[Dynabyte] HP Photosmart 812 (4mpix)voor 469 euro!!!

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00
Ik zat net in de pricewatch te kijken en zag daar dat de 4mpix Photosmart 812 nog maar 469 euro kost. Ik heb ze net even gebeld en het blijkt echt zo te zijn. Ze hebben er alleen nog maar 2 op voorraad in heel Nederland, dus je moet wel snel zijn. Hij is gewoon op te halen in iedere dynabyte (erg handig ivm garantie dus)

Voor 4mpix is dat natuurlijk geen geld. Ik heb zelf de grote broer de 850( te leen), en die bevalt me uitstekend!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

de 812 is niet zo'n beste camera hoor... (lees bijv. de review van dpreview.com)

voor dat geld is bijv. de Canon A40 een stuk aantrekkelijker...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

maar 2 op voorraad in heel nederland? ..pfff

• M_V
Mooooody schreef op 05 februari 2003 @ 10:59:
de 812 is niet zo'n beste camera hoor... (lees bijv. de review van dpreview.com)

Ik heb zelf nu een 850 te leen om uit te proberen en daar ben ik heel tevreden mee. Is echt een stuk beter dan de A40, die ik hiervoor had. En de 812 is toch dezelfde zonder stoere lens.....

[ Voor 6% gewijzigd door M_V op 05-02-2003 11:04 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 11:14

freddyathlon

McLaren Mercedes

Mooooody schreef op 05 februari 2003 @ 10:59:

Beetje stomme vergelijking vind je niet?
Een 4 mpixel vergelijken met een 2,1 mpixel 8)7

Voor dat geld is de HP een leuke camera, en hij maakt best mooie foto's.
Ik heb met dat cameraatje gespeeld en was er tevreden over.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• M_V
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 11:02:
maar 2 op voorraad in heel nederland? ..pfff
maakt dat wat uit? Gewoon bestellen en je hebt hem.... je kan hem gewoon bij je plaatselijke winkel ophalen.

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp812.html is er trouwens HEEL positief over

Ik werk trouwens niet bij dynabyte hoor, ik ben gewoon erg positief over hp (die ik nu al 1 hele dag te leen heb :D)

[ Voor 43% gewijzigd door M_V op 05-02-2003 11:08 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

freddyathlon schreef op 05 February 2003 @ 11:04:
[...]

Beetje stomme vergelijking vind je niet?
Een 4 mpixel vergelijken met een 2,1 mpixel 8)7

Voor dat geld is de HP een leuke camera, en hij maakt best mooie foto's.
Ik heb met dat cameraatje gespeeld en was er tevreden over.
helemaal geen stomme vergelijking...

vergelijken met 1 gemene deler is juist stom, en zeker als die deler hetgeen is dat niet eens in de buurt komt van het belangrijkste gegeven (het getalletje van aantal megapixels)
er zijn zat 2mp camera's die betere plaatjes schieten dan 3mp of 4mp camera's...(ruis, scherpte, verzadiging, contrast etc.)

de A40 is hiervan zo'n voorbeeld...
plaatjes op originele van de A40 zien er beter uit dan die van de 812 bijv. (lees de reviews en vergelijk de testfoto's)
komt ook nog bij dat de 812 amper features heeft (dpreview geeft er zelfs een '4' voor), de LCD is waardeloos in daglicht en comprimeren kan-ie ook al niet...

gelukkig heeft HP met de 850 veel van deze dingen aangepakt, dus dit is wel een camera die zijn geld waard is (vind ik...)

begrijp me niet verkeerd, het zal best een goede camera zijn, maar voor dat geld heb je wel wat beters (als je niet op megapixels geilt)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 05-02-2003 14:29 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• M_V
Mooooody schreef op 05 February 2003 @ 14:26:
[...]

helemaal geen stomme vergelijking...

vergelijken met 1 gemene deler is juist stom, en zeker als die deler hetgeen is dat niet eens in de buurt komt van het belangrijkste gegeven (het getalletje van aantal megapixels)
er zijn zat 2mp camera's die betere plaatjes schieten dan 3mp of 4mp camera's...(ruis, scherpte, verzadiging, contrast etc.)

de A40 is hiervan zo'n voorbeeld...
plaatjes op originele van de A40 zien er beter uit dan die van de 812 bijv. (lees de reviews en vergelijk de testfoto's)
komt ook nog bij dat de 812 amper features heeft (dpreview geeft er zelfs een '4' voor), de LCD is waardeloos in daglicht en comprimeren kan-ie ook al niet...

gelukkig heeft HP met de 850 veel van deze dingen aangepakt, dus dit is wel een camera die zijn geld waard is (vind ik...)

begrijp me niet verkeerd, het zal best een goede camera zijn, maar voor dat geld heb je wel wat beters (als je niet op megapixels geilt)
Zijn de 812 en 850 dan niet gewoon hetzelfde?

Ik ga misschien een hp850 kopen, ik zit nog te twijfelen met een Canon s30. ik heb sinds gisteren een 850 van iemand te leen om te testen, maar ik ben er vrij tevreden over. Maar misschien is die s30 NOG wel beter :D

Die 850 maakt in ieder geval betere fotos dan mijn a40. Ik heb trouwens wat fotos gekeken van de 812 en vond ze zeer ok. 4 voor features hoeft voor veel mensen niet echt een probleem te zijn (dus mensen die niet ermee "aan de slag" gaan)

• Mooody

Mooody

elmoody

Rudy_V schreef op 05 February 2003 @ 15:01:
[...]

Zijn de 812 en 850 dan niet gewoon hetzelfde?
nou...verschil in lens en ccd om te beginnen
verder zal de 850 iets geavanceerdere techniek bevatten, want dit is in alle opzichten toch een betere camera...

maar zoals ik al zei...de S30 is een aanrader :)
als je meer wil weten, voeg je me maar toe aan msn...

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 05-02-2003 15:30 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Rudy_V schreef op 05 February 2003 @ 15:01:
[...]

Die 850 maakt in ieder geval betere fotos dan mijn a40. Ik heb trouwens wat fotos gekeken van de 812 en vond ze zeer ok. 4 voor features hoeft voor veel mensen niet echt een probleem te zijn (dus mensen die niet ermee "aan de slag" gaan)
Daar moet je mee oppassen, want wie zegt dat je die features/instellingen na verloop van tijd niet zal willen gaan gebruiken?

Als je je meer gaat interesseren voor fotografie zal er zeker een dag komen waarop je je iegen sluitertijd/focus/diafragma wilt instellen, automatisch is ook niet alles, camera's zijn namelijk nogal dom en weten niet wat jij wilt als je een foto maakt.

Het zou dus zonde zijn als je binnen een jaar weer een nieuwe camera zou moeten kopen...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17
Precies, m'n ouders hebben ook zo'n 812. Features zal hun weinig boeien, ze hebben echt geen zin om 20 menu's door te spitten om een bepaalde lichtinstelling te wijzigen. Gewoon schieten met dat ding!! :) De foto's die eraf komen zijn IMHO echt wel goed, misschien dat een A40 inderdaad wel betere pics kan maken maar dat zal nooit een baanbrekend verschil zijn. LCDtje is trouwens prima afleesbaar? Misschien niet als de zon er recht op staat maar dan zal geen enkel LCDtje meer te zien zijn... ;)

Conclusie : Leuk cameratje voor de 'point and shoot' man, als je meer opties en instelmogelijkheden wilt zou je beter voor een canon ofzo kunnen gaan....
Pagina: 1