vloer met concurrenten in dit segment. Noem me 1 betere? Natuurlijk betaal je er wel voor, daarom lees je er op GoT ook niet zoveel over en lijkt het merendeel goedkope massaproductie setjes zoals Cambridge Soundworks te hebben.
Ik heb ook niet het geld voor een Klipsch set, maar ik zou ze niet met Cambridge Soundworks gaan vergelijken. Toch wel een heel andere klasse.

Die Logitech Z-680 is een leuke set met veel features en veel power, geluidskwaliteit is goed maar niks bijzonders. Zomaar een quote uit een review:
''If you dont demand the best multimedia speakers (Klipsch Promedia 5.1 w/ the Klipsch Decoder), and want a system that’ll still get you evicted with features galore, than these are just what the doctor ordered'.'

Logitech heeft altijd middelmatige sets geproduceerd. Hun expertise ligt ook helemaal niet op speakergebied. Die lui maken allerlei pc randapparatuur, en daar vallen leuke speakersetjes ook onder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 20:26 ]

Verwijderd

Ik vind ze echt super mooi.
denk alleen dat ze erg duur worden.

en ik speel NOOIT spelletjes en dvd's ook maar heel af en toe. dus dan wordt het een dure aangelegenheid

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:25:
Helaas overdrijf ik niet. Klipsch veegt gewoon (op dit moment) de vloer met concurrenten in dit segment. Noem me 1 betere? Natuurlijk betaal je er wel voor, daarom lees je er op GoT ook niet zoveel over en lijkt het merendeel goedkope massaproductie setjes zoals Cambridge Soundworks te hebben.
Ik heb ook niet het geld voor een Klipsch set, maar ik zou ze niet met Cambridge Soundworks gaan vergelijken. Toch wel een heel andere klasse.

Die Logitech Z-680 is een leuke set met veel features en veel power, geluidskwaliteit is goed maar niks bijzonders. Zomaar een quote uit een review:
''If you dont demand the best multimedia speakers (Klipsch Promedia 5.1 w/ the Klipsch Decoder), and want a system that’ll still get you evicted with features galore, than these are just what the doctor ordered'.'

Logitech heeft altijd middelmatige sets geproduceerd. Hun expertise ligt ook helemaal niet op speakergebied. Die lui maken allerlei pc randapparatuur, en daar vallen leuke speakersetjes ook onder.
En nu denk ik, aangezien ik binnenkort zo voor zo'n 200 euro een nieuw setje wil gaan aanschaffen, gewoon voor op de PC, wat ik daar beter voor kan halen dan een Logitech Z-560? Ik heb het nooit zo gehad op Logitech, zeker niet mbt keybs/muizen, je betaald altijd voor de naam, en zo fantastisch vind ik t allemaal niet, maar ze hebben me erg aangenaam verrast met de laatste series speakersets, deze steken zeer sterk af tov hun eerdere sets. Nu vraag ik me af, heb je de Z-560/Z-680 irl gehoord, of alleen een review gelezen? Als je me een setje van, bv Klipsch, kan noemen die betere kwaliteit/vermogen levert voor dezelfde prijs, ben ik zeer geintresseerd/geintrigeerd.

Verwijderd

Ik zie er een combinatie in van Kef en Monitor Audio. een beetje gejat uiterlijk dus.
Maar ik vind ze persoonlijk best mooi. En ik denk dat ze ook wel redelijk zullen klinken. Er is volgens mij gebruik gemaaklt van aluminium mid-range conussen die ze qua uiterlijk hebben afgekeken van de Monitor Audio New Silver S serie.

Kef Reference 207:
Afbeeldingslocatie: http://www.transtec.nl/AUDIOWEB/KEF/KEF207.jpg

Monitor Audio New Silver S:
Afbeeldingslocatie: http://www.monitoraudio.co.uk/Products/Silver_Series/img/s2.gif

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

en de phase plug habben ze van logitech (of was iemand anders daar eerder mee ?)

ik zou t setje graag eens horen, ben een zéér tevreden Z680 gebruiker :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• JT

JT

VETAK y0

Caesartje schreef op 05 February 2003 @ 20:23:
[...]

Was je het haast helemaal met me eens, op die amp + 2 speakers dan, of dat beter klinkt valt over te discussieren, vooral die Z-680 kan zich erg goed meten hoor, ook in de middentonen ;)

(geld natuurlijk ook meteen voor de Z-560 inderdaad, welke alleen de centerspeaker mist en t leuke control boxje)
Ik heb hier een Z560 staan en geloof me, die worden er helemaal uitgespeeld door een amp + 2 speakers. Maar ja, voor dezelfde prijs heb je wel een sub (waardoor het dieper gaat) en 4 satellieten. Logisch dat je inlevert op kwaliteit.
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:25:
Kan je m'n vraag beantwoorden van welke setjes jij al hebt gehoord ?
Andere quote van een site:

When it comes to bass depth and dynamic range the Z-560 subwoofer blows the subwoofer of every other $200 or less 4.1 system I have heard right out of the water, going toe to toe and then some with the $300 ProMedia 4.1! In fact, I would go so far as to say that if deep powerful bass is your thing then the Z-560 is the best performing multimedia subwoofer I have heard for games and movies

Their performance is somewhere between the Klipsch Promedia 4.1’s and the Klipsch Promedia 5.1’s, though this setup we have here today has been known to be called the Klipsch Killers by many happy buyers.

The 560s outrun the best of them for about 2/3 the price.

Value
The system competes with rigs that cost $100.00 more. Better yet, it wins.

the Logitech Z-560 is easily the best value of any 4.1 speaker system, surpassing even the ProMedia 4.1 system in value and possibly performance.

Daarnaast geloof ik niet zo in reviews van internet; ze vinden Creative zo geweldig enz. maar tis wel het merk met de zwakste middentonen en een hele bonkerige sub.
Erm...Logitech speakers zijn Labtec speakers; Logitech heeft Labtec over genomen, dus middelmatig is het zeker niet.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 05-02-2003 20:45 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 05 februari 2003 @ 20:29:
[...]

En nu denk ik, aangezien ik binnenkort zo voor zo'n 200 euro een nieuw setje wil gaan aanschaffen, gewoon voor op de PC, wat ik daar beter voor kan halen dan een Logitech Z-560? Ik heb het nooit zo gehad op Logitech, zeker niet mbt keybs/muizen, je betaald altijd voor de naam, en zo fantastisch vind ik t allemaal niet, maar ze hebben me erg aangenaam verrast met de laatste series speakersets, deze steken zeer sterk af tov hun eerdere sets. Nu vraag ik me af, heb je de Z-560/Z-680 irl gehoord, of alleen een review gelezen? Als je me een setje van, bv Klipsch, kan noemen die betere kwaliteit/vermogen levert voor dezelfde prijs, ben ik zeer geintresseerd/geintrigeerd.
Ik ben ooit begonnen met cambridge soundworks (drama), nu heb ik Midiland 8200 5.1 speakerset. Aardig, maar nog slecht. M'n vader heeft de Klipsch, samen met highend stereoapparatuur in huis.
Verder hebben vrienden verschillende cambridge soundworks en logitech setjes.
Dus ik kan aardig vergelijkingen trekken.

En mocht je me niet geloven, moeten jullie maar even de moeite nemen om reviews te lezen over multimedia speakers ;)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:40:
[...]

Ik ben ooit begonnen met cambridge soundworks (drama), nu heb ik Midiland 8200 5.1 speakerset. Aardig, maar nog slecht. M'n vader heeft de Klipsch, samen met highend stereoapparatuur in huis.
Verder hebben vrienden verschillende cambridge soundworks en logitech setjes.
Dus ik kan aardig vergelijkingen trekken.

En mocht je me niet geloven, moeten jullie maar even de moeite nemen om reviews te lezen over multimedia speakers ;)
Leest de quotes die ik heb gevonden, kep dus meer gelezen dan jij :/ En wat jouw vader in huis heeft staan zegt geen ene kloot over jouw beoordelingsvermogen. En verschillende Logitech setjes..tsja, de Z640 gaan vergelijken is nou niet echt eerlijk he :X

[ Voor 111% gewijzigd door JT op 05-02-2003 20:46 ]

Ecodan warmtepomp

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb me hier toch twee ouwe slechte Labtecs staan... ;)

Sorry.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JT

JT

VETAK y0

Labtec is cool :) Want Logitech = Labtec :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik vind ze eik best wel mooi
Ach jah zal wel weer aan mij liggen :P

Verwijderd

Topicstarter
Eeuwige discussie tussen mensen die niet veel voor een speakerset willen/kunnen uitgeven en vervolgens beweren dat ze voor veel minder veel betere speakers hebben en de mensen die wel veel neerleggen voor speakersets en daar opmerkingen over krijgen door mensen die ze zelf niet eens gehoord hebben.

Ga Klipsch nou niet vergelijken met Logitech en Cambridge alsjeblieft.
Noem dan echte highend speakers zoals KEF etc., dan kun je gelijk krijgen.

• JT

JT

VETAK y0

Erm, eerst baseer je je mening op reviews van site en wanneer blijkt dat je EIGEN bewijs je tegenspreekt accepteer je het ineens niet ? Getuigt van je objectiviteit :/ Je onderbouwd het ook allemaal zo mooi :Z Daarnaast betekent duurder NIET beter.

Maar goed, ik heb het bewijs aangevoerd, het jouwe zie ik nog steeds niet.

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 05-02-2003 20:52 ]

Ecodan warmtepomp

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:50:
Eeuwige discussie tussen mensen die niet veel voor een speakerset willen/kunnen uitgeven en vervolgens beweren dat ze voor veel minder veel betere speakers hebben en de mensen die wel veel neerleggen voor speakersets en daar opmerkingen over krijgen door mensen die ze zelf niet eens gehoord hebben.

Ga Klipsch nou niet vergelijken met Logitech en Cambridge alsjeblieft.
Noem dan echte highend speakers zoals KEF etc., dan kun je gelijk krijgen.
Toch ontbreekt er in je verhaal ook maar enige vorm van argument, als ik nou veel zware muziek luister, en vooral veel game en films kijk, kan dit voor mij juist wel een perfect setje zijn, zeker voor het geld wat ik er uit aan kan en wil geven.

Nogmaals: heb je een van de genoemde setjes wel eens irl gehoord? (en dan met name de Z-680/Z-560, de Z-640 is wel even wat heel anders).

Ik vraag het je ook nog 1 keer: wat kan ik voor mijn 200 euro beter aanschaffen in jouw mening?

//Aanvulling op JT: Inderdaad, duurder is niet per definitie beter, oa een merknaam bepaald vaak ook al veel. Natuurlijk zijn verschillende sets ideaal voor verschillende mensen.

Verder wacht ik "gespannen" op de sterke redevoering en het overtuigende argument/bewijs van Realmax.

[ Voor 13% gewijzigd door rvanlooijen op 05-02-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leest de quotes die ik heb gevonden, kep dus meer gelezen dan jij :/ En wat jouw vader in huis heeft staan zegt geen ene kloot over jouw beoordelingsvermogen. En verschillende Logitech setjes..tsja, de Z640 gaan vergelijken is nou niet echt eerlijk he :X
Die quote over dat de subwoofer zo geweldig blaast?
Ja klinkt professioneel, wel fijn als je een hakkende technoboer bent inderdaad.
Voorderest een opmerking over possibly outruns in performance.
Weinig overtuigend je quote, sorry.

Ik heb het trouwens ook puur over kwaliteit.
Vermogen en features is niks mis met die nieuwe Logitech set.

Verwijderd

Topicstarter
Ik voer maar 1 argument aan.
Dat Klipsch onovertroffen is in kwaliteit op multimedia audio gebied.
De reviews en praktijk wijzen het uit. En de prijs die vaak ook wat verklapt.

Als je alleen maar wilt hakken met diepe bassen moet je inderdaad voor Logitech gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 20:57 ]

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:56:
Weer het prijs argument.... Je gelooft toch niet dat de prijs van die Klipsch setjes zitten in de prijs van de gebruikte onderdelen? Meer in de merk en gevoelswaarde.

Je hebt het over de praktijk, en _weer_ vraag ik: Heb jij Zelf een van deze sets gehoord, of doe je aan extreem kuddegedrag?

//Edit: wat versta jij overigens onder multimedia? Een game? Een film? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door rvanlooijen op 05-02-2003 20:59 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:54:
[...]

Die quote over dat de subwoofer zo geweldig blaast?
Ja klinkt professioneel, wel fijn als je een hakkende technoboer bent inderdaad.
Even iets nieuws voor je: een subwoofer hoort strak te klinken en dynamisch bereik is ook belangrijk voor de kwaliteit.
Voorderest een opmerking over possibly outruns in performance.
Weinig overtuigend je quote, sorry.
Blijven er nog 3 over :Y)
Ik heb het trouwens ook puur over kwaliteit.
Vermogen en features is niks mis met die nieuwe Logitech set.
Ik ook.
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:56:
Dit heet nou een stelling en is geen argument.

Als je alleen maar wilt hakken met diepe bassen moet je inderdaad voor Logitech gaan.
Jammer dat je je mening basseert op reviews die vaak uitwijzen dat Logitech beter is (zie mijn quotes) en dan toch blijft volhouden dat er staat dat Klipsch beter is :X
Caesartje schreef op 05 February 2003 @ 20:54:
Ik vraag het je ook nog 1 keer: wat kan ik voor mijn 200 euro beter aanschaffen in jouw mening?
Er is niks beters :o
//Aanvulling op JT: Inderdaad, duurder is niet per definitie beter, oa een merknaam bepaald vaak ook al veel. Natuurlijk zijn verschillende sets ideaal voor verschillende mensen.
Gij snapt mijn punt :Y)
Verder wacht ik "gespannen" op de sterke redevoering en het overtuigende argument/bewijs van Realmax.
Doe ik al sinds zijn eerste post in dit topic :+
Caesartje schreef op 05 February 2003 @ 20:58:
Je hebt het over de praktijk, en _weer_ vraag ik: Heb jij Zelf een van deze sets gehoord, of doe je aan extreem kuddegedrag?
Een retorische vraag :+

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 05-02-2003 21:03 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met alle setjes in dit topic gespeeld ja.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:01:
Vreemd dat je dan niks kan onderbouwen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Dus prijs zegt niks? Dan zit je er wel verschrikkelijk naast. De beste spullen zijn vaak het duurst. Gekeken naar design, kwaliteit, features.
Auto's, horloges, speakers, huizen, fietsen.
Dat kun je gewoon niet ontkennen

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 21:05:
Dus prijs zegt niks? Dan zit je er wel verschrikkelijk naast. De beste spullen zijn vaak het duurst. Gekeken naar design, kwaliteit, features.
Auto's, horloges, speakers, huizen, fietsen.
Dat kun je gewoon niet ontkennen
Grappige man :+ De Golden Power van de Aldi is net zo als Red Bull, zowel de smaak als uitwerking, alleen kost 35 cent. Maar Red Bull is beter omdat dat duurder is ? Dream on :D

Ecodan warmtepomp

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:01:
Inderdaad, als we het over professioneel hebben, het komt over alsof je er inderdaad mee gespeeld hebt ja... (je werkt ergens in een magazijn?)

Om verder persoonlijk flamen van mezelf te voorkomen, laten we deze discussie als gesloten beschouwen en weer een beetje terug ontopic te gaan, we zijn er wel uit zo dunkt me.
Grappige man De Golden Power van de Aldi is net zo als Red Bull, zowel de smaak als uitwerking, alleen kost 35 cent. Maar Red Bull is beter omdat dat duurder is ? Dream on
GoldenPower _/-\o_ :Y)

Zo zijn er overigens nog wel wat meer voorbeelden te noemen hoor, als we het over huizen hebben: "op t platteland" koop je een veel mooier huis dan in R'dam/A'dam voor t zelfde geld, als je een BMW of Mercedes koopt wil dat niet zeggen dat ie zuiniger/beter/prettiger rijd dan een merk X auto die de helft kost. Om het even terug te voeren naar computer hardware: Plextor vind jij dus beter dan Lite-On vanwege de prijs, en een P4 2.0GHz is _altijd_ beter dan een AXP 2000+ puur omdat ie t dubbele kost.

Should I go on?
Sorry, dat kon ik toch echt niet laten

[ Voor 46% gewijzigd door rvanlooijen op 05-02-2003 21:12 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

overigens, klein punt van aandacht: logitech's 560 zijn niet gelijk aan de 680's, ook niet qua satelieten als ik me niet vergis, de sub is iig anders.

• JT

JT

VETAK y0

Volgens mij is de sub iets groter, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het extra kanaal aan versterking ofzo. De satellieten zijn het zelfde, weet ik zeker.

Ecodan warmtepomp

• rvanlooijen
JT schreef op 05 February 2003 @ 21:10:
Volgens mij is de sub iets groter, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het extra kanaal aan versterking ofzo. De satellieten zijn het zelfde, weet ik zeker.
Sattelieten zijn zowieso 100% hetzelfde, afgezien van de missende center speaker. De behuizing van de subwoofer is ietsje groter ja, maar dat komt idd door het extra kanaal. Ik heb op dat vlak niet echt een noemenswaardig verschil kunnen vinden wat het prijsverschil rechtvaardigt.

• JT

JT

VETAK y0

Van de 680 ? Wat dacht je van:
• Afstandsbediening
• Decoder voor DPL, Dolby Digital en DTS
• Center speaker extra

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[...]

praat jij geen poep, das je eigen mening, imho klipsch zuigt voor dat geld dat je ervoor neer moet leggen, u want quality? go logitech

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:47

nrg

RealMax, mag ik je geboortedatum weten?
Ikzelf ken namelijk genoeg van dat soort gasten die het merk wat 'pappa' op de begane grond heeft staan verheerlijken. ;)

disclaimer: ik meng me niet in deze discussie en zeg niet dat jij ook dit type persoon bent, ik vraag het me alleen ff af en ik wacht ook graag op je reactie

[edit]
Ook zie ik hier btw dat je HiFi apparatuur een beetje loopt te vergelijken met PC speakers. Zit een groot verschil tussen imo.

Vergelijk voor de grap ff die Klipsch blikjes die je in je topicstart neerplant met mooie B&W zuilen (of zelfs bookshelf speakers).

[ Voor 31% gewijzigd door nrg op 05-02-2003 21:25 ]

Verwijderd

Ik heb gehoord (qua PC-speakersetjes):

Creative Soundworks FSP2000
Creative DTT3500
Klipsch Promedia 2.1
Klipsch Promedia 5.1
Logitech Z680
Logitech Z560
Midiland S8200
VideoLogic Sirocco
Labtec Pulse setjes (verschillende)
Philips (4.1 en 5.1 setje)
en nog wat onbekende merken (A-box, Alecto, enz.. enz..kweet al die merken niet uit m`n hoofd :D)

Als ik uit dit lijstje zou moeten kiezen dan wordt het 100% zeker de Klipsch 5.1, de 2.1 is ook heel goed maar de sub kan de power die de satelietjes aankunnen niet aan!. Logitech Z680 (ruizen bij geen geluid) leuk voor dvd`s, etc.. maar muziek vond ik hem te kort komen... Midiland S8200 echt bar slecht... hetzelfde geld voor de DTT3500. Labtec pulse... DREUN bass (niet mooi)

Als het om speakers gaat is het ook maar net wat je gewent bent. ben je nix gewent is een midiland of labtec of creative SUPER... ben je een stuk kritischer zal je niet eens naar deze setjes om kijken...

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dat ruisen is idd erg vervelend, maar de nieuwe serie heeft dat dus niet meer en als 'gedupeerde' kun je de boel kostenloos laten vervangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 05 February 2003 @ 20:54:
[...]

Dan zijn die nieuwe Logitechs je beste keuze, voor je 200 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 05 February 2003 @ 21:07:
Zo zijn er overigens nog wel wat meer voorbeelden te noemen hoor, als we het over huizen hebben: "op t platteland" koop je een veel mooier huis dan in R'dam/A'dam voor t zelfde geld, als je een BMW of Mercedes koopt wil dat niet zeggen dat ie zuiniger/beter/prettiger rijd dan een merk X auto die de helft kost. Om het even terug te voeren naar computer hardware: Plextor vind jij dus beter dan Lite-On vanwege de prijs, en een P4 2.0GHz is _altijd_ beter dan een AXP 2000+ puur omdat ie t dubbele kost.

Should I go on?
Sorry, dat kon ik toch echt niet laten
blabla
hoe verklaar je dan dat high-end audio altijd veel kost? (nog ontopic ook)
hier betaal je toch voor de kwaliteit? Kwaliteit die nergens is te vinden in de setjes die 1/10 kosten?

Verwijderd

Topicstarter
nrg schreef op 05 February 2003 @ 21:24:
RealMax, mag ik je geboortedatum weten?
Ikzelf ken namelijk genoeg van dat soort gasten die het merk wat 'pappa' op de begane grond heeft staan verheerlijken. ;)
Ik ben 22, en wat papa koopt moet hij zelf weten. Maar het geeft me wel de kans om ernaar te luisteren. Ik ben echt geen audiospecialist, maar luister en lees genoeg over muziek en geluidsapparatuur om crap van kwaliteit te onderscheiden. Wat niet wil zeggen dat ik over kleine verschillen in kwaliteitssystemen kan oordelen. Maar crap als cambridge en logitech kan ik geblindoekt van Klipsch onderscheiden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
nrg schreef op 05 februari 2003 @ 21:24:

Ook zie ik hier btw dat je HiFi apparatuur een beetje loopt te vergelijken met PC speakers. Zit een groot verschil tussen imo.
No way, zou ik niet durven, multimedia speakers is heel iets anders dan high-end audio voor in je living. Dat is Klipsch ook absoluut niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:42 ]

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 22:35:
[...]

blabla
hier betaal je toch voor de kwaliteit? Kwaliteit die nergens is te vinden in de setjes die 1/10 kosten?
"blabla" oh wat een...betoog.

Hoe ik dat verklaar: nogmaals, het merk, het idee, het psychische effect.

Waarom kosten die sets zoveel? Juist, omdat mensen bereid zijn dat te betalen, voor een merk, voor pats-rechten, voor hun eigen idee, en omdat de concurrent dat ook doet, dus waarom niet?

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 05 februari 2003 @ 22:53:
[...]

"blabla" oh wat een...betoog.

Hoe ik dat verklaar: nogmaals, het merk, het idee, het psychische effect.

Waarom kosten die sets zoveel? Juist, omdat mensen bereid zijn dat te betalen, voor een merk, voor pats-rechten, voor hun eigen idee, en omdat de concurrent dat ook doet, dus waarom niet?
Sorry maar dit vind ik echt enorm naief, als je zegt dat je bij audio niet meer moet betalen voor meer geluidskwaliteit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 23:03 ]

• JT

JT

VETAK y0

Tsja, ik kan niks anders zeggen dan dat Caesartje gelijk heeft. Als men het ervoor wilt betalen omdat ze menen het verschil te horen (net zoals jij) waarom er dan niet gebruik van maken he ? :Y) Maar goed, wees jij maar een dief van je eigen portemonnee als je wilt ;)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
wat voor muziek luister jij? Geef eens wat voorbeelden aub

• JT

JT

VETAK y0

Eric Clapton, Jamiroquai, Blof, Tchaikovsky, Bach en nog wat anders maar iets zegt me dat jij me daardoor zal bevooroordelen :X

BTW: ik verhef Logitech niet tot de hemel ofzo. Heb hier een Yamaha amp met Tannoy vloerstaanders eraan en dat speelt het er zo uit. En ook zeker wel die Klipsch set.

[ Voor 41% gewijzigd door JT op 05-02-2003 23:10 ]

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw.. klipch kan behoorlijk mee richting de high end zo de verhalen te horen..dan heb ik et niet over dit setje pc speakers..

alhoewel de promedia ook absoluut niet slecht is..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JT

JT

VETAK y0

Hoor je mij ook niet zeggen :) Maar er is genoeg wat met de Pro Media kan meespelen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 05 februari 2003 @ 23:08:
Eric Clapton, Jamiroquai, Blof, Tchaikovsky, Bach en nog wat anders maar iets zegt me dat jij me daardoor zal bevooroordelen :X
ja dan vind ik het wel verrassend dat je ook niet vindt dat meer audiokwaliteit meer $ kost

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JT schreef op 05 februari 2003 @ 23:18:
Hoor je mij ook niet zeggen :) Maar er is genoeg wat met de Pro Media kan meespelen.
ik hoor jou zowieso niets zeggen, anders zou ik toch behoorlijk gek wezen :D

en er is altijd wel wat beters te vinden denk ik..al word het soms wat moeilijker..

• JT

JT

VETAK y0

Ja ok, maar ook in die prijsklasse of in het geval van Logitech, in een lagere prijsklasse :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 23:19:
[...]

ja dan vind ik het wel verrassend dat je ook niet vindt dat meer audiokwaliteit meer $ kost
Meer audiokwaliteit kost meer geld maar ZEKER NIET andersom !!! Dus NIET meer geld = betere kwaliteit !

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 05-02-2003 23:21 ]

Ecodan warmtepomp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JT schreef op 05 February 2003 @ 23:20:
Ja ok, maar ook in die prijsklasse of in het geval van Logitech, in een lagere prijsklasse :)
eat me :+
zo kunnen we bezig blijven :X

ik heb die logitech nog niet eens gehoord, maar genoeg lovende verhalen.. geef mij maar leiver een stel monitor speakers ernaast.. :Y)

nu kap ik met deze discussie.. het gaat nergends meer over.

• JT

JT

VETAK y0

Precies, een amp + 2 speakers voor 300 pleuro speelt elk pc speakersetje eruit :Y)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ja ik geef het ook op, haha. Ik snap er ook geen hol meer van. De discussie was in ieder geval leuk.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

De GMX-D5.1 is bedoeld voor mid-end. Heeft bijv. 6.5 inch driver ipv dual 8 zoals bij de pm5.1.

Voor top high-end 5.1 pc speakersets blijft het bij de PM5.1, Z680, 510d, 550 en Digitheather.

Verwijderd

Jongens, het mooiste is natuurlijk een aparte versterker met speakers... maar dat is heel wat anders dan een computer speakerset... als je voor de high-end in pc speakers gaat kom je in de klasse z680, klipsch 5.1, etc... zeg maar 500 euro, daar kan je ook een leuke versterker + speakers voor kopen... maar dan praten we niet meer over pc speakers...

• Cyb
  • Niet online

Cyb

550 heb je al voor 300euro

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
[...]

Dat ontken ik ook niet?

Ik vind deze alleen spuuglelijk, en zou daarom een andere Klipsch set nemen.
Lees mijn pos nog maar eens na

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:02:
Jongens, het mooiste is natuurlijk een aparte versterker met speakers... maar dat is heel wat anders dan een computer speakerset... als je voor de high-end in pc speakers gaat kom je in de klasse z680, klipsch 5.1, etc... zeg maar 500 euro, daar kan je ook een leuke versterker + speakers voor kopen... maar dan praten we niet meer over pc speakers...
Maarwel over geld en geluid.

Ik denk zodra je zo'n setje stevig gaat beoordelen op z'n geluidskwaliteit bij muziek, dat je dan tenminste een keer heb moeten overwegen om voor de amp+speakers te gaan.

Per definitie zul je uit melkpakjes + een flinke sub geen mooie muziek krijgen (in ieder geval wat ik heb gehoord), dat is nou eenmaal zo en is een gevolg van de kleine satalieten die de middentonen moeten verzorgen.

en ja heb flink wat duurdere sub-sat setjes beluisterd dan de klipsch ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 09:29:
[...]
Maarwel over geld en geluid.

Ik denk zodra je zo'n setje stevig gaat beoordelen op z'n geluidskwaliteit bij muziek, dat je dan tenminste een keer heb moeten overwegen om voor de amp+speakers te gaan.

Per definitie zul je uit melkpakjes + een flinke sub geen mooie muziek krijgen (in ieder geval wat ik heb gehoord), dat is nou eenmaal zo en is een gevolg van de kleine satalieten die de middentonen moeten verzorgen.

en ja heb flink wat duurdere sub-sat setjes beluisterd dan de klipsch ;)
Meestal gaat het meer over de hoge tonen bij melkpakjes, er zijn weinig melkpakjes waar ook nog een fatsoenlijke midrange speaker in zit...

Verwijderd

dat ruisen is idd erg vervelend, maar de nieuwe serie heeft dat dus niet meer en als 'gedupeerde' kun je de boel kostenloos laten vervangen
Hier heb ik nog niets over gehoord. Bovendien is dit ook nog niet gemeld in het grote 560-680 topic of op de site van Logitech?

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 10:10:
[...]

Meestal gaat het meer over de hoge tonen bij melkpakjes, er zijn weinig melkpakjes waar ook nog een fatsoenlijke midrange speaker in zit...
Nee, het probleem is het midden, vooral laag midden. Voor hoog heb je geen normale behuizing en een beetje behoorlijk conus oppvervlak nodig. Voor middentonen wel.

Ecodan warmtepomp

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 22:35:
[...]

blabla
Heel simpel. Er lopen namelijk altijd idioten rond (ja, dit topic bewijst dat weer :D ) die prijs per definitie gelijk stellen aan kwaliteit. En ergens gaat dat verhaaltje niet meer op, en dan wordt het "wat de gek ervoor geeft" Ik heb dat zelf gehad met een versterker, ik wilde een nieuwe kopen, en hat de keuze uit 2 stuks. Een marantz van 700 gulden een een Harman kardon van 800. Volgens jouw redernering zou ik dus altijd die HK moeten kiezen. Ik heb echter voor de Maranz gekozen, omdat ie op mijn speakers op dat moment gewoon beter klonk....

Edit: en op een gegeven moment ga je gewoon voor de naam en voor de exclusiviteit betalen, en niet noodzakelijkerwijze voor de kwaliteit...

[ Voor 10% gewijzigd door Sparhawk op 06-02-2003 14:32 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

De Set heet dus GMX d-5.1

Klipsch has been rockin' the multimedia nation for 3+ years with the world's most award-winning ProMedia® personal audio systems.

Now, after years of research and state-of-the-art industrial design, the gauntlet is thrown down again. By combining musical excellence plus dynamics and digital decoding, Klipsch has created a new performance/value-defining system, delivering the ultimate in surround action with the new ProMedia® GMX D-5.1.

• Five two-way satellites
• 6.5" powered subwoofer
• Digital control module
• 5 (6) .1 surround sound
supports Dolby Digital,
Dolby Pro Logic II
and five-channel stereo
• Two digital inputs for
PlayStation® 2, Xbox™,
PC, DVD or CD signals
• One analog input for
GameCube™, CD, MP3,
TV or VCR signals
• 35Hz-20kHz
• 108dB SPL

Geen DTS! Geen 6e speaker voor es/ex!

Ik ben benieuwd waneer er nu EINDELIJK eens een goeie speaker fabrikant een set op de markt brengt met :

1- 6.1 speakers en sub
2- ieder speakertje 2 weg
3- Dolby Digital 5.1, Prologic2 en DTS
4- Hoog, midden, laag tweakeble per speaker
5- Versterkers ingebouwd in sub
6- Geluidsniveau van hifi kwaliteit
7- Geen ruis >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 15:14 ]

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Cambrige SoundWorks brengt een 6.1 versie uit van de 550, de MegaWorks THX 6.1 650. Ze verwachten deze op zijn vroegst rond einde van de zomer.
Verder heb je nog de Inspire 6600, maar dat is meer mid-end ipv high-end PC zoals de 650.

Verwijderd

waar dus geen decoders in zit...... en speakers zijn geen 2 weg.

Edit: er er staat creative op :r

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 16:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:06:
De Set heet dus GMX d-5.1

Klipsch has been rockin' the multimedia nation for 3+ years with the world's most award-winning ProMedia® personal audio systems.

Now, after years of research and state-of-the-art industrial design, the gauntlet is thrown down again. By combining musical excellence plus dynamics and digital decoding, Klipsch has created a new performance/value-defining system, delivering the ultimate in surround action with the new ProMedia® GMX D-5.1.

• Five two-way satellites
• 6.5" powered subwoofer
• Digital control module
• 5 (6) .1 surround sound
supports Dolby Digital,
Dolby Pro Logic II
and five-channel stereo
• Two digital inputs for
PlayStation® 2, Xbox™,
PC, DVD or CD signals
• One analog input for
GameCube™, CD, MP3,
TV or VCR signals
• 35Hz-20kHz
• 108dB SPL

Geen DTS! Geen 6e speaker voor es/ex!

Ik ben benieuwd waneer er nu EINDELIJK eens een goeie speaker fabrikant een set op de markt brengt met :

1- 6.1 speakers en sub
2- ieder speakertje 2 weg
3- Dolby Digital 5.1, Prologic2 en DTS
4- Hoog, midden, laag tweakeble per speaker
5- Versterkers ingebouwd in sub
6- Geluidsniveau van hifi kwaliteit
7- Geen ruis >:)
Een electrostaten 6.1 speakerset voor de pc :9 met geluidskaart met buizenversterker

Verwijderd

mja leuk :'(

• Cyb
  • Niet online

Cyb

6.1, 2 weg, decoder met alles erop en eraan zal je voorlopig niet tegenkomen voor de PC.

Btw, er wordt hier nogal negatief gedaan tegen Creative. Ok, de Creative Inspire is niet zo super, maar de Creative/Cambridge SoundWorks MegaWorks series zijn zeker niet slecht en behoren tot de top op PC gebied.

Verwijderd

Je hebt ze zeker zelf in huis? :+ Ik blijf erbij dat er uit een 1 weg speakertje nooit het geluid van een 2weg kan komen. En ik blijf Creative RUK vinden. De top onder pc gebied zal altijd klipsch blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 23:51 ]

• JT

JT

VETAK y0

Logitech net zo hard als Klipsch. Jij moet echt is de Logitech speakers gaan luisteren en je zal je verbazen over de hoge tonen die er netjes uitkomen !

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 06 February 2003 @ 23:54:
Logitech net zo hard als Klipsch. Jij moet echt is de Logitech speakers gaan luisteren en je zal je verbazen over de hoge tonen die er netjes uitkomen !
Ik heb ze beluisterd en het klopt wat je zegt maar ik zou zeggen koop ze alle 2 net als ik en luister dan, want volgensmij heb jij ook nog nooit klipsch promedia's gehoord (correct me if i'm wrong)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 00:19 ]

• JT

JT

VETAK y0

Je hebt gelijk :) Maar ik geloof niet dat deze zo veel verschil zullen maken qua hoge tonen.

Ecodan warmtepomp

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 23:50:
Je hebt ze zeker zelf in huis? :+ Ik blijf erbij dat er uit een 1 weg speakertje nooit het geluid van een 2weg kan komen. En ik blijf Creative RUK vinden. De top onder pc gebied zal altijd klipsch blijven.
Ik heb de 550 in huis ja :)

De met dat ze tot de "top" behoren bedoel ik in de groep van de top. (Dus niet het beste, want elk hebben bijna andere eigenschappen.)

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand een winkel in de randstad waar ze Klipsch op voorraad hebben? Ik kan ze alleen in web-only shops vinden, en ik koop geen speakers zonder ze te horen. Principe kwestie.

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Leuk design! Maar niet voor naast je PC 8)7
Ik heb weinig monitoren tot nu gezien met mooie mettalic randjes en poespas. ;)
Ik denk dat je PC speakers beter zo neutraal mogelijk kan houden.

Anders vloekt dat zo bij die wit grijze pc kastjes die na verloop van tijd soms geel achtig uitslaan. :P
Nou heb ik nog niemand gehoord over de levensduur van z'n setje.
350/400 euro voor PC speakers vind ik een hoop geld.
Ik geloof best dat het leuk kan klinken.

Maar hebben ze de levensduur van die setjes wel eens getest?
Als je gewoon naar de midde/top klasse hifi gaat kijken kan je toch mininmaal 10jaar met je set doen. Dus vraag ik me toch af hoe de prijs kwaliteit ligt.

Ik sowieso van mening dat een simpele hifi monitor van bijv. Tanoy ofzo beter zal klinken dan een PC setje. Simpel weg omdat het nog in de kinderschoenen staat.
En uberhaubt zijn al die melk pak speakers iets van de laaste jaren.

Maar mensen moeten niet bij mij komen dat opeens hun logitech setje betere Audiofiele geluidskwaliteit en opbouw heeft dan bijv mijn NAD amp en JBL monitor speakers.

Veder ben ik van mening dat dit voor veel mensen een simpele oplossing is.
Je kan z'n setje tenslotte bijna overal bij gebruiken. Voor HT of op de PC.
Tis simpel, klein, leuk geluid, bied voor de meeste voldoening en je hoeft er geen hifi shop vrees voor te hebben :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Tijmen op 25-03-2004 21:55 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

dit is een topic uit 2003.... :X

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Achja soms vergeet je naar de datum te kijken he :z
Mjah weten mensen toch nog mijn mening :o