Ik heb op mijn vaders computer 512mb SDRAM 133 erop gezet, ipv van zijn oude 2x 64mb SDRAM 100. Eerst herkende hij het niet en hield stug vol dat hij nog steeds 128mb had. Toen heb ik in de BIOS de FSB op 133 gezet en met SiSoft Sandra gechecked hoeveel ik nu echt had. Buiten het feit dat die bak nu van 400 is versneld naar 533 zag ik dat nu op 1 van de bankjes 512mb geheugen aanwezig was, mooi! Even voor de zekerheid opnieuw opgestart maar in mn bootscherm zag ik vrolijk 128mb RAM staan
Daarna een dikke witregel dat ik de CAS-latency op "2" moest zetten (althans daar ga ik van uit). Ik terug naar mn BIOS, CAS-latency stond op 3, nu op 2 gezet. Opnieuw opstarten en een tweetal lange hele lage beeps. Ok beetje aan het simmetje geprutst, leek gewoon goed te zitten, nog een keer, weer die beeps en geen beeld!! Oude geheugen er maar weer ingezet. Nou start ie wel op maar geen beeld 
Kan het te maken hebben met die CAS-latency? Is het verstandig om PC100 geheugen op een 133 FSB te zetten? Wat doe ik fout? Ik heb niet het idee dat hij windows opstart want daar is hij te stil voor...
Kan het te maken hebben met die CAS-latency? Is het verstandig om PC100 geheugen op een 133 FSB te zetten? Wat doe ik fout? Ik heb niet het idee dat hij windows opstart want daar is hij te stil voor...
Connaisseur des femmes