[MD] 2x zo snel opnemen met oudere Minidisk?

Pagina: 1
Acties:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 09:00

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Mede audiofanaten,

Ik lag zowaar te denken vannacht, over mijn MD :z . Ik vind het een geweldig apparaat, met één groot nadeel: het opnemen. Mijn MD kan niet via USB2.0 geluid overpompen, dus ik moet het op enkelvoudige snelheid doen. |:(

Wel kan mn MD LP2 en LP4 aan. :9
LP2 = de MD draait op 1/2 snelheid en schrijft dus 50% minder weg: 2x zoveel speeltijd. Gaat wel ten koste van de kwaliteit natuurlijk.
LP4 = de MD draait op 1/4 snelheid en schrijft dus 75% minder weg: 4x zoveel speeltijd. Gaat wel ten koste van de kwaliteit natuurlijk.

Maar als ik mijn MD nu op orginele snelheid, LP1/100%, een MP3'tje op 200% laat opnemen en deze via LP2 afspeel? Er zijn verscheidenne prog's waar je een MP3 op dubbele snelheid kan laten afspelen. Nu alleen die MD op LP2 laten draaien terwijl hij met LP1 is opgenomen. :? B)

Iemand een idee hoe? :X

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Lijkt me niet te kunnen. Ik neem aan dat er een soort code wordt meegegeven aan het signaal wat wordt opgenomen in welke kwaliteit het is opgenomen. Geef zelf maar antwoord op de vraag of je je opgenomen MD muziek ook op LP2 kunt draaien. Dit kun je waarschijnlijk niet zelf kiezen maar doet de MD zelf.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Je haalt nu vanalles door elkaar. LP2 is gewoon een ATRAC mode met een lagere bitrate, en als jij een MP3'tje versneld opneemt en vervolgens vertraagd afspeeld dan hou je nog maar de helft van de samplerate over. De kwaliteit is dan minstens zo beroerd als met een lagere bitrate :)

edit:
bovenstaande was 'stel dat het zou kunnen'... maar het kan dus niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 05-02-2003 10:13 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Kan volgens mij niet ... ik heb zelf zo'n NetMD en wat je ook instelt (standaard, LP2/4) alles wordt geconverteerd naar Atrac formaat. Dus je moet van tevoren al aangeven op wat voor formaat het afgespeelt moet worden, dus niet naderhand op je MD zelf.
Je kunt trouwens met Nero wel standaard mp3's op een MD fikken. Zo kun je op een andere computer wel gewoon de Mp3'tjes afspelen zonder sony software :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

syllaz schreef op 05 February 2003 @ 10:14:
Kan volgens mij niet ... ik heb zelf zo'n NetMD en wat je ook instelt (standaard, LP2/4) alles wordt geconverteerd naar Atrac formaat. Dus je moet van tevoren al aangeven op wat voor formaat het afgespeelt moet worden, dus niet naderhand op je MD zelf.
Je kunt trouwens met Nero wel standaard mp3's op een MD fikken. Zo kun je op een andere computer wel gewoon de Mp3'tjes afspelen zonder sony software :)
Sinds wanneer kun je met Nero een MiniDisk branden? :?

Verwijderd

LongPlay is lagere bitrate en niet lagere rotatiesnelheid....

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Exirion schreef op 05 February 2003 @ 10:12:
Je haalt nu vanalles door elkaar. LP2 is gewoon een ATRAC mode met een lagere bitrate, en als jij een MP3'tje versneld opneemt en vervolgens vertraagd afspeeld dan hou je nog maar de helft van de samplerate over. De kwaliteit is dan minstens zo beroerd als met een lagere bitrate :)

edit:
bovenstaande was 'stel dat het zou kunnen'... maar het kan dus niet ;)
Hoe kom ik er dan bij dat hij op halve snelheid draait? Misschien door de stroomvraat die dan halveert 8)7

Maar hoe fik ik dan een MD?! Lijk me wel :9

[ Voor 6% gewijzigd door zAo op 05-02-2003 10:21 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan het proberen in je tosti-ijzer en dan tegelijkertijd op discovery een documentaire over Nero aanzetten?

Overigens maakt het geen flikker uit, dat USB2.0 of 1.1, bij die NetMD dan.
Ik had zo'n kaartje gekocht bij m'n ex-werkgever (Laser) en volgens de inkoopmuts was dat kaartje echt maar 2,50 euro. Terwijl die elders 40 euro was. Ja, zo ga je failliet ja. :P

Maarre, ik merk niet echt verschil, hoewel ik altijd m'n liedjes met de maximum kwaliteit erop gooi.

Verwijderd

nee dat gaat niet lukken, je MD zorgt dat als die in LP2 opneemd dat ie oowk altijd maar in LP2 afspeeld, en niet BV op LP4...

gaat dus niet lukken denk k

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:57

Aidix

Geluidspietlut

-natuurlijk maakt het r**t uit of je usb 1, 2 of 7.0 gebruikt, de bottleneck is de wegschrijfsnelheid van de MD drive bij LP2/4 en de atrac encoder bij SP transfer.

-natuurlijk kan je een signaal weggeschreven met een perceptual audio coder niet met 200% snelheid pitch opnemen en daarna met de halve bitrate afspelen.
Alles dat normaal boven 10khz valt wordt meteen afgekapt en zou wegvallen tijdens het opnemen, bovendien klopt het psychoacoustic model niet meer dus het klinkt zowiezo al kut als je het zou afspelen en daarna vertragen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Aidix schreef op 05 February 2003 @ 11:04:
-natuurlijk maakt het r**t uit of je usb 1, 2 of 7.0 gebruikt, de bottleneck is de wegschrijfsnelheid van de MD drive bij LP2/4 en de atrac encoder bij SP transfer.

-natuurlijk kan je een signaal weggeschreven met een perceptual audio coder niet met 200% snelheid pitch opnemen en daarna met de halve bitrate afspelen.
Alles dat normaal boven 10khz valt wordt meteen afgekapt en zou wegvallen tijdens het opnemen, bovendien klopt het psychoacoustic model niet meer dus het klinkt zowiezo al kut als je het zou afspelen en daarna vertragen.
Ehh... sorry hor :X :+

:)
Pagina: 1