Ik heb sinds een maand een bassetje gekocht: een Hartke vx410 speaker (400W, 8 Ohm) en een Hartke 3500 top (240W @ 8 Ohm), zie voor specs 3500 en vx410. Daar heb ik gewoon een Ibanez ATK 100 basje aan hangen. Maar ik ben absoluut niet tevreden met het geluid. Als we met de band oefenen (2 gitaristen en een drummer en ik dus) schroef ik de master tot op de helft open en dan begint ie al te vervormen (overstuurd geluid), met compressie op 3/10 ofzo en pre-amps op een kwart.
Verder zit er nog een rare resonantie in de buurt v/d tweeter, soort meetrillend ringetje lijkt het wel maar echt irritant (het ligt niet aan de kabels). Daar moet ie sowieso voor terug.
Mijn vraag is: moet ik tevreden zijn met dit setje, als je let op een prijs van 900 € hiervoor, en zou die 400W die de speaker zou moeten geven altijd genoeg moeten zijn om een band mee weg te blazen? Ik voel me namelijk flink in de zeik gezet met deze prestaties..
Verder zit er nog een rare resonantie in de buurt v/d tweeter, soort meetrillend ringetje lijkt het wel maar echt irritant (het ligt niet aan de kabels). Daar moet ie sowieso voor terug.
Mijn vraag is: moet ik tevreden zijn met dit setje, als je let op een prijs van 900 € hiervoor, en zou die 400W die de speaker zou moeten geven altijd genoeg moeten zijn om een band mee weg te blazen? Ik voel me namelijk flink in de zeik gezet met deze prestaties..
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”