Toon posts:

Cdwriter word gezien als cdrom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Het branden van CD's lukt niet. Clonecd vind geen cdwriter, Nero wel maar als ik wil gaan branden geeft hij aan dat er een CD-Rom in de writer zit ipv een CD-R (en geloof me het is echt een CD-R)
Wat verder ook nog zeer vreemd is, is dat de windows explorer vind dat de lege cd-r een audio cd is.
De Hardware is in orde. Voorheen heeft het ook onder Windows gedraaid. Recenter
heeft het onder linux gedraaid. Dus ik vermoed dat er ergens in de software iets fout zit. Ik heb een beetje het idee dat er een cdrom speler gezien word terwijl er een cdwriter in zit.

Hardware:
Adaptec 1542CF SCSI controller (laatste driver)
Yamaha CDR100 SCSI cd writer (geen speciale driver beschikbaar)

Software:
Windows 98 (met winupdate geheel bijgewerkt)
Nero (laatste versie)
[CloneCD (laatste versie) ... Deze ondersteund mijn yamaha writer niet]
Adaptec ASPI Drivers (laatste versie)

Heeft iemand enig idee, Ik ben al een paar dagen bezig maar het wil maar niet lukken?

p.s. Ja, ik heb al de search functie gebruikt... en het internet afgezocht maar nogsteeds heb ik geen oplossing gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 15:19 . Reden: OS Versie toegevoegd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Welk OS draai je? Heb je al in de OM FAQ gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC> OS Heb ik zojuist toegevoegd. De OM Faq ha dik nog niet gelezen. Ik ben voornamelijk bezig geweest met e search function. Nu heb ik de OM Faq alsnog gelezen maar daar lijkt de oplossing ook niet echt bij te zitten.

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 10:41

Tubbietje

Illegaal!

Heb je al geprobeerd je cd-rewriter te verwijderen bij apparaatbeheer en dan opnieuw te laten detecteren :?

Ook kan het zijn dat er een programmaatje als PacketWrite of DirectCD de drive gebruikt en Nero/CloneCD hem dan niet goed meer kan detecteren.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

Topicstarter
Tarod: Dit heb ik inderdaad al geprobeerd. De detectie verloopt normaal. Maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Verder heb ik geen cdwriter software geinstalleerd staan. Geen PacketWriter geen DirectCD.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit nog help: De log van Nero geeft de volgende foutmelding aan:

CD type reading failed

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.. (of in iedergeval omzeild) en het lijkt me wel zo netjes omdat eventjes te melden.

Wat er nu precies mis gaat met Nero dat weet ik niet (oudere versies van nero werken wel met mijn brander) maar Easy CD Creator heeft geen enkel probleem met m'n hardware. Dus die gebruik ik nu!
Pagina: 1