Kt4 Mobo en Athlon XP 1800 problemen

Pagina: 1
Acties:

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Hey Mede-Tweakers,

Omdat ik die Nexontjuh ken, zal ik het maar even uitleggen voor hem. Omdat hij nogal wat problemen had met het posten van een normaal en goed bericht.

Nou, waar het om gaat is dat vorige week is er bij hem een nieuwe processor (AMD athlon XP) en een nieuw mobo (Kt4 (weet niet precies welke, alleen wel dat het een kt4 is)) geinstalleerd.
Toen de PC voor het eerst opstarte met de nieuwe hardware erin detecteerde windows netjes alle nieuwe hardware. Het oude bleef onaangetast.
Er is dus geen format gedaan na de installatie van de mobo en proccessor.

Alles liep lekker, totdat hij ging vastlopen. Wat dus ook steeds erger is gaan worden. De koeler loopt wel en de temperatuur is rond de 40 graden wat dacht ik vrij normaal is voor een AMD processor.
Ook het moederbord is in orde, de temperatuur licht daar ongeveer rond de 35 graden.

Zoals ik al zei lijkt het of het steeds erger wordt. De pc start heel langzaam op en windows heeft veel tijd nodig om te laden. Maar soms slaat hij dus gewoon in 1x vast en kan je gaan rebooten. Alles wijst op een processor probleem lijkt mij maar daar is niets aan te zien, lijkt me gewoon normaal.

Bedankt alvast voor het lezen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat hem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ lezen :)

Als het steeds erger wordt, dan mag je er vanuit gaan dat het de voeding of de mobo is. Aangezien er een nieuwe CPU op is gemonteerd (wat altijd meer stroom vreet dan de oudere modellen :z ), zou ik de voeding verdenken.

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 05-02-2003 09:49 ]

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Als het steeds erger wordt, dan mag je er vanuit gaan dat het de voeding of de mobo is. Aangezien er een nieuwe CPU op is gemonteerd (wat altijd meer stroom vreet dan de oudere modellen ), zou ik de voeding verdenken
Er zit een nieuwe voeding van 300 Watt in, dit moet genoeg zijn. (Zit allemaal ingebouwd in een nieuwe kast)

En kt4 is het enige dat ik weet. Ik vraag hem wel even om wat meer info

edit: Socket A MSI KT4 Ultra KT400 dat is hem dacht ik

[ Voor 7% gewijzigd door SynergY op 05-02-2003 09:41 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

300W mag genoeg zijn, maar je hebt goede kwaliteitsvoedingen en slechte cheap-ass voedingen.. Laat hem eens de volledige specs posten.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Het is een goede PC, niets mis mee. De voeding is ook oké. Het is een Q-Tec 300 Watt

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Meneer aard

Porsche rulez!

The_xterminator schreef op 05 February 2003 @ 09:42:
Het is een goede PC, niets mis mee. De voeding is ook oké. Het is een Q-Tec 300 Watt
doet ie het ook na de dat je windows opnieuw hebt geinstalleerd :? misschien is het een fout van windows :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Qtec 300 Watt voeding
Socket A MSI KT4 Ultra KT400
Amd athlon XP 1800+
Hercules Geforce 2 Titanium
Onboard Sound
Usb 2.0 ondersteuning

Verder hangt er een netwerkkaart in, scanner en printer. De rest standaard.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
aard schreef op 05 februari 2003 @ 09:48:
[...]

doet ie het ook na de dat je windows opnieuw hebt geinstalleerd :? misschien is het een fout van windows :?
Nee denk het niet, maar dit probeer ik als niemand meer iets weet. Laatste uitweg zeg maar.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In principe zou men Windows sowieso moeten herinstalleren wanneer de mobo wordt vervangen, zeker wanneer het een compleet ander chipset betreft. Gewoon even backuppen en dan met een schone lei beginnen :)

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
BalusC schreef op 05 February 2003 @ 09:51:
In principe zou men Windows sowieso moeten herinstalleren wanneer de mobo wordt vervangen, zeker wanneer het een compleet ander chipset betreft. Gewoon even backuppen en dan met een schone lei beginnen :)
Ja dat weet ik, maar ik vondt het al zo vreemd dat hij het deed zonder format. De oude bios is immers weg.... :/ Ik overleg wel ff met die nexontjuh

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De oude bios is immers weg....
:?

Anyway, suc6 :P

Verwijderd

BalusC schreef op 05 February 2003 @ 09:51:
Gewoon even backuppen en dan met een schone lei beginnen :)
8)7 Hoezo backuppen mijn computer start al helemaal niet meer man :'( |:( :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:31 ]

Verwijderd

FF, harde schijf in andere pc steken als slave, dan zal hij niet booten van die schijf, en dan rustig gevens verplaatsen/kopieren.. ;)

Verwijderd

OH HEIL TO YOU ALL!!!
Thnx a very much lot for helping me :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+ O+ O+ O+ O+ love you all :)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:09:
OH HEIL TO YOU ALL!!!
Thnx a very much lot for helping me :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+ O+ O+ O+ O+ love you all :)
Ik ben blij dat je het posten van dit topic aan je goede vriend The_xterminator hebt over gelaten. :P

#StopBurningStuff

Pagina: 1