Printen in Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 13:17
Ik wil graag kunnen printen via een netwerk maar wanneer ik een printopdracht geef wordt die in de wachtrij gezet maar na een paar seconden weer verwijderd zonder dat die er iets mee gedaan heeft.

ik hoop dat dit een beetje duidelijk omschreven is weet iemand wat ik fout doe of waar de fout kan zitten.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

D'r staat vast wel iets in een log ergens. * wzzrd doet een gok: /var/log/cups :)

• KraveN
Ik gebruik geen CUPS

Is dat noodzakelijk of is dat anders niet mogelijk ?

Verwijderd

never mind. hier stond iets flameachtigs

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 12:50 ]

Verwijderd

/var/log/spool :?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

KraveN schreef op 05 February 2003 @ 12:43:
Ik gebruik geen CUPS

Is dat noodzakelijk of is dat anders niet mogelijk ?
[Yomanda power]
je gebruikt lpr, je printer is een epson stylus color 55000 met 16384x16384 dpi en de printerserver is een AMD Athlon 50000+ met 5 gig ram
[/Yomanda power]

:+

hoe moeten wij weten wat je nou gebruikt en wat voor printer, of hij werkt op de lokale pc, wat voor foutmeldingen je krijgt en wat je al geprobeerd hebt als je dat niet opgeeft :?

lees eerst het onderstaande door:

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

edit:

mooie post history... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Leon op 05-02-2003 12:56 ]

Eeuwige n00b

• KraveN
[Yomanda power]
je gebruikt lpr, je printer is een epson stylus color 55000 met 16384x16384 dpi en de printerserver is een AMD Athlon 50000+ met 5 gig ram
[/Yomanda power]

hoe moeten wij weten wat je nou gebruikt en wat voor printer, of hij werkt op de lokale pc, wat voor foutmeldingen je krijgt en wat je al geprobeerd hebt als je dat niet opgeeft :?

Nou ik gebruik dus lpr gewoon op lokale machine om te kijken of t printen werkt. het is een hpdeskjet 500 en server is een pentium 133 met 32 mb. lokaal werkt het dus niet en via t netwerk ook niet. Dus ik doe lpr -> wordt in que gezet -> maar dan is die na een paar seconde weg. Dit gebeurt ook als ik via een windows machine bijvoorbeeld via wordt doe afdrukken. gaat naar wachtrij en een paar seconde later is die weg.

ik gebruik samba 2.2.0 en suse linux 7.2

Verwijderd

Mjah, het is wel een erg vaag verhaal zo. Je geeft eigenlijk helemaal niet aan wat je hebt geprobeerd en hoe je configuratie er uit ziet. Wellicht handig om eens op www.linuxprinting.org te gaan kijken hoe je een printer installeert op Linux. Dan zul je zien dat er verschillende manieren zijn om zoiets aan te pakken. Er staan op die page duidelijke HOWTO's en tutorials, dus ga daar eerst eens mee aan de slag.

Voor wat betreft je startpost in deze topic: die is onvoldoende. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] maar eens door. Daar staat in beschreven wat we in NOS zoal van een startpost verwachten. Daarom zet ik deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.