Toon posts:

[NT4sp6a SBS]aantal hits in filefolder per tijdseendheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben een beetje aan het puiinruimen en probeer uit te vinden of het een hanging-offence is om op de users dir op de D schijf van de langzaamste server van het bedrijf compressie aan te zetten. Op m'n eigen homedir heb ik dat al een tijdje aan gezet en dat geeft niet zoveel vertraging, maar aangezien niet iedereen gezegend is met een slechts 12 mb grote homedir met voornamelijk tekstfiles erin, wil ik graag even weten hoe hard ze elke dag aan die map trekken voor ik compressie aanzet. Want als de performance dropt, gaan ze me niet lief vinden.

Heeft iemand een goeie tip om nuttige usage statics te bakken van die ene map?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 08:19
Dat kan je toch doen in de performance monitor ? Of kan je daar geen dir. toegang bekijken ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat kan nou net niet. daar had ik ook al naar gekeken :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het zou mee moeten kunnen vallen zolang er maar niet teveel gebruikers op zo'n drive zitten en er geen applicatie vanaf draaien. Hou wel even in de gaten wat je bottleneck is, ik bedoel als je een 10 of een 100 MBit netwerk heb dan zal het waarschijnlijk je netwerkkaart zijn. Compressie moet je even testen die loopt via de CPU en die wil je niet teveel belasten.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
...
Hier kan ik echt niets mee. Ik weet natuurlijk wel íets van NT en dat ocmpressie op de schijf zetten cpu belasting veroorzaakt weet ik derhalve. Daarom zeg ik ook in mijn begin post: "Want als de performance dropt, gaan ze me niet lief vinden."
Verder is de 100 Mbit NIC niet de bottleneck bij te volle schijven, staat er dat het gata om homedirs (daar draaien idd geen applicaties vanaf, want het zijn user-opslagmappen).

"even testen" is dus net wat ik NIET wil, daarom wil ik weten hoe hoog de usage ligt... het is geen thuis-knutselbak.

• Twarp

Twarp

just grin...

Ach ja je zou ook wellicht wat specs kunnen geven om een idee te geven over wat de langzaamste server voor machine is.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil niet horen "dat zal wel gaan denk ik" ik wil horen "je kunt de gegevens als volgt verzamelen: ..."

ik wil namelijk ZELF bepalen wat de risico's gaan zijn, omdat alleen ik goed kan inschatten wat er gebeurt op deze machines (ik beheer ze elke dag...)

maar goed. als je denkt dat het helpt in het vindne van een tooltje dat directory toegangen per tijdseenheid vinden:

sp6a
450 mhz p3 met 400 MB ram
1x SCSI-2 18 Gb
diskusage: 4GB(290 mb vrij) / 14GB (1 gb vrij)
CPU load: nacht: 5%, ochtend 10%, middag 20%, avond 5% gemiddeld.
Bij vlagen piekt de cpu load een uurtje op 100%, deze vlagen komen gemiddeld vier maal per dag en duren zoals gezegd en uur t stuk ongeveer, dus dat is 1/4 van de totale openstelling van het systeem. Tijdens deze pieken moet er doorgewerkt kunnen worden, ook door mensen die in een gecomprimeerde file aan het beunen zijn. Mijn eigen homodir is gecompressed en tijdens de spikes kan ik zelf redelijk (maar wel iets vertraagd) werken.

En alvast bedankt ermee.

• Twarp

Twarp

just grin...

Je zou toch via performance monitor je gegevens moeten kunnen lezen, is er voor ontwikkeld. Zoek de juiste parameters voor de juiste onderdelen die je testen wil.

Als je CPU een paar keer naar de 100% piekt dan kan je mss wat RAM erbij prikken en kijken of dit een gunstige werking heeft. Verwacht dan niet dat wanneer je compressie gebruikt dat je systeem dat prettig gaat vinden. Er zijn ook tooltjes die dit per share in de gaten kunnen houden. Even zoeken op Google zou ik zeggen voor die tooltjes

Meh ...

Pagina: 1