[LAN] 2 PC 4 Netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32
Heeft het zin om in een simpel netwerk van 2 PC's, per PC 2 netwerkkaarten te installeren om zo de overdracht snelheid te verhogen?

Dus PC1 ==== PC2

Of ondersteunt windows XP dat soort grapjes niet....

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32

dodo79

witte dikke tonnie

dat kan je toch doen dmv. een netwerkbrug te maken tussen beide kaarten, ik gloof da win xp da vanzelf doet.

hier werkte et ook 'opeens' nadat ik wlan en utp op me lapdoos aansloot.

en ja, je krijgt dan idd een netwerk van 200mbit

[ Voor 43% gewijzigd door dodo79 op 05-02-2003 12:12 ]

omdat het kan!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kleine aantekening: een dergelijke brug is dan ook wel puur softwarematig, dus je zult wel een flink systeem nodig hebben als je 20 MB/sec over wilt pompen (ga maar uit van 10 MB/sec maximaal denk ik).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32
LauPro schreef op 05 February 2003 @ 12:22:
Kleine aantekening: een dergelijke brug is dan ook wel puur softwarematig, dus je zult wel een flink systeem nodig hebben als je 20 MB/sec over wilt pompen (ga maar uit van 10 MB/sec maximaal denk ik).
Okee, maar als je gebruik maakt van 'ranzige' realtek kaarten zul je niet snel boven de 5 mb per seconde uit komen. En misschien door deze 5 mb per seconde te verdelen over 2 CPU vretende kaarten dat het totaal CPU verbruik zal dalen.

Lijkt mij een issue waar je alleen maar achter komt door het te testen en ik heb nog niet genoeg netwerkkaart over..dus ik wacht hier nog maar even mee.. :)