[Flash] focus geven bij laden

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:45

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik kijk al een tijdje uit naar bronnen over het focussen van een Flash filmpje bij het laden van een pagina. Dwz, ik wil graag dat mijn Flash filmpjes de focus krijgen als ze opstarten. Het is namelijk zo dat wel de carets in de invoervelden knipperen, maar dat de Flash op zich nog niet de focus heeft bij het laden. Vanuit de gebruikerservaring is dit eigenlijk verwarrend. Een knipperend tekstveld betekent doorgaans 'ik heb de focus', maar als de gebruiker iets typt, verschijnt dat dus niet in het tektsveld.

Nu kan je dit gemakkelijk met IE/JavaScript bereiken (<OBJECT> tag van een ID voorzien, en in onLoad event de focus geven), maar met Netscape ligt het verhaal weer net iets anders. Het <EMBED> object heeft weliswaar een name attribuut, maar het lijkt onmogelijk om daarlangs de focus te zetten.

Nu vond ik vandaag toevallig deze link hierover, die echter dateert van april 2 jaar geleden (2001). Dus ik vroeg mij af of iemand misschien ondertussen kon weerleggen wat hierin gezegd wordt.

Samengevat: er wordt beweerd dat zelfs Macromedia aangeeft dat het onmogelijk is om in Netscape een Flash filmpje met JavaScript de focus te geven, maar dat er aan gewerkt wordt. Daar laatste heb ik echter nog nergens kunnen terugvinden...

Iemand :?

PS: Nog een recente relevante vraag hierover in ditzelfde forum, onbeantwoord...
edit:
Xie net dat mijn topictitel beetje ongelukkig is. Dat Javascriptje is dus niet wat ik gebruik in IE om de focus te zetten. opgesopt :*)

[ Voor 8% gewijzigd door GrimaceODespair op 06-02-2003 13:59 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ja, kheb er ervaring mee...naar aanleiding deze post van mij op FC ben ik een tijdje bezig geweest met het focussen van SWF files in een pagina in verschillende browsers en ik ben tot de conclusie gekomen dat behalve IE/PC ( zelfs mac werkt niet ) het niet mogelijk is :/

post is al half jaartje oud dus als iemand nieuwe info heeft..graag! :)

"You're only as good, as what you did last week."

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
*kick* en om dan toch ook nog iets nuttigs te zeggen:

Owen, op die post van jou lijkt ook niet bijster veel reactie gekomen te zijn, of kijk ik nou ergens langs?

Verwijderd

Is het ook niet mogelijk om met onderstaand commando de focus aan de flash movie te geven?

Selection.setFocus

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Topicstarter
Ik heb deze eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. In deze thread wordt het ook geopperd, maar de topicstarter heeft jammer genoeg niks meer van zich laten horen.

Wat ik van het Selection object echter vermoed, is dat het volledig losstaat van de selectie in de HTML DOM. Vandaar ook dat de cursor wel lekker staat te knipperen in mijn tekstveld, maar dat de Flash toch niet de focus heeft.

Misschien moet ik het toch maar even proberen, en kijken of het enig effect sorteert, maar ik zie het zwart in. Ik laat het iig nog weten.