[XP] File System

Pagina: 1
Acties:

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
http://www.strikerz.net/~vincent/probleem.jpg

das dus mijn probleem, krijg het niet weg als ik chkdsk / f doe en reboot dan scanned ie wat, reboot zo snel dat ik het niet meer kan lezen en als ik dan in veilige modes (met dosbox) of gewoon opstart krijg ik dat nog steeds. Heeft iemand een idee hoe je dit weer weg krijgt?

onder savemode na 2 x scannen is heb probleem weg. maar na normale reboot is het er weer :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
kleine kick en toevoeging :P ik heb na uurtje googelen al wat meer gevonden tis een "ntfs bug" wat nog wel eens voor wil komen onder XP en 2K. dus zo ver hoe het nu kan. maar dan de oplossingen staan me nog niet aan (aan wat ik kan vinden)

A je gaat weer FAT gebruiken
B je format en begint op nieuw
C je copyed al je data naar andere part en dan weer terug en dan werkt het
D je laat het rusten ( das natuurlijk TW onwaardig :D )

nu zou C nog niet zo hele erg zijn waar het niet dat het me opstart part is dus dat het beetje lastig word.

Dus mijn vraag is Weet iemand anders nog een oplossing?? het moet wel is vaker voorgekomen zijn aan de hoeveelheid hits te zien.

Verwijderd

probeer eens "chkdsk c: /f /r" (rebootje)"

"/r" zorgt er voor dat bad sectors gemarkeerd worden, en niet meer opnieuw gebruikt worden. Heb je dat al geprobeerd?

Heb het zelf ook een tijdje gehad op een nieuwe schijf. Laatst weer andere schijven in mijn PC gezet, probleem weg....Was dus toch iets aan de hand. Maar wat er nu aan de hand was?

My two cents...

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
chkdk /f heb ik gedaan, doet niks en /r zou niet hoeven denk ik, tis geen badsector maar file system fout die als ik de sites zo is mag geloven veel vaker komt door "bug" in NTFS maar moet toch wel te fixen zijn op 1 of andere manier?

Verwijderd

Klinkt vrij lomp .. maar je zou met bv. een Partition-Magic bootflop een 2e partitie kunnen aanmaken (schijfruimte genoeg geloof ik). Dan met een Norton Ghost flop je 1e partitie klonen naar je 2e partitie (of een serie image-files maken van je 1e partitie op je 2e partitie). Dan weer de PM-flop er in, en de 1e partitie deleten, en evt nog wipen ook. Dan opnieuw aanmaken. En dan weer met de Ghost-flop je 1e partitie terugzetten.

Het is nogal een overkill methode maar misschien het overwegen waard.

Ik zou ook eens proberen om chkdsk te draaien met /f /r /x, maar als het dus je systeem-partitie is zal dat niet gaan, want die heeft altijd open handles en is dus niet te unmounten. Nahja het kan wel .. maar dan klapt Windows natuurlijk meteen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 02:02 ]

Verwijderd

Of even een andere systeempartitie/schijf/bootdisk en vanuit daar (want dan is die NTFS unmouted) chkdsk /f /r /x

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 02:17 ]

Pagina: 1