[benq CRW 4012A] Nier hoger dan 16speed

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Mijn brander, Benq CRW 4012A, wil niet sneller branden dan 16 keer. vroeger kom ik echter WEL op de maximum snelheid (40 speed) branden. gedaan. Ik heb de faq nagelopen en ben nog steeds geen soelaas. Nero geeft het volgende met een cd erin(die max 48speed zou kunnen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/16speed.bmp

En zonder cd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/40speed.bmp

soz voor dde brakke kwaliteit maar zo blijft de grote nog een beetje normaal

Ik heb met meerdere cd's geprobeerd, maar ik krijg hem onder geen beding hoger dan 16. Ik word hier een beetje gek van want hij heeft het dus wel op 40 speed gedaan :(

.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je de speedtest in Nero al eens opnieuw gedaan?

Nero heeft een toolkit. Daar staat o.a. de Nero Drive Speed Test tussen. Lat je drive opnieuw testen... Dan geeft ie alle mogelijke snelheden weer.

[ Voor 60% gewijzigd door Han op 05-02-2003 13:19 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Testresults

Daar komt ie dus niet boven de 20. Ik vind het echt vaag!! Ik ga maar eens een schoonmaak cd ofzo kopen. Misschien dat het dan opgelost is.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 05-02-2003 14:20 . Reden: link fixed... ]

.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AkroBatik schreef op 05 februari 2003 @ 14:12:
Testresults

Daar komt ie dus niet boven de 20. Ik vind het echt vaag!! Ik ga maar eens een schoonmaak cd ofzo kopen. Misschien dat het dan opgelost is.
Sommige fikkers vinden schoonmaak cds niet echt leuk.

Dit probleem ligt namelijk niet aan je fikker maar aan de media die je gebruikt. Cheap-ass fikkers vinden het namelijk moeilijk om alle media op hoge snelheid te fikken.

een cdtje (12x certified) kan ik wel op 40x fikken in mijn plex, maar zodra ik hem in mijn Matshita duw (in mijn notebook) kan hij max 8x. Alleen met dure media wil die matshita op 16x (het is dus een 16x combo).

Tip. Koop duurdere media, daar zal het waarschijnlijk beter mee gaan. En als je cdtjes het wel doen in een dure fikker, betekend dus niet dat ze automatisch werken in een el cheapo fikkertje.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Mn brander was nou niet direct goedkoop (niet top-off-the-bill maar toch, benq = acer) Maar hij heeft het gedaan, op bijna alle cd's en mn media is gewoon goed. Want bij alle cd's brand ie op 16 speed. Ik heb dan nu nashua. Maar bij andere doet ie het zelfde (tdk philips sony)

.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AkroBatik schreef op 05 February 2003 @ 16:43:
Mn brander was nou niet direct goedkoop (niet top-off-the-bill maar toch, [b]benq = acer[b]) Maar hij heeft het gedaan, op bijna alle cd's en mn media is gewoon goed. Want bij alle cd's brand ie op 16 speed. Ik heb dan nu nashua. Maar bij andere doet ie het zelfde (tdk philips sony)
Tja, dat bedoel ik. Acer is nou niet echt geweldig met zijn branders is mijn ervaring. Zeker na verloop van tijd kunnen ze wat probleempjes gaan geven met het detecteren van media.
misschien even schoonmaken op een of andere manier (lens schoonmaken met alcohol ofzo).
Pagina: 1