Satelliet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Ons bedrijf heeft meerdere vestigingen en die bellen nu nog in op het hoofdkantoor via een enkele ISDN lijn. Ook het internet loopt in het hoofdkantoor via die enkele ISDN lijn. Deze lijn staat hele dagen open.
Met het oog op uitbreidingen en andere zaken moet deze verbinding dus omgezet worden. Kabel en ADSL zijn niet beschikbaar en informatie of dit op korte termijn wel zo is ook niet. ISDN via een dubbele lijn wordt gewoonweg te duur en biedt nog niet de performance die we zoeken.
Een satelliet verbinding is nog een alternatief dat open staat.
Mijn vraag is of er mensen zijn die zelf ervaring hebben met een satelliet verbinding? Dus hoe ligt de performance, is de verbinding betrouwbaar, hoe zit het met beveiliging etc.

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op 05 February 2003 @ 11:58:
Ons bedrijf heeft meerdere vestigingen en die bellen nu nog in op het hoofdkantoor via een enkele ISDN lijn. Ook het internet loopt in het hoofdkantoor via die enkele ISDN lijn. Deze lijn staat hele dagen open.
Met het oog op uitbreidingen en andere zaken moet deze verbinding dus omgezet worden. Kabel en ADSL zijn niet beschikbaar en informatie of dit op korte termijn wel zo is ook niet. ISDN via een dubbele lijn wordt gewoonweg te duur en biedt nog niet de performance die we zoeken.
Een satelliet verbinding is nog een alternatief dat open staat.
Mijn vraag is of er mensen zijn die zelf ervaring hebben met een satelliet verbinding? Dus hoe ligt de performance, is de verbinding betrouwbaar, hoe zit het met beveiliging etc.
satteliet verbinding heeft hoge ping waardes
Ik zou het niet doen.

CHeck eerst al je opties, vraag derden, zoals versatel,bbnet etc.

Geen adsl/kabel beschikbaar.

Check dan eens de Anytime van Euronet, flatfee inbellen met ISDN (of dual als je wil).

Dit kost ca. 350 € p/m onbeperkt data verkeer, 24 uur per dag, en betrouwbaar (ik heb er 2 jaar ervaring mee.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

FallenAngel666 schreef op 05 februari 2003 @ 11:58:
Je hebt een roundtrip van > 1 seconde. Voor vrij veel zaken maakt dat de verbinding onwerkbaar.
Satteliet is eigenlijk alleen geschikt voor veel downloaden, voor de rest is de verbinding minder of niet geschikt.

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
Wij hebben hier (op mijn werk) bijna 1 jaar lang internet via de sateliet gehad.
zoals hierboven als aangegeven, zijn er voor en nadelen aan.

- de grote voor is dat je een snelle verbinding hebt, waar geen kabel of adsl is.
- nadeel is inderdaad een hele trage response tijd (waar we nu met adsl, jaja eindelijk beschikbaar hier, op www.speedtest.nl 500/800 connecties per minuut kunnen maken was dat met de sateliet 5...)
upload bleef ook steken op +/- 3 kb/s download van grote bestanden was wel snel.(80kb/s)

verbinding is wel redelijk betrouwbaar (ook met slecht weer) maar er is wel eens een time out.

1 - 2 - 3

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Ok dan is dat dus ook geen optie.
Flatfee ISDN zou misschien dan toch de enige optie zijn.

Verwijderd

Ik weet niet of de vestigingen ver uit elkaar liggen? anders zou je een straalverbinding kunnen overwegen. Ik meen dat deze ongeveer 50 kilometer kunnen overbruggen op een mooie bandbreedte.

Voor DSL zou ik je toch adviseren met KPN of een andere provider te gaan overleggen. Ik heb begrepen dat de uitrol hiervan nu op individuele basis bepaald gaat worden (voor bedrijven dan). Misschien kun je iets overeenkomen.

Ik heb zelf ook erg goede ervaringen met flat fee isdn verbindingen. In mijn geval bij demon, past mooi bij je alias.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In de ComputerTotaal (geen idee hou die exact heet, dat blaadje wat je bij je HCC abbo krijgt) heeft in het December/Januari nummer (durf nl. niet te zeggen welke het nou was :+) een test gedaan omtrent inet via de satteliet.

Zowel one-way (modem voor reouterkanaal) als two-way en de kosten zijn daar onder handen genomen.
is de verbinding betrouwbaar, hoe zit het met beveiliging etc.
Er was 1 aanbider die de signalen standaard encrypt.

Move PNS > NT

[ Voor 20% gewijzigd door Koffie op 05-02-2003 13:24 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Stewie!

Keen must die!

Koffie schreef op 05 February 2003 @ 13:23:
In de ComputerTotaal (geen idee hou die exact heet, dat blaadje wat je bij je HCC abbo krijgt) heeft in het December/Januari nummer (durf nl. niet te zeggen welke het nou was :+) een test gedaan omtrent inet via de satteliet.[...]
februari nummer dacht ik en het is Computer!Totaal :9
gevonden, deze dus:
Internet via de satelliet (p.48)
BySky
www.bysky.nl
HertZinger
www.starspeeder.nl
S@tcom
www.sat-com.nl
Isbeautiful.net
www.isbeautiful.net
Wulff advies & automatisering
www.wulff.nl

[ Voor 32% gewijzigd door Stewie! op 05-02-2003 13:34 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
www.mach-six.com!!!!!

(zelf gewerkt :P)

Een echte golver is nooit uitgeput

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 20:13
Ik wil niet spammen , maar is www.iparix.com niets voor je?

Via satteliet heb je delay tijden van >1000 ms... Niet handig als je terminal achtige services o.i.d. aangaat bieden...

Deze lijn is veel sneller (straal verbinding) en reply tijden liggen meestal rond de 10 a 15 ms...

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
meestal is sataliet -+ 500 m/sec :)
Maar idd....erg lastig voor dat soort dingen

Een echte golver is nooit uitgeput

Pagina: 1