Toon posts:

[Win2k] rechtenprobleem Powerpoint (organigram) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
heb een probleem hier op t werk. Wij draaien win 2000 met office 2000.
We werken met policies voor de "normale" users
We installeren alles als administrator, zo ook office. Een normale user kan niets installeren, en dat wil ik zo houden.
Nu kunnen de users in bijv. powerpoint de organigram-software niet starten. Als je eea als admin draait, start ie wel.
Duidelijk een rechtenkwestie dus. Maar waar in godsnaam.......
Heb met progje dll-show gekeken op welke mappen er welke rechten moeten staan e.d, maar dat staat allemaal goed. Wordt door de policy in ieder geval niet dwars gezeten.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen cq waar ik naar moet kijken???

Verwijderd

heb je je registry al gecheckt?

hk_lm\software\microsoft\etc?

Verwijderd

Topicstarter
gedaan, maar kon niets relevants vinden. waar zou ik op moeten letten volgens jou?

Verwijderd

Misschien werkt het als je de gebruiker lokaal lid maakt van de groep Hoofdgebruikers.

Overigens mis ik het OS in je topictitel, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Even een modje roepen om het aan te passen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 09:32 ]

Verwijderd

voor het openen van documenten moet je vaak wel temp/configs kunnen opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt tijdelijk lid maken van die groep, installeren en dan weer terugdraaien? want deze gebruiker wil ik juist geen lokale hoofdgebruiker maken.
En dan nog: je zou office toch gewoon moeten kunnen installeren als admin en runnen als user???

in alle mogelijke temp dirs heeft ze gewoon schrijfrechten. ook voor de gehele map office en alles wat daaronder hangt zijn de rechten voor die user ok.

Ze kan overigens ook gewoon wel werken met powerpoint (ppt's openen, bewerken opslaan enz.), maar het is die vermaledijde invoegtoepassing organigram dat niet start. En als admin dus wel.
RAAAAAARRRRR.......... :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 09:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:38:
je bedoelt tijdelijk lid maken van die groep, installeren en dan weer terugdraaien? want deze gebruiker wil ik juist geen lokale hoofdgebruiker maken.
En dan nog: je zou office toch gewoon moeten kunnen installeren als admin en runnen als user???
Nee, je moet ze standaard lid maken van die groep. Op mijn werk hebben we bijvoorbeeld het probleem dat gewone gebruikers de grammaticacontrole niet kunnen starten en als ik inlog als administrator wel. De gebruiker lidmaken van die Hoofdgebruikers groep en het was klaar. Hij heeft gewoon die rechten nodig.

Verwijderd

"hij heeft gewoon die rechten nodig"

onzin.. je bent gewoon te lui om het uit te zoeken >:)
ik zou eens goed in de discussie groepen gaan zoeken bij Google,
het is vermoedelijk op te lossen door een bepaalde key in de registry aan ta passen en de gebruikers daar full control op te geven (regedt32)

succes met zoeken.... :)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, heb r hoofdgebruiker gemaakt en t werkt. tja, eigenlijk ben ik nu geen steek verder, want ik ga echt niet iedereen hoofdgebruiker maken om een invoegtoepassing te kunnen starten, en ik wist al dat t een rechtenkwestie was......
ik zal inderdaad, zoals digitalis zegt, op andere forums moeten zoeken WAAR de rechten zitten, als hier niemand t weet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 09:53:
"hij heeft gewoon die rechten nodig"

onzin.. je bent gewoon te lui om het uit te zoeken >:)
Wij op het werk doen daar niet zo heel erg moeilijk over :)

Ik zal ook eens wat gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
gggrrrrr: op deja.com: precies hetzelfde probleem, maar geen antwoord. :(

Verwijderd

als je deze eerst eens download: http://www.sysinternals.com/files/ntregmon.zip

dan goed kijken welke keys aangesproken op het moment dat de applicatie wordt gestart... werkt erg mooi, met deze tool heb ik een gelijksoortig probleem opgelost. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! ga t zo proberen, i'll let you know

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix, zie Silverstar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
okay, t is een tijdje geleden alweer, maar:
met regmon de registry afgestruind (er werden zo'n 1200 regkeys aangesproken :| )
helaas......op current user na overal rechten op gegeven, zonder resultaat. :(
ook nog even voor de zekerheid rechten gegeven op de directory's program files en windows......zonder resultaat.
conclusie: als je policies gebruikt, is office niet volledig te gebruiken. want ik weet het echt niet meer...... :'(

Verwijderd

tsja... heb je wel steeds ADVANCED> RESET permissions on all child objects gedaan?
je kan met die regmon dacht ik ook filteren... sorry ik weet het verder ook niet :-/

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Ik ken het probleem, wij hebben hier met office 2000 lopen klooien op XP Pro
We ontdekte dat het een rechte kwestie was.
Hij wil twee bestandjes wegscrijven op de C:\Windows directory.
Hem daar schrijfrechten geven deed wonderen, doe dat slimgewijs voor everyone.
Probleem opgelost, gegarandeerd. :) :)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
yep, was er zelf al achter gekomen net......had de user toch geen schrijfrechten op winnt gegeven. nu wel en draaien.
maar.......microsoft biedt enerzijds in hun OS de meest geavanceerde policy settings aan, die ze met nota bene hun eigen (!) office pakket waardeloos maken!
lekker afgeschermd systeem, als je in winnt mag schrijven......lekkere wassen neus dus.
guys, bedankt voor de hulp.
Pagina: 1